Ga naar inhoud


dreambox 800 hd verkeerde software


platvis

Aanbevolen berichten

ik heb een dreambox 800hd pvr gekocht en ben op eigen houtje gaan zitten stoeien met de box gevolg is dat hij nu alleen opstart en meteen in error gaat ,mijn vraag is is er iemand in de buurt van rond zaandam of amsterdam die dat ding weer aan de praat kan krijgen en er een kanalenlijst voor me in zet die werkt met een cdkaartje,het is allemaal legaal hoef alleen maar dat cd kaartje te lezen en beeld geven.hoef niet voor niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb er Merlin-3-dm800-04-07-ramiMAHER.nfi op ge zet ik dacht dat het een kanalenlijst was maar het schijnt een andere firmware te zijn,hij starte eerst op in gemin 2 of zoiets en via het netwerk gedaan

 

Je hebt dus clone software op je dm 800 gezet.

Serieel via dreamup en een rs 232 poort is de dreambox weer te reanimeren.

 

Gebruik voor de zekerheid eerst maar een orginele dreambox image, te downloaden bij dream-multimedia.

Wanneer je dreambox weer normaal wil opstarten en beeld geeft op fta zenders, flash je dreambox weer. Maar dan met openpli, te downloaden via http://openpli.org/download/.

Voordat je openpli erop zet, vernieuw eerst de bootloader. Deze moet versie 84 zijn. OOk de bootladers zijn via openpli te downloaden.

Bootloader gaat op dezelfde manier, als het flashen.

 

Wanneer openpli draait, installeer via menu applicaties CCcam. Smartcard met de chip naar beneden erin steken en kijken maar.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dat niet lukken een oude milo image er opzetten

heb het ook 1x gehad

anders ff kijken naar een oude dream up versie

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...