Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vreemd probleem hier. Indien ik naar een Hotbird kanaal zap en daarna

terug wil naar b.v. de Astra2 via een HD kanaal dan wil mijn Maximum DiseqC Switch

(4 in 1) vaak niet schakelen. Pas als ik naar een SD kanaal zap schakelt de Diseqc.

Dus b.v. komende van Hotbird naar BBC HD gaat niet, als ik daarna na BBC 4 schakel doet

hij het wel. In de settings van mijn DM800SE staat aan dat hij niet alleen een signaal stuurt

bij wisselen van satelliet.

Geplaatst:

Dat heb ik ook ervaren met verschillende merken hd ontvangers. Bekabeling en lnb waren goed. Ik heb de diseqc switch vervangen voor een spaun of triax (4 in 1). Daarna geen klachten meer.

Geplaatst:

Heb hier toevallig net een Spaun besteld en binnengekregen. Moet binnenkort toch een

kop bijplaatsen, zal dan de Spaun eens testen.

Maar het lijkt er dus sterk op dat de DM800SE geen signaal naar de Diseqc stuurt

bij het schakelen naar sommige HD zenders. Is dit zichtbaar te maken (plug-in of zo ??).

Geplaatst:

Maar het lijkt er dus sterk op dat de DM800SE geen signaal naar de Diseqc stuurt

bij het schakelen naar sommige HD zenders.

Ik vermoed dat de goedkopere diseqc het stuur signaal niet snel verstuurt of kan verwerken.

Geplaatst:

Ja, maar waarom zit er dan verschil tussen een HD en een SD zender qua signaal dat naar de Diseqc wordt gestuurd ?

Ik kan heen en weer zappen tussen BBC HD en BBC One HD en er gebeurd niets, zappen naar BBC Four b.v. doet de

Diseqc wel schakelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen