Ga naar inhoud


vastleggen posities nog steeds probleem


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren alle instellingen gereset, terug naar fabrieksinstellingen, en daarna de astra en hotbird opnieuw vastgelegd en zenders gezocht, en nu werkt het voor deze 2 satellieten in elk geval wel weer. De overige satellieten moet ik nog doen, maar het had dus inderdaad te maken met de settingslijst die ik gebruikte......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb dus hetzelfde probleem gehad. Humaxsettings downloaden en met TopBox in mijn Topfield zetten, sindsdien wil mjin topfield geen enkele satpositie onthouden.

 

Echter heb ik voor mezelf een (goede?) oplossing gevonden.

Topfield leegmaken, nieuwe firmware downloaden (via Astra), Humax (pet123) settings uploaden via TopBox en vervolgens de Diseqc1.2 menu's NIET AANRAKEN. Ik maak nu gebruik van de nieuwe Diseqc1.3 functies. In het USUALS menu de lokatie gegevens vanjezelf invullen (tip: kijk op http://www.heavens-above.com) en vervolgens met het Lyngsat lijstje per satelliet even de juiste graden invullen. Werkt PERFECT hier. Vind dit systeem zelfs VEEL makkelijker dan handmatig zoeken naar een satelliet en staren naar je signal/quality level meters. Even de graden instellen en je hebt meteen zonder zoeken je schotel exact op de juiste satelliet..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...