Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is het probleem..

Ik heb vorige week een geschermde satelliet coax kabel van Kathrein onder de klinkers gelegd, nu ging ik naar een sat. winkel om een triax houder voor 4 alps twin lnb's, 2 spaun DiSEqC 2.0 switchen en 2 ontvangers te bestellen waaronder een Octagon SF1028P Noblence HD Linux Satellite met 3 tuners voor in de woonkamer en een openbox voor op de slaapkamer te bestellen.

Groot was mijn verbazing toen de man me vertelde dat ik 2 coax kabels nodig heb, wil ik naar 2 verschillende satellieten kijken terwijl ik een programma opneem.

Zijn uitleg gaat als volgt... 'Voorbeeld... als je naar een astra 1 kijkt waar ze nog in SD uitzenden en je neemt daar een programma op, dan kan je niet naar astra 3 kijken waarop ze in HD uitzenden' Waarop ik dan antwoord dat je die achteraan toch kan door lussen naar de andere tuners die er naast zitten, maar blijkbaar gaat dat niet.

Is dit zo? Maakt hij me blazen wijs of moet ik effectief 2 coax kabels hebben als ik tijdens een op name naar een andere sat wil kijken?

Geplaatst:

Beste wally70

Ja inderdaad heb je aan 1 coaxkabel te weinig maar je schrijft dat je een satelliettuner hebt met 3 tuners. Als je dan maar 2 coaxkabels hebt, heb je nog zo zijn beperkingen. Waarom neem je niet meteen quad-lnb’s met 4 aansluitingen, dan ben je van alle sores af.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...