legrand Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Heeft iemand een oplosing voor de glitches (blokvorming) op de transponder 12129 met FEC 2/3 en 8psk encoding? (Astra3; 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Kzoom, Jim, Ketnet, etc.)
Pletskop Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Heeft iemand een oplosing voor de glitches (blokvorming) op de transponder 12129 met FEC 2/3 en 8psk encoding? (Astra3; 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Kzoom, Jim, Ketnet, etc.) Schotel beter uitlijnen? Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
redneck eyeball Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Afhankelijk van welke ontvanger je hebt. Indien je een CI module gebruikt, eerst de firmware bijwerken. Hoe dat moet stond een paar weken geleden in de TVV nieuwsbrief. (Afstemmen op BVN en update kiezen in het menu. Lukt het niet op BVN, dan proberen op NED1 SD) Gebruik je geen CI module en je hebt toch blokvorming, dan moet je de schotel beter uitrichten. Het is perfect mogelijk dat je alle andere zenders wel kan ontvangen, maar deze ene transponder net niet goed genoeg. In zeer uitzonderlijke gevallen ligt het probleem aan de gebruikte coax kabel. Heb je toevallig de kabel doorgeknipt en een F connector gebruikt met schroefdraad ? Dan in de kans zeer groot dat daar water ingekomen is en dat de kabel geoxideerd is. Connector vervangen door een waterdicht exemplaar lost dan het probleem op.
armanie Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Ik denk dat het niets te maken heeft met de schotel opnieuw uit te richten.Heb het ook al een paar dagen op deze zenders vanaf toen ze de zelfde zenders hadden bij gezet vanaf 100. Anders nooit geen problemen gehad en een goede ontvangst.Ik denk af te wachten tot volgende week voor een nieuwe zenderlijst die automatisch gebeurd...........en hopen dat het opgelost is .Want bij CD hadden ze ook al van die problemen.......... Sonny led 32itch TV M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+
redneck eyeball Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Dat mag je zeker hopen, maar het zal niet uit zichzelf opgelost raken. je zal echt wel iets moeten doen, ofwel jouw CI module upgraden ofwel jouw schotel beter uitrichten. Ik zie in jouw handtekening dat je een 7141 gebruikt. Je zal dus beter moeten uitrichten. Mocht het jou enig vertrouwen geven, ik had thuis net hetzelfde probleem. Ik kon alles ontvangen, maar deze transponder dus niet goed genoeg. De LNB net ietsjes hoger zetten was bij mij de oplossing. Sindsdien geen problemen meer hier.
smoking Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 (aangepast) Ik heb sinds enige tijd blokvorming op alle tvv zenders , als moeder de vrouw begint rond te zappen op de 2de box is het prijs. Sinds het geklooi dat ze hebben uitgehaald met de kaartjes ,daarvoor had ik geen problemen . 29 april 2012 aangepast door smoking vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
redneck eyeball Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 @smoking, ik zie dat je met een SAB en Vu+ werkt. Gebruik je wel de CI module in de SAB ? Het is gekend dat de SAB een slechte emulator heeft. Op de Vu+ zou je geen problemen mogen zien. Gebruik je de interne software van de SAB dan zijn de problemen gekend. Dat kan enkel door SAB opgelost worden. Of je moet gewoon een kaart en CI gebruiken in de SAB dan heb je ook geen problemen.
smoking Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Op de sab merk ik ook geen problemen , daar staat de software van dvbstand op ( niet die van sab zelf ) . Werkt nog steeds voortreffelijk met cccam 2.0.11 , moet de eerste freeze na 1.5 jaar nog tegenkomen . Maar sinds de update naar I4A is het op de ultimo wel wat anders als de sab aanstaat en je daarop gaat rondzappen , dan heb ik op de ultimo soms blokvorming . De oplossing wat jij voorstelt is trouwens geen optie . CI module in de sab en daar 2de kaart in . Ten eerste zapt het met die modulle ellendig traag , en buiten de basis zenders blijft dan alles op 1 van de toestellen op zwart , zodat enkel intern sharen een oplossing geeft . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
legrand Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Schotel beter uitlijnen? Peter Hoe is de schotel nog beter uit te lijnen als de signaalzoeker op transponder 12129 aangeeft 16,2dB SNR met een BER=0 ?
legrand Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 De nieuwe Ketnet [op12] is terug op de ASTRA1 in Mpeg-4. Zéér goed beeldje! Ik zal er niet om rouwen wanneer de andere zenders van TVV weg van tranponder 12129 en teruggaan naar de ASTRA1
KaWee1305 Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Heeft iemand reeds een oplossing voor dit probleem ? Heb uitstekende ontvangst kawiliteit net als legrand. Tlf met tvv raden ze ook aan de schotel een paar cm horizontaal te verdraaien. Maar dan krijg ik slechtere ontvangst. Is volgens mij te wijten aan de decodering, hebben veranderingen aangebracht om cardsharing te voorkomen. Blokkerig beeld is bij mij begonnen op CartoonNetwerk en nu heb ik het op alle zenders op deze tp Helpt een update van de CCcam software zoals aangehaald in dit bericht ?? http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=5972 Heb geen ervaring met firmware updates, heb wel reeds online update gedaan via de box maar geen verbetering. Xtrend 9000, Triax dish met multiblock voor ASTRA 19.2 , 23.5 , 28.2
dutchandrew Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 (aangepast) Op een ander forum wordt de volgende verklaring gegeven: Deze transponder gestoord door een transponder van de sateliet die op 26.0 hangt. Beide transponders gebruiken nl. bijna dezelfde frequentie 12130 en 12129 en hebben dezelfde polarisatie. Zie ook hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/323874-glitches-fec-23-8psk-op-de-12129/ 12 mei 2012 aangepast door dutchandrew
redneck eyeball Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Is volgens mij te wijten aan de decodering, hebben veranderingen aangebracht om cardsharing te voorkomen. Blokkerig beeld is bij mij begonnen op CartoonNetwerk en nu heb ik het op alle zenders op deze tp Je hebt toch geen DuoLnb 60 op een 54cm of 80cm schotel gezet ? Geef eens een beetje meer informatie over jouw installatie, want als we zo maar gaan gokken kan het nog lang duren
KaWee1305 Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Mijn installatie bestaat een triax 88cm dish met triax multiblock voorzien van 3 LNBs voor ASTRA1+2+3 2 DiSeqC switches brengen de signalen naar de twintuner ET9000 Heb de box nog net upgedate met laatste firmware, maar geen beterschap Xtrend 9000, Triax dish met multiblock voor ASTRA 19.2 , 23.5 , 28.2
redneck eyeball Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Jouw lnb voor Astra3 moet je net iets hoger zetten denk ik. Ik ken die triax multiblock niet, dus ik weet niet of je die individueel hoger kan zetten. Als je dat niet kan enkel voor die lnb, pas dan de elevatie van de schotel iets aan zodat die net iets hoger staat. T'kan natuurlijk net omgekeerd zijn ook dat hij net te hoog staat en dat je lager moet, maar ik gok dat je net iets te laag zit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen