bvwsatellite Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Beste leden/lezers Graag had ik de ondervindingen : zowel de positieve als de negatieve ondervindingen : ivm de SAB SLIM PREMIUM SINGLE LNB's 0,1 db van de leden/lezers willen bekomen. Aan iedereen die hieraan wil meewerken alvast met voorbaat dank. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 2 mei 2012 Auteur Geplaatst: 2 mei 2012 Geachte Sprietje Op google heb ik niks bruikbaars gevonden over tests met deze Sab Premium Single 0.1db LNB'S. U als deskundige op het gebied van deze materie, wat vindt U van deze Sab Premium Single 0.1db LNB'S ? Vraag : Zou U deze kunnen aanraden ? Vraag : Zou U deze zelf gebruiken ? Vraag : Zijn deze dunne LNB'S nu wel of niet beter dan de gewoon gangbare LNB'S ? Alvast bedankt voor U steeds goede medewerking. Mvg bvwsatellite
Sprietje Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Beste bvwsatellite Laat ik het volgende over punt-lnb’s (smalle lnb’s) zeggen: De feedhorn (vangtrechter) aan een lnb is niet voor niets uitgevonden. De feedhorn zorgt er voor dat als de schotel de signalen niet helemaal goed naar één punt brengt of de lnb niet helemaal precies in het brandpunt staat, de signalen toch goed door de lnb worden opgevangen. Smalle- of punt-lnb’s bestaan nog niet zo lang maar de Alps-lnb’s al wel het langst. Deze laatste is een goede lnb die zijn kwaliteiten bewezen heeft ook na vele jaren. Helaas zijn ze niet goedkoop. Alle andere merken zijn pas vrij recent op de markt gekomen en moeten hun degelijkheid nog bewijzen. Zo is door heel veel gebruikers vastgesteld dat de Inverto multifeed-lnb aanzienlijk minder presteert als er regendruppels op de kop zitten. Een aantal anderen punt-lnb’s hebben dit probleem in veel mindere mate maar alle punt-lnb’s hebben helaas niet de vangtrechter van een volwaardige lnb. Mijn advies is dan ook om deze smalle lnb’s alleen maar te gebruiken als dit noodzakelijk is omdat er geen ruimte is voor lnb’s met feedhorn omdat ze te dicht op elkaar moeten staan. Helaas heb ik geen ervaring met de SAB premium single lnb. Zelf plaats ik liever een grotere schotel zodat er meer ruimte is voor lnb’s dan dat ik deze smalle lnb’s moet gaan gebruiken. 1
Ventura Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Het merk SAB heeft mij een goedkope uitstraling. Ik ben er niet weg van hun producten.
bvwsatellite Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Geachte Sprietje Vriendelijk bedankt voor deze zeer bruikbare en duidelijk verstaanbare informatie ivm smalle lnb's. En zoals voordien, dan spreek ik voor mij persoonlijk dan, is reeds gebleken, dat Uw advies beste Sprietje, steeds weer zeer nuttig, en zeker in de praktijk handig bruikbaar is. Ik heb ondertussen reeds 4 van deze SAB SLIM PREMIUM SINGLE LNB'S 0.1db besteld, en zoals U in uw antwoord aanhaalde, zullen deze worden aangewend om tussen de bestaande lnb's in te plaatsen waar geen ruimte is voor een "gewone" gangbare lnb. Mijn bevindingen zal ik nadien uiteraard hier op het sat4all forum mee delen aan onze leden/lezers. Beste Sprietje, bedankt voor Uw antwoord, Uw steeds goede medewerking, en last but not least... Uw steeds goede tips en adviezen. Mvg bvwsatellite 1
bvwsatellite Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Geachte Ventura Bedankt voor Uw antwoord. Mvg bvwsatellite
Sprietje Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Beste bvwsatellite Dan zou ik proberen om voor de sterke satellieten de Sab slim premium lnb te nemen en voor de zwakke satellieten de grote lnb’s als daar natuurlijk de ruimte voor is.
bvwsatellite Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Beste Sprietje Bedankt weeral voor Uw uitstekende tip, ik ga dit zeker in beraad nemen bij het herinstalleren van mijn nu eindelijk wel perfect werkende sat-installatie. Beste Sprietje Uw bent een fantastische persoon, steeds bereid te helpen waar nodig is, en met steeds meer en meer zeer buikbare en nuttig duidelijk leesbare en verstaanbare adviezen. Mijn oprechte dank voor Uw bereidwilligheid en steun. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 8 mei 2012 Auteur Geplaatst: 8 mei 2012 Geachte RVP Bedankt voor het compliment. Mvg bvwsatellite
Sprietje Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Graag zou ik nog een opmerking over SAB lnb’s willen maken. Het merk SAB heeft een heel programma van satellietontvangers, schotels, lnb’s enz. Ik mag aannemen dat hun eigen spullen optimaal op elkaar zijn afgestemd. De schotels van SAB lijken erg veel op die van Triax met een inklapbare lnb-arm maar de f/D verhouding van deze schotels is behoorlijk verschillend. De ontvangsthoek van een lnb moet namelijk overeen komen met f/D verhouding van de schotel. Internationaal zijn er afspraken gemaakt dat de f/D verhouding bij offsetschotels 0,65 moet zijn. Dat heeft zo zijn reden waarover ik nu niet verder wil ingaan omdat het dan veel te technisch wordt. Triax wijkt hier een klein beetje van af met een f/D-verhouding van 0,6 maar SAB-schotel hebben zelfs een f/D-verhouding van 0,5. Ik mag er van uit gaan dat de lnb’s van SAB hierop aangepast zijn. Heb je een lnb met een kijkhoek voor een f/D verhouding van 0,5, dan moet hij een grotere ontvangshoek hebben. Plaats je nu zo’n lnb op een schotel met een f/D verhouding van 0,6 of 0,65, dan kijkt de lnb veel te veel over de rand van de schotel heen. Dit resulteert is het ontvangen van atmosferische ruis als de achtergrond van de schotel de hemel is, of warmtestraling (ook een vorm van ruis) als de achtergrond van de schotel bijv. een stenen muur is. Deze ruis verlaagt de signaalkwaliteit behoorlijk. Ik vraag me dan ook af of een SAB-lnb een verstandige keus is om die te gebruiken op een andere schotel dan SAB.
smoking Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Dan kan ik je geruststellen sprietje , Op een triax 88 cm alvast prima resultaat ( wel met de gewone variant ) , Ik heb sinds een tijdje een SAB quad premium lnb op 28 oost staan . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
bvwsatellite Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 Geachte Sprietje Zoals steeds, vriendelijk bedankt voor Uw uitstekende en steeds weer buikbare tips en adviezen. Ivm warmtestraling ook een vorm van ruis : ik wist tot op de dag van vandaag niet, dat een stenen muur als achtergond van de sat-schotel, een vorm van ruis zou te weeg brengen dmv warmtestraling, en dat deze ruis ook aanmerkelijk het signaal zou verlagen. U heeft mij daar wederom een zeer bruikbaar en duidelijk advies/tip gegeven dat ik bij een volgende sat-installatie zeker in overweging zal nemen bij het plaatsen van de sat-schotel. Sprietje, U blijft mij steeds verbazen met Uw uitstekende raadgevingen en Uw buitengewone accurate informatie waarvoor ik met grote respect spreekwoordelijk : de hoed afneem. Mvg bvwsatellite
bvwsatellite Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 Geachte Smoking Vriendelijk bedankt voor de bruikbare informatie die U heeft verschaft ivm de SAB QUAD PREMIUM LNB op een TRIAX 88 sat-schotel. Mvg bvwsatellite
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen