Ga naar inhoud


[Vantage 1100S] Duitse HD-zenders "hangen"


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Hoi probeer volgend stappen plan maar eens, ik heb het net geprobeerd met een 8000 en heb gewoon beeld op bv SWR HD ed op 11394 22000 dvbs2.

 

Ga naar kingfosat of lyngsat en zoek de nieuwe frequenties en bijbehorende data zoals symbelrate hor.vert. en modulatie DVBS2 in dit geval,

 

We nemen als voorbeeld ARD digital dan heb je nodig frec.11494, sym 22000 pol. H, mod. DVBS2.

 

Druk op menu, dan de tuner die je wil 1 of 2,ok drukken, handmatig zoeken, de rode knop "bewerk transponders" drukken, dan de groen knop "TP toevoegen" daar vul je met je afstandsbediening eerder genoemde data in, dan exit en "wijzigen opslaan" ja kiezen , dan terug naar handmatig zoeken dan zie je in het rechter vak sateliet Astra 1E-2C, met pijltje naar beneden op Transponder gaan staan dan pijltje rechts totdat je de bewuste frequentie ziet 11494 dan op ok drukken en het zoeken op die frec. start als die klaar is info. opslaan dan exit en voila ze staan in je lijst en je hebt beeld.

 

Groetjes.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Werner,

 

Wat jou ander vraag betreft, bij de originele software van Vantage blijven de onboard kaartlezer op slot, dit heeft er mee te maken dat Vantage rechten moet gaan betalen als ze standaard Mediaguard of Irdeto enz. zouden kunnen decoderen, daarvoor in plaats hebben ze dus de commoninterface slots geintregeerd zodat je kunt kiezen, daarnaast zijn er hobbyisten en ik vermoed dat de fabriek ook best heeft meegeholpen die alternatieve software hebben geschreven die de kaartlezers actief maken en voila zo kunnen wij naar CD en TVV kijken en en de Duitsers naar bv HD+ en Sky, daarnaast hebben dan nog de CI sloten voor andere kaartjes over.

De sofware die dat mogelijk maakt heet een emulator en deze word ook wel gebruikt om kanalen te decoderen en bevat dan dus sleutels uit bv. een originele kaart, dan kun je dus zonder een kaart in je ontvanger toch kijken.

 

Ik heb zelf de Vantage 8000 en emu 2.5802 en heb er de CD en TVV kaart tegelijk in draaien en kan dus ook gewoon de bovengenoemde kanalen van 11494 bekijken.

 

Waarschijnlijk heeft jou probleem te maken met de nog niet aangepaste database van frequenties enz. in de software van Vantage, Zou zeggen probeer het stappenplan zoals ik boven in het andere bericht beschreef.

Een module hoef je daar echt niet voor aan te schaffen de ontvanger kan het met de juiste data zo ook wel.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor jou.

 

Succes..........................

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb problemen mbt ARD en ZDF ook op diverse fora gelezen.

 

Gebruik zelf Vantage HD8000S en kom de problemen NIET tegen.

 

Gebruik de CD-kaart in de interne cam, met dezelfde softwareversie waar Terradon ook naar verwijst.

 

Ook de manier van handmatig toevoegen (zoals Terradon beschrijft) komt mij ook erg bekend voor. Ik doe dit altijd. Om vervolgens de kanalenlijst op de laptop mbv Setaedit te bewerken qua volgorde. Ook via Setedit sel overzicht welke zenders op een transponder zitten. Kun je ook snel transponder in 1x legen.

 

Mocht je 2.5802 downloaden en installeren, schrk dan niet dat in menu 02.55.02T-O staat met datum 31-03-2010 18:43:57

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...