Ga naar inhoud


Hoe betaal ik een klein bedrag met paypal?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik zou 25 britse pond éénmalig moeten betalen en de leverancier wil enkel met paypal handelen.

Dit is mij onbekend (ben al wat ouder) .Ik heb even gekeken op de site van PP maar als je alle voorwaarden en privacy moet doorlezen heb je wel een advocaat en veel tijd nodig.

Bestaat er een simpele wijze om dit eenmalig bedrag over te maken?

Of hoe werkt het in jip en janneke taal?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je maakt een account aan en stort er 25 euro op. Ofwel met een credit card of met een debet card. Met credit card gaat sneller dan met debet card (dat duurt een paar dagen), en ik geloof dat ze voor NL ook inmiddels IDEAL accepteren.

 

Het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig en wijst zichzelf.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is 25 Pond. Wie doet dan de omrekening van Eur naar pond. Stort ik dan 25 Pond op mijn paypal rekeking? Stel dat paypal dat doet dan moet ik zeg maar 35 Eur storten en dan blijft nadien een saldo over dat ik nooit meer gebruik. Hoe komt dat dan terug op mijn bank/crditkaart rekening?

ps: Ideal is mij ook onbekend in Vlaanderen.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan aangeven dat je Ponden wilt hebben en dan in Euros betalen waar PP zelf zal converteren en aangeven dat je b.v. dus 35 euro moet storten voor de 25 Pond.

 

Het kan wel zijn dat je de currency moet toevoegen, maar ik geloof dat je gewoon lijsten krijgt waar je kan kiezen.

 

Je kan geld terugstoren naar je bank als je er b.v. een debit kaart aan hangt. Maar je zal niet meer hoeven te storten dan exact het bedrag.

 

IDEAL is een telebankieren service van de banken in NL welke wereldwijd meer en meer wordt geaccepteerd en instant betalingen mogelijk maakt. Dus niet meer 3 of 4 dagen wachten zoals normaal is bij een betaling met debet card (bankoverschrijving). Ik denk dat het principe is gebasseerd op vertrouwen.

 

Ik koop wel een spullen in Dollars via Paypal (maar PP 'kent' mij en weet dat ik in Euro's betaal) en dan staat de omrekening erbij.

 

Als je inlogt in je account, dan staan er 2 balken met menu opties. Je moet op 'Mijn Account' staan op de bovenste balk en dan kies je 'Profiel' op de onderste balk. Je krijgt dan een nieuwe pagina waar je kan kiezen voor 'Account Informatie' (Rekening informatie?) en als je hierop klikt kun je rechts valutas toevoegen.

 

De vraag is even of je vendor zelf een factuur naar Paypal aanbiedt of een paypal account opgeeft waar je naar over moet maken. Want als je vendor zelf direct een factuur met Paypal heeft dan hoef je alleen maar een credit kaart of debit kaart toe te voegen.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eerst een account aanmaakt bij paypal, ga je dan gewoon naar de website van de handelaar. Als je daar klikt op "pay/betalen" oid dan wordt je doorgestuurd naar paypal pagina, waar je moet inloggen in je account. Op die manier is alles al ingevuld, het bedrag, de dealer etc. Als je bij het maken van je paypal account je creditcard gekoppeld hebt, dan wordt het bedrag gewoon van je creditcard afgeboekt als je op de paypal site de betaling accepteert.

In veel gevallen kan je ook gewoon kiezen wie de omrekening doet... paypal of je creditcard maatschappij. In de meeste gevallen is de creditcard maatschappij voordeliger, maar dat moet je even uitrekenen...

 

je moet dus NIET eerst een bedrag overmaken op je Paypal account!!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eerst een account aanmaakt bij paypal, ga je dan gewoon naar de website van de handelaar. Als je daar klikt op "pay/betalen" oid dan wordt je doorgestuurd naar paypal pagina, waar je moet inloggen in je account. Op die manier is alles al ingevuld, het bedrag, de dealer etc. Als je bij het maken van je paypal account je creditcard gekoppeld hebt, dan wordt het bedrag gewoon van je creditcard afgeboekt als je op de paypal site de betaling accepteert.

In veel gevallen kan je ook gewoon kiezen wie de omrekening doet... paypal of je creditcard maatschappij. In de meeste gevallen is de creditcard maatschappij voordeliger, maar dat moet je even uitrekenen...

 

je moet dus NIET eerst een bedrag overmaken op je Paypal account!!

 

Meestal wel ja, niet altijd, dat vroeg ik hem al, maar heeft hij overheen gelezen denk ik.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh de vender is een prive persoon zoals ik. Niets faktuur en dergelijk.

Intussen account aangemaakt en alles gaat zijn gang.

Bedankt

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh de vender is een prive persoon zoals ik. Niets faktuur en dergelijk.

Intussen account aangemaakt en alles gaat zijn gang.

Bedankt

 

Dat vermoeden had ik al anders had het zichzelf wel gewezen zoals Sverige uitlegde.

 

Maar mooi dat het opgelost is!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tussen 2 prive mensen is het anders... dat heb ik zelf ook nog niet gedaan. Dan maak ik meestal gewoon het geld via de bank over ;)

Fijn dat het probleem opgelost is!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen 2 prive paypal accounts vul je dus gewoon het email adres van de bestemmeling in en kan je ook nog aangeven of het een cadeau of iets anders is . Heel makkelijk en gelukt.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...