Ga naar inhoud


blokvorming op transponder 12129 met FEC 2/3 en 8psk


legrand

Aanbevolen berichten

@ KaWee1305: Ik heb ongeveer dezelfde configuratie (d.w.z. Triax 78 met triax multiblock met 4 LNB's) en ik heb geen enkel ontvangstprobleem.

Enkel sommige transponders van Hotbird komen wat zwakker binnen maar zijn nog altijd goed te ontvangen. Op dit forum kan je onder schotelontvangst (2de thread) een prima handleiding vinden om je schotel perfect af te stellen. Veel succes ermee. Met jouw Triax 88 zou dit allemaal prima moeten werken.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb een goedgekeurde samgsung tv en hier het zelfde probleem, ook met mijn Rebox 8500PVR het zelfde deze gebruik geen cam ,en met de extrend ook het zelfde bij navraag bij de geburen het zelfde probleem regelmatig blokvorming en dit bij verschillende ontvangers , het probleem licht echt bij canaal +

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het probleem toch echt wel in jouw installatie zoeken. Ik kan het maar aangeven, ik had zelf exact hetzelfde probleem ... tot ik mijn Astra3 LNB iets hoger geplaatst heb. Vanaf dan geen problemen meer.

En ik had vroeger ook nooit ontvangstproblemen en alle andere transponders waren wel goed enz ...

 

Je kan er dus voor kiezen te wachten tot het vanzelf weg gaat ... dat zal dus niet gebeuren of je kan eens proberen om die lnb iets hoger te zetten.

Je kan er niet aan verliezen denk ik :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds vanalles geprobeerd. Uitrichting reeds 3maal herhaald.

Elevatie is nu optimaal, uitgericht naar Astra1 en ontvang nu maximaal signaal op Astra3 SNR 99% en 16,2dB signaal.

En ja de LNB voor Astra3 en Astra2 staan hoger.

 

Indien ik via signaalzoeker op de xtrend tp 12130 ingeef dan ontvang ik deze even sterk als 12129, ik vermoed dat dit de tp van de ARABsat is op 26,2°

 

Hoe kan ik vermijden dit signaal op te vangen en toch nog Astra3 (23,5°) en Astra2 (28,2°).

 

Ik geloof meer en meer dat dit de oorzaak is

http://www.sat4all.c...sk-op-de-12129/

Xtrend 9000, Triax dish met multiblock voor ASTRA 19.2 , 23.5 , 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van het instralen van een andere transponder van een andere satelliet kan enkel maar in een bepaald aantal omstandigheden.

Om te beginnen moet je primair uitrichten op Astra3, niet op Astra1.

Vervolgens moet je er voor zorgen dat als je drie posities wil kunnen ontvangen dat je dan een schotel neemt die daarvoor geschikt is. Op een 54cm schotel moet je zoiets niet proberen.

Die 1Mhz verschil merkt een tuner echt niet, dus dat je 12130 ingeeft maakt geen verschil, dat is bij een correcte uitrichting toch echt nog wel de transponder van de Astra3.

 

Aan de hand van wat je aangeeft kan ik alleen maar aannemen dat jouw uitrichting nu correct moet zijn en dat de oorzaak daar niet zit.

 

Heb je nu inmiddels jouw cccam al bijgewerkt ? Want de oude versie kan dit ook veroorzaken.

Eens je de nieuwe versie 2.3.0 er op staan hebt, doe dan eens een kaart heractivatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...