Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een (oude) NTSC beamer die ik op de ET9000 wil aansluiten, echter het resultaat is zwart/wit beeld.

Ik kan de beamer middels S-video, composiet en VGA 640x480 aansturen.

Ik heb alle mogelijke settings bij de A/V instellingen (zoals PAL, NTSC en verschillende SCART video outputs) al geprobeerd, maar geen beter resultaat.

HDMI en Component kunnen niet, daar dit digitale signalen zijn.

Verder heb ik SD en HD geprobeerd, maar ook geen verschil.

Nu heb ik met een oude Humax (SD) ontvanger wel kleur beeld op de beamer, echter daar ik hiermee PAL ontvang, stuur ik dit eerst naar een "TV-box" vanwaar ik weer met een VGA output naar de beamer ga en dit funktioneert op zich prima.

Waarom dan toch de hoop op de ET9000?

Omdat mij opviel dat ik op mijn PC-LCD scherm, via het IP adres met "openwebif" (ook VGA) een verschil detecteer in beeld kwaliteit tussen SD en HD.

Daarom verwacht en hoop ik dat de kwaliteit op de beamer ook beter is, indien de ET9000 HD ontvangt en dit als SD doorstuurt naar de beamer.

De LCD staat wel als 1280x1024 pixels ingesteld, wat de beamer dus niet kan, maar principe lijkt me hetzelfde.

Ik heb tevens geprobeerd om ook het PAL signaal (SD en HD) exact hetzelfde als bij de Humax door te sturen naar de TV-box, maar ook dan blijft het zwart/wit.

Dus bij NTSC en PAL komt het signaal niet in kleur over.

Maak ik een denk fout, of heb ik ergens een setting nog niet juist staan of klopt er iets niets met de output van de SCART van de ET9000???

Via TV kijk ik via HDMI en daar is alles OK.

Graag hoor ik jullie inbreng en/of andere goede ideeen om toch een beter beeld op deze beamer te krijgen.

Ben zeer benieuwd.

MvG

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...