Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Kunnen jullie vertellen wat de houdbaarheids datum is van de Vu+ Duo? Na eerst een Xtreme te hebben gehad (enkele jaren een leuke hobbybox) en vervolgens een Dreambox 7020 (vrij snel outdated ivm HD ontvangst) vraag ik mij af of een Vu+ Duo een geschikte en duurzame ontvanger is voor de komende jaren. Ik kijk nu met een Philips 7141 maar die ondersteund geen USALS dus de motor op het dak staat momenteel ook maar vast te roesten. Graag verneem ik van jullie kenners de voordelen en toekomstige mogelijkeheden van de Vu+.

aangepast door wiz
typo verwijderd

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

• Moderator
Geplaatst:

Als je een duurzame box wil zou ik een Ultimo nemen. Die heeft pluggable tuners, en stel dat er in de toekomst wat wijzigd (stel dat je kabel wilt), dan hoef je alleen een andere insteek tuner te kopen en de tuner verwisselen (mits je kabel leverancier het toestaat eigen hardware aan te sluiten) en dan kan je verder. Je kan ze zelfs mixen dus een combinatie van kabel / Digitenne en sat is mogelijk.

Natuurlijk kan je ook met een Duo uit de voeten, maar dan zit je wel vast aan satelliet ontvangst, en heb je geen mogelijkheden om tuners te wisselen. Eventueel zou je zelfs nog voor een Uno kunnen gaan, maar dan moet je nog even geduld hebben als je 2 tuners wilt gebruiken, Vu is bezig met een twin tuner insteekkaart (dus 2 tuners op 1 kaartje) zodat je zelfs met een Uno over twee onafhankelijke tuners kunt beschikken.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Tja daarnaast wat is de houdbaarheid van een ontvanger.

De nokia's en de humaxen hebben behoorlijk lang mee kunnen draaien.

Nu is alles HD wat de klok slaat.

Terwijl Sharp nu al met LCD displays met ultrahoge resolutie's komt.

een 7 inch scherm met 1280x800 pixels voor een tablet.

een 10 inch scherm van 2560x1600 pixels voor notebooks.

een 32 inch scherm van 3840x2160 pixels voor lcdmonitoren.

Of we daarvoor uiteindelijk weer over moeten stappen op een andere ontvanger tja de toekomst zal het leren.

reden bewerkt:

Sorry ff foutje gemaakt

De Amoled komt in de nieuwe samsung telefoon

De schermen van Sharp zijn LCD's

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Ik zou geen VU+ duo meer kopen momenteel. Deze is al enkele jaren oud en aloewel hij wel alles kan ontvangen wat ze o de sat gooien, zijn er al enkele toepassingen die ie niet meer aankan (HbbTV, webbrowser, gecodeerd opnemen en later decoderen)

Eventeel een VU+ Ultimo of een Xtrend ET9500.

Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar een Xtrend 9500.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

uh wat?

kabeltje87, wat schrijf je nu als advies?

op de momenteel beschikbare beta release kernel 3.2 werkt dat HbbTV al

alsook de beta plugin voor VU op huidige images kernel 3.1.1 werkt dat inzake HbbTV al

maar niets van al dat HbbTV werd in de originele vraag als voorwaarde gesteld (en misschien dus ook helemaal niet nodig of gewenst)

de duo is een perfecte kijk en luister box voor DVB-S2 voor satelliet en ook NU na 2 jaar sinds z'n release een prima satelliet receiver met je Paytv Kaartje van Canal Digitaal of TVVlaanderen

wil je echter meer van die oneigenlijke applicaties op zo'n receiver implementeren, als ware het een media-PC, dan moet het een iets krachtigere box zijn, met meer flash en memory

dus dan kijk je naar geheugen en snellere CPU van de nieuwste modellen van VU+.

en komt op de Ultimo als multituner

ciao

• Like 1

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik zou geen VU+ duo meer kopen momenteel. Deze is al enkele jaren oud en aloewel hij wel alles kan ontvangen wat ze o de sat gooien, zijn er al enkele toepassingen die ie niet meer aankan (HbbTV, webbrowser, gecodeerd opnemen en later decoderen)

Eventeel een VU+ Ultimo of een Xtrend ET9500.

Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar een Xtrend 9500.

Willy

Ik heb een ook duo en kan het hier helemaal mee eens zijn

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...