Snoopy Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Vreemd probleem hier. Indien ik naar een Hotbird kanaal zap en daarna terug wil naar b.v. de Astra2 via een HD kanaal dan wil mijn Maximum DiseqC Switch (4 in 1) vaak niet schakelen. Pas als ik naar een SD kanaal zap schakelt de Diseqc. Dus b.v. komende van Hotbird naar BBC HD gaat niet, als ik daarna na BBC 4 schakel doet hij het wel. In de settings van mijn DM800SE staat aan dat hij niet alleen een signaal stuurt bij wisselen van satelliet.
Ventura Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Dat heb ik ook ervaren met verschillende merken hd ontvangers. Bekabeling en lnb waren goed. Ik heb de diseqc switch vervangen voor een spaun of triax (4 in 1). Daarna geen klachten meer.
Snoopy Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Heb hier toevallig net een Spaun besteld en binnengekregen. Moet binnenkort toch een kop bijplaatsen, zal dan de Spaun eens testen. Maar het lijkt er dus sterk op dat de DM800SE geen signaal naar de Diseqc stuurt bij het schakelen naar sommige HD zenders. Is dit zichtbaar te maken (plug-in of zo ??).
Ventura Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Maar het lijkt er dus sterk op dat de DM800SE geen signaal naar de Diseqc stuurt bij het schakelen naar sommige HD zenders. Ik vermoed dat de goedkopere diseqc het stuur signaal niet snel verstuurt of kan verwerken.
Snoopy Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Ja, maar waarom zit er dan verschil tussen een HD en een SD zender qua signaal dat naar de Diseqc wordt gestuurd ? Ik kan heen en weer zappen tussen BBC HD en BBC One HD en er gebeurd niets, zappen naar BBC Four b.v. doet de Diseqc wel schakelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen