Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou het mogelijk zijn om een magazine ala Hopperguide te maken hier ?

De kennis is er, dat weten we, maar zou dit haalbaar zijn, is hier ooit aan gedacht ?

Er is nu vrijwel niets aan Sat lectuur, tenzij je het net op gaat, of genoegen neemt met TV-Totaal

Geplaatst:

Inderdaad, in het blad dat werd genoemd stond niets nieuws. Tijdschriften lopen altijd achter de feiten aan.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

• Beheerder
Geplaatst:

Op zich is er wel ruimte voor een maandelijks of tweemaandelijks sat4all online magazine (PDF) dat op basis van aanmelding via email verspreid zou kunnen worden.

Ik zou daar ook best wel graag aan willen beginnen, maar dat kan ik niet alleen.

Als er zich minimaal 2 of 3 leden melden die over tijd en/of goede Nederlandse taalkennis beschikken, zou ik het technisch aspect en de opmaak wel op me willen nemen.

Zonder een paar goede mensen die zich bezig houden met de inhoud, hoeven we er niet aan te beginnen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Waarom lectuur als je een forum hebt waar alles op te vinden is?

100% waaar , zo oook nieuws of TV gids !!

maandelijks of tweemaandelijks sat4all online magazine (PDF) dat op basis van aanmelding via email

mocht die komen , ikmeld me aaan :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Fijn dat Michel er zo over denkt, het is toch niet voor iedereen mogelijk om continue de dagelijkse dingen kwa sateliet gebeuren bij te houden via het net.

Nu is het enige blad dat mij redelijk boeit het Franstalige Tele Numerique, via dit blad heb ik me redelijk op de hoogte kunnen houden van het Fransat en TNTsat gebeuren.

Welk is fijner om te lezen kwa info als het in je eigen taal is? Ja toch!

Geplaatst:

Ik lees de volgende reacties:

“Waarom lectuur als je een forum hebt waar alles op te vinden is?”

en

“Inderdaad, in het blad dat werd genoemd stond niets nieuws. Tijdschriften lopen altijd achter de feiten aan.”

Wat een kromme conclusie! Helemaal niet. In een Magazine kun je een onderwerp aan de orde stellen van 20 of meer bladzijden met foto’s en tekeningen en uitgebreide informatie, dat gaat nooit op een forum want dan ga je off-topic.

Geplaatst:

Ik vind inderdaad een magazine ook aantrekkelijker dan een forum. Op een forum wordt je ad hoc geholpen door mede-leden, en jij helpt anderen... je leert uiteraard ook een hele boel door gewoon mee te lezen wat er geschreven wordt. Maar in een magazine heb je tests van apparatuur, en zoals sprietje schrijft, echte onderwerpen die lekker uitgediept kunnen worden.

Voor mij is Infosat al meer dan 20 jaar dé informatiebron voor alles wat met satelliet tv te maken heeft! Daarnaast heb ik ook 'sat und kabel', wat een goed is, maar Infosat blijft mijn nummer 1.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik zelf vind het ook geen gek idee.

Een magazine met frequenties etc. en een of meer artikelen over een ontvanger of meetapparatuur.

Zelfs reclame kan in een magazine informatief zijn.

Helaas is mijn nederlands om te schrijven niet goed genoeg.

Maar ik zou wel bereid zijn, om zeg maar, een klein bedrag voor onkosten te betalen per jaar voor een pdf file.

Niemand word daar rijk aan maar de mensen die er tijd in steken krijgen dan in ieder geval de onkosten vergoed.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst: (aangepast)

Beste Sverige

Infosat, is natuurlijk best interessant voor de nieuwtjes. Je kunt het vergelijken met TotaalTV.

Maar ik denk dat zoiets nu niet de bedoeling is. Het moet dan meer gaan over de technische aspecten van bepaalde satellietontvangst-onderwerpen. Er is een club enthousiaste schotelaars in Nederland die wel dit soort onderwerpen bespreekt. Zoek maar eens op Google naar: Satelliet club “***ongewenste_link***. Klik dan op “Downloads” en dan op “specials”.

Kijk dan eens bij 4. “Downloads Presentaties” en dan bij “Afstellen van schotels (inclusief T90)” zie: http://www.***ongewenste_url***.nl/downloads/instellen-schotel.pdf

Dit is toch schitterende informatie voor iemand die een T90 wil gaan afstellen!

Maar ook bijvoorbeeld eens bij 2011, Multytenne en TripleSat, zie: http://www.***ongewenste_url***.nl/downloads/specials/Multytenne%20en%20TripleSat.pdf

Of helemaal bovenaan bij 2012, LNB-afstanden berekenen bij een offsetschotel, zie:

http://www.***ongewenste_url***.nl/downloads/specials/LNB-afstanden%20berekenen%20bij%20een%20offsetschotel.pdf

Kijk, dit zijn interessante onderwerpen waar je als nieuwsgierige schotelaar wat aan hebt. Dit is totaal andere informatie dan TotaalTV of Infosat en is ook niet op een satellietforum te presenteren.

Oef, blijkbaar mag deze nuttige informatie hier niet vermeld worden.

aangepast door Michel
  • Beheerder
Geplaatst:

Ter info:

Er staat ***ongewenste_url*** omdat deze club zich niet aan de gemaakte afspraken over het plaatsen van links naar winkels en dergelijke hield.

Geen links naar deze club meer plaatsen dus a.u.b.

Dat is dus niet onze schuld, maar de schuld van deze club zelf omdat ze zich ondanks herhaaldelijke waarschuwingen/overleg niet aan de schriftelijk gemaakte afspraken hielden!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sprietje, ik weet wat er bedoeld wordt, het pdf-magazine werd inderdaad regelmatig via dit forum verspreid, en ik vond het heel erg goed. Veel dingen kom je inderdaad ook tegen in Infosat, en vroeger ook in totaal tv, maar in mijn ogen is dat blad echt sterk achteruit gegaan... ten tijde van Veronica Satellite was het blad goed, daarna is het alleen maar slechter geworden, totdat ik het 5 jaar geleden niet meer geabonneerd heb omdat in het op een soort krantepapier gedrukte bijlage uit de beginjaren stukken beter was dan het 'glossy' nietszeggende, veel te dure blad van nu...

Interessante berekeningen, wetenswaardigheden, 'lessen hoe je o.a. stekkers aan kabels correct aansluit' etc zoals je ook in Infosat vindt, zijn wel interesant.... maar ik ben bang dat het voor 'niet professionals' erg veel werk en tijd vraagt om er iets 'goeds' van te maken. Als je ergens aan gaat beginnen is het de bedoeling om het vol te houden... en mijn ervaring met dat soort dingen is dat er de eerste keer veel helpende handen zijn die je bijstaan.... maar na een half jaar sta je er helemaal alleen voor, omdat iedereen het druk-druk-druk heeft... Bovendien moet je met de 'content' heel erg opletten dat je geen dingen gaat overnemen uit bestaande publicaties waar copyright op zit... doordat je zelf veel leest ligt het gevaar op de loer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Beste Michel

Zou jij willen aangeven naar welke winkels of dergelijke de links die ik aangaf verwijzen. Ik heb ze allemaal met volle interesse gelezen en heb er niet één gevonden. Het verbaast me dus dat die link is weggehaald. Ik wil ook duidelijk aangeven dat ik ook helemaal geen lid ben van die club maar hun specials uitermate interessant vind.

• Beheerder
Geplaatst:

Lees eerst even mijn reactie nog eens goed, want volgens mij lees je niet goed.

Geplaatst:

Geachte Moderators van sat4all

Vooralleerst bedankt voor Jullie enorme inzet om sat4all draaiende te houden.

Sat4all is een must voor iedereen die informatie zoekt, vraagt, of meedeelt aan elke sat-liefhebber zijnde van amateur tot pro.

Er zijn meerdere "sat-sites" op het internet te localiseren, maar niets en ik benadruk niets is ook maar te vergelijken met sat4all.

Dit was dan ook prioritair 1 van mijn doorslaggevende redenen om mij lid te maken van sat4all.

Een sat4all magazine zou daar een zeer welkomende en zeker aanvullende meerwaarde aan betekenen, ook wat Sprietje en Sverige reeds aanhaalde, voor een diepgaande en uitgebreide "reportage" is dit "the tool to have".

Niettemin beste moderartors van sat4all, Jullie hebben ook wel groot gelijk dat dit een berg meerwerk oplevert, die in het begin gespreid zal verlopen over een aantal medewerkers en naderhand langzaam aan zal uitvloeien naar spijtig genoeg mss 1 medewerker.

Alvast bedankt dat Jullie sat4all in het leven hebben geroepen, en mss zit er toch wel nog toekomst in een sat4all magazine, wie weet.

Mvg

bvwsatellite

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen