Ga naar inhoud


verhuurder vraagt me lichte bouwvergunning aan te vragen


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Ik woon op de tweede verdieping. Daar heb ik op de voorgevel een schotel bevestigd.

 

Het betreft een zwarte schotel van een standaard formaat met een monoblock van CD.

 

De verhuurder heeft me gevraagd om een lichte bouwvergunning aan te vragen. Volgens de verhuurder is de voorgevel namelijk een beschermd stadsgezicht.

 

Moet ik dit ook doen, of is dit niet nodig, omdat ik het recht heb om een schotel te plaatsen?

 

Schiet ik mezelf in de voet als ik deze vergunning aanvraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er nergens verder een schotel hangt ,kan je het wel vergeten ,als je wel

of geen vergunning aan vraagt ,het zal denk ik niet toe gestaan zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste versie van de folder staat hier: http://www.rijksover...l-antennes.html

 

Een verschil met de vorige folder is de volgende formulering:

 

Vinden de werkzaamheden plaats aan een monument of in een door

het Rijk aangewezen beschermd stads- of dorpsgezicht dan kunt u in

aantal gevallen toch vergunningvrij bouwen. Neem hiervoor contact op

met uw gemeente of doe de vergunningcheck op www.omgevingsloket.nl

 

De naaste buren in de portiekflat hebben ook een schotel. Volgens mij hebben ze alleen gecorresponderd met de verhuurder, maar het naadje van de kous weet ik hier niet van. De schotel hangt er in ieder geval nog, dus het lijkt me dat ik dit ook mag. Hun schotel is ook te zien op maps.google.nl, dus die hangt er al een tijdje, in ieder geval voor dat de mijne er hing.

 

Het is in ieder geval een beetje flauw dat de verhuurder me vraagt binnen 2 weken een lichte vergunning aan te vragen, zonder me te wijzen op de consequenties als ik dat niet zou doen.

 

Stel dat ik een vergunning zou aanvragen en deze wordt afgewezen, dan lijkt me dat dat de situatie niet gunstiger maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michaelangelo schreef:

 

“Moet ik dit ook doen, of is dit niet nodig, omdat ik het recht heb om een schotel te plaatsen?”

 

Je weet dus dat het niet mag, dan moet je hier niet zeuren en gewoon je eigen gang gaan met de consequenties die er aan vast zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de verhuurder moet ik een lichte bouwvergunning aanvragen, omdat de voorgevel van mijn woning een beschermd stadsgezicht is.

 

Zojuist keek ik op de website van mijn woonplaats en vond ik een plaatje van het beschermd stadsgezicht.

 

Mijn woning valt net buiten dat gebied en daarmee vervalt de reden van de verhuurder om een vergunning aan te vragen.

 

Ik zal de verhuurder dit laten weten en zijn reactie afwachten.

 

Bedankt voor de vriendelijke reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de verhuurder vooraf gevraagd of er een schotel geplaatst mocht worden. Kreeg per ommegaande a4-tje opgestuurd met voorwaarden van plaatsing en hoe ik beste de kabels naar binnen kon laten gaan. Stond ook in dat ik een lichte bouwvergunning diende aan te vragen.

Gemeentehuis Hardenberg medewerker vroeg me wat voor schotel dat het dan wel niet was.

Gewoon zo'n kleintje om tv te ontvangen. Medewerker zei dat het niet nodig was tenzij ik een grote van een meter of 3 wenste te plaatsen.

Ik denk dat het gewoon een standaard papiertje is voor de verhuurders waar alles zo'n beetje instaat om ze in te dekken tegen claims oid.

Je kunt moeilijk van ze verlangen dat ze voor elke specifieke woning een op maat gemaakt schrijven opstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik daar maar wonen, denk ik, lol. :).

 

Het gekke is dat ik bij mijn huurcontract aardig wat A4-tjes met informatie mee kreeg en ik ook nog een apart contractje met allerlei regeltjes moest ondertekenen, maar dat er nergens iets over een schotelantenne in stond.

 

Ook woon ik hier al ruim twee jaar, hangt die schotel hier ruim een jaar en krijg ik nu opeens zo'n briefje.

 

Het lijkt me dat ze wel weten dat niet alles tot het beschermd stadsgezicht hoort, dus zo'n briefje kan niet 'onbewust' standaard zijn.

 

Laat ik er maar vanuit gaan dat ze zich gewoon vergist hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet. Ik gok dat ze zich beraden op schotel thema en uit voorzorg iedereen die zo'n ding aan een huurobject heeft hangen een standaard briefje gestuurd hebben.

Wellicht omdat ze verplicht zijn dit te doen, misschien omdat ze recent een conflict gehad hebben op dit thema en ze juridisch sterker staan bij toekomstige conflicten?

Het wil er bij mij niet in dat ze dit toevallig doen omdat iemand zich verveeld. Het sturen van brieven kost hoe dan ook geld en dat doe je dus niet zomaar zonder aanleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melchiorskystar

Het heeft niets met beschemd stadsgezicht te maken. De regelgeving van VROM is dat er nooit een schotel geplaatst mag worden aan de voorgevel zonder vergunning, wel op een inpandig balcon, zolang het maar achter de voorgevel blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...