Ga naar inhoud


[Vantage 1100S] Duitse HD-zenders "hangen"


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Ik zit sinds 1 mei met een probleempje met mijn Vantage 1100S-ontvanger wat betreft de nieuwe set Duitse HD-zenders. Telkens als ik er één tracht af te spelen, bevriest na een tweetal seconden het beeld, en wat meer is, de hele ontvanger blijft haperen. Ik moet twee tot drie keer de stekker uit het stopcontact trekken vooraleer het ding terug vlot is. Ik heb dit probleem zowat op alle nieuwe HD-zenders (ARD HD, Arte HD, WDR HD,...) alsook blijkbaar op de "oude" frequentie waarop ZDF.Kultur zat. Andere HD-zenders (Eén, Canvas, VTM...) geven geen problemen.

 

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hetzelfde probleem gehad echter met transpor.. 77 (11953, H.27500 DVBS) b.v. ZDF info.. Ik heb de transponder 77 verwijderd en alle resterende D kanalen ( HD of SD) werken prima. Zo iets heb ik al enkele keer ( 30/4/2012 tot vandaag) op de buitenlandse forums gelezen. Advies: nr. 77 niet scannen. De oorzaak is nog niet bekend. Ik heb VANTI HD 7100s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem "opgelost" gekregen door een nieuwe firmware te installeren die Vantage vandaag (2/5/2012) ter beschikking heeft gesteld. Helaas ben ik nu wel al mijn TV-Vlaanderen zenders kwijt. Ik heb een heractivatiesignaal gevraagd, ik hoop dat dit gaat helpen. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Werner Peeters, als jij voorheen de interne kaartlezer gebruikte dan had je emu software, als je nu originele software van Vantage hebt draaien dan zijn de interne kaartlezers uitgeschakeld....

 

En kan ik daar iets aan verhelpen? Mijn technische knobbel is zowat onbestaande...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bevestig eerst even of je de interne kaartlezer gebruikte en dat deze het nu niet meet doet met de tvv kaart....

Ja, ik gebruikte de interne kaartlezer, en die doet het inderdaad nu niet meer met de TVV kaart.

Voor zover dit iets waard is: met de oude software 2.53 bleef bijvoorbeeld ZDF de hele tijd "hangen", met 2.83 loopt die weer vlotjes.

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Omdat het probleem blijft, heb ik nog wat zitten experimenteren met verschillende softwareversies:

Als ik deze firmware (2.55) gebruik:

http://www.b o m b e...tage/index.html

(sorry voor het "reclame maken" maar zonder link kan ik mijn punt niet maken)

dan komen de TVV-kanalen prima door, maar dan lopen de Duitsers vast.

Als ik deze firmware (2.83) van de site van Vantage gebruik:

http://www.vantage-d...-1335957775.htm

dan gaan de Duitsers weer vlot maar krijg ik een "gecodeerd signaal" op de betaalzenders.

Het lijkt me niet evident om elke keer dat ik tussen de kanalen ga zappen effe een nieuwe firmware moet installeren...

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

probeer het volgende , zoek met google vantage 2.5802 download, zet deze op je vantage doe daarna een factory resset en ga alles opnieuw instaleren kanalen zoeken ed...dan zou het weer moeten werken..alle analoge transponders zijn namelijk omgezet dus erg veel veranderd in Duitsland.

 

vertrouw je het niet maak je eerst een backup van je settings en kanalenlijst op je hd of usb stick.

 

succes.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het volgende , zoek met google vantage 2.5802 download, zet deze op je vantage doe daarna een factory resset en ga alles opnieuw instaleren kanalen zoeken ed...dan zou het weer moeten werken..alle analoge transponders zijn namelijk omgezet dus erg veel veranderd in Duitsland.

 

Geprobeerd en daardoor heb ik de betalende kanalen weer terug, maar hapen er nog verschillende Duitsers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ook al in Duitsland gesignaleerd.

 

Lees:

http://www.digitalfe...rt.85683.0.html

 

Echter, het probleem wordt tot nu toe door de Duitse tv-zenders "niet helemaal begrepen". (En de Vantage is nota bene een gerenommeerd Duits merk.)

 

Zelf vind ik het vreemd, dat de HD-zenders uit andere landen (bv. Engeland) dit probleem nooit hebben gehad. :confused:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Terradon,

Het met de hand inladen van de kanalen heeft spijtig genoeg geen effect. Maar aangezien jij technisch blijkbaar er wat meer van afweet dan ik, een vraagje: zou het probleem zoals hierboven beschreven opgelost zijn met de aanschaf van zo'n CI-module? Voor zover ik begrijp heb ik zoiets als een "leeg slot", en het inladen van die software 2.53 of 2.83 lijkt me volgens jouw uitleg enkel betrekking te hebben op de ingebouwde kaartlezer? Of niet? Als ik iets stoms zeg mag je 't gerust zeggen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...