Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

 

Ik vraag jullie expertise voor het volgende probleem;

 

Ik had een interactie tv, internet en bellen abonnement via KPN. Daarbij hoorde een experiabox, daar had ik een HP 2575 netwerkprinter aanhangen via een utp-kabel, zodat ik via iedere pc kon printen. Dit werkte perfect.

Sinds 2 weken heb ik van KPN het glasvezelabonnement, en kreeg daarbij een nieuwe experiabox. Alle pc's hebben verbinding (draadloos), het enoge wat niet werkt is de netwerkprinter. Ik heb al van alles geprobeerd, want feitelijk veranderd er niets, hooguit het ip-adres wat wordt afgegeven. Dit heb ik gecontroleerd maar hier zit het probleem niet.

Ik heb alle sotware gedeinstalleerd, en opnieuw geinstalleerd. Via de Laptop met Vista daarop, kan de printer vinden, ik kan hem installeren en deze print ook goed.

Op de laptop met windows 7, kan ik de netwerkprinter vinden, ook installeren, ik kan de printer benaderen via het ip-adres, maar printen doet ie niet.

Als ik een printopdracht geef, geeft de printer wel aan dat hij bezig is met afdrukken, maar doet dit niet, hij geeft uiteindelijk aan dat er een fout is met afdrukken. Als ik de afdukeigenschappen bekijk, geeft ie ook aan dat er 4 pagina's worden afgedrukt, terwijl dit er toch echt maar 1 is.

HP solutions geeft aan dat de printer verbonden is, ik heb de juiste drivers gedownload en geinstalleerd, maar er zit toch iets fout, maar ik weet niet wat.

Ik heb de printer met zowel de firewall aan als uit geinstalleerd, maar beide zonder resultaat.

De printer heeft een handmatig ingesteld ip-adres, als ik deze op automatisch zet, verandert er niets, hier zit het probleem volgens mij ook niet.

Dus als ik in de webbrowser het ip-adres van de printer invul, kan ik de printer benaderen, de laptop geeft aan dat de printer goed is geinstalleerd, maar kan toch niet printen.

Bij aparaatbeheer staan geen foutmeldingen.

 

Weet iemand een oplossing? Zoektochten op internet hebben mij nog niet de gewenste oplossing geleverd.

 

Vast bedankt voor het meedenken, en mogelijk voor het aanreiken van de juiste oplossing.


Geplaatst:

Beste E,

 

zijn de instellingen wel gelijk ? Zet een en ander eens in een andere mode.

PostScript bijvoorbeeld.

 

Als de verbinding er wel is, is meestal een aanpassing voldoende om een

goede afdruk te verkrijgen. Een vast IP adres is uiteraard ook aan te bevelen. Kun het IP adres pingen ?

 

Meestal zijn er diverse keuzes mogelijk van de print modes en die moeten van de PC en de printer geschikt zijn.

 

Groet,

 

 

Bram

Geplaatst:

Bram,

 

bedankt voor je reactie, pingen lukt wel. Als ik een vast ip-adres geef, blijven de problemen. Post Script is mij onbekend, hoe of waar kan ik dit instellen? Ik heb ook de software van HP opnieuw geinstalleerd, hij geeft aan dat de printer is geinstalleerd, als ik vervolgens een testpagina probeer af te drukken, begint de printer ook met printen, alleen in afdrukeigenschappen staat dat de testpagina 3x wordt afgedrukt en vervolgens komt er slechts een halve afgedrukte pagina uit de printer. Hierna wordt de verbinding met de printer verbroken en kan ik hem niet meer benaderen.

 

Heb je misschien nog meer mogelijkheden?

 

De printer heeft het altijd goed gedaan, op de andere laptop werkt hij ook nog steeds, alleen op de w7 machine, nadat kpn een nieuwe router heeft aangesloten, niet.

 

Nogmaals bedankt voor je reactie.

 

Rene

Geplaatst:

Geef je het vast ip adres via de router of via de printer?

Daarmee bedoel ik reserveer je in de router een ip adres op basis van het mac adres of geef je in de printer een bepaalt ip adres op.

Indien optie 2 dan moet het opgegeven ip adres buiten de dhcp range van de router liggen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@ Pionewbie:

Die had ik ook gevonden en geinstalleerd, maar ook dit zonder resultaat,

 

@ Puch:

Ik kan de printer wel benaderen, maar is het ondanks dat toch beter een vast ip-adres te geven die buiten het bereik van de dhcp range ligt? Zou dit inderdaad het probleem oplossen?

 

Vast bedankt voor jullie reactie.

 

Rene

Geplaatst:

Sorry voor mijn later reactie.

Een vast ip is altijd beter. Deze moet uiteraard buiten de dhcp range liggen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Sorry voor mijn later reactie.

Een vast ip is altijd beter. Deze moet uiteraard buiten de dhcp range liggen.

 

Bedankt weer voor je reactie Puch,

 

In de router, onder de LAN, heb ik het ip,in proberen te stellen op een ip-adres buiten de dhcp-range. Als ik de router vervolgens opnieuw opstart om dit te bevestigen, krijg ik echter een melding dat er geen ip-adressen buiten de range ingesteld kunnen worden.

Doe ik iets verkeerd? Of moet ik het vaste ip-adres alleen in de printer invoeren?

 

Vast bedankt voor je reactie.

Geplaatst: (aangepast)

Weet iemand een oplossing? Zoektochten op internet hebben mij nog niet de gewenste oplossing geleverd..

 

Onder het kopje "Beveiliging", van de eigenschappen van de printer, waar staat maker eigenaar enz. even aanmaken NETWERK.

Deze toevoegen en dan in het vak daaronder Aftrukken, Deze printer beheren en Dokumenten beheren aanvinken.

(printer moet wel aanstaan anders kom je daar niet)

Op die wijze zou het goed moeten gaan werken.

aangepast door catw
Geplaatst:

Catw,

 

Bedankt voor je reactie, ook dit heeft niet tot de gewenste oplossing geleid. Ik heb deze problemen sinds de nieuwe experiabox van kpn glasvezel. Volgens mij hebben de problemen te maken met de communiatie tussen de pc, router en de printer. Pingen lukt soms wel soms niet. HP Solutions geeft aan dat de printer is aangesloten, maar printen lukt niet. De printer heeft tot dat ik een andere experiabox kreeg, uitstekend gewerkt. Stand-alone print ie nog steeds, dus stuk is hij niet. Uiteraard kan ik een nieuwe printer kopen, maar dat lost het probleem niet op.

Ik heb al heel veel gezocht, maar kan niets vinden. Ik denk aan een instelling in de experiabox die niet goed staat, maar ik weet niet welke.

 

Nogmaals dank voor de reactie

Geplaatst:

forumleden,

 

het probleem is opgelost. Wat ik niet wist omdat ik dit zelf niet veranderd heb, maar de KPN, was dat de Sweex homeplug, verplaatst was naar de stekkerdoos met spanningsbeveiliging, ipv een vast stopcontact. Dit heb ik veranderd en nu werkt de netwerkprinter weer.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Draadje kan gesloten worden.

 

Nogmaals, iedereen dank voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...