Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Onlangs in het bezit geraakt van een 8000HD welke op dit moment alleen nog de standaard DVB-S2 tuners heeft. Nu wil ik deze graag uitbreiden met twee kabeltuners.

Nu is behalve de standaard DVB-C kabeltuner (welke van Philips is dacht ik) tegenwoordig ook een hybride DVB-C/T tuner van LG te koop. In aanschaf scheelt deze laatste slechts een tientje.

Nu vroeg ik mij af of iemand misschien ervaring heeft met de tweede tuner? Ik zie bij de SAT-tuners nog wel eens nieuwe tuners voorbijkomen die beter schijnen te werken. De DVB-C tuner is voor zover ik weet al jarenlang hetzelfde geweest. Heeft deze nieuwe DVB-C/T tuner nog voordelen ten aanzien van de 'oude' DVB-C tuner?

Ik ben verder niet van plan om over DVB-T te gaan kijken, dus die toevoeging is voor mij niet van belang. Ben wel benieuwd of de nieuwe LG tuner misschien beter presteert dan de Philips tuner.

Geplaatst:

De Nieuwe DVB-C/T tuner heeft in de DVB-C stand een kleinere frequentie bereik dan de oude DVB-C tuner.

In het UPC gebied zitten ook zenders zoals nostalgienet en de Discovery thema zenders rond de 859 MHZ.

Helaas kan je met de Combi Tuner die zenders niet meer ontvangen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Duidelijk en erg bedankt! Ik ben altijd geneigd om voor het nieuwste te gaan (zeker als het ook nog maar eens een tientje scheelt) maar in dit geval komen er twee oude vertrouwde tuners in!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...