Ga naar inhoud


Kan CI-Services (Common interface) niet weergeven


Gore

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb pas een nieuwe TV aangeschaft:

SAMSUNG UE40D7000

 

Hierin kan ik mijn CI module steken.

 

Wat is nu het probleem, als ik de kanalen laat installeren via CDTVV en dus kies voor TV Vlaanderen, dan worden al mijn zenders keurig geïnstalleerd.

Als ik dan zap van éénHD naar 2BE of VT4, dan krijg ik de melding van "Kan CI-Services (Common interface) niet weergeven" en dan krijg ik ook geen beeld.

Als ik de module eruit haal en er terug insteek werken die zenders terug. Nu kan het wel niet de bedoeling zijn om elke keer die module eruit en erin te steken tijdens het zappen.

 

Tijdelijke oplossing:

De HD zenders neem ik van de ASTRA 23.5° en de niet HD neem ik van de ASTRA 19.2°. Dit blijkt beter te werken.

 

Heeft er iemand een idee waaraan dit te wijten kan zijn?

Laatste firmwareupgrade op de TV geïnstalleerd, maar voor mijn CI kan ik geen nieuwe firmware installeren. Die mislukt steeds... TV is dan aan het zoeken en zegt dan dat dit mislukt is.

 

Groetjes

 

Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens te zoeken welke firmware ID en software je huidige CI module van CDS/TVV heeft.

Wel kan je eens proberen om die CI module te upgraden via Ned. 1 of één ipv BVN.

aangepast door Brambo's

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Probeer eens te zoeken welke firmware ID en software je huidige CI module van CDS/TVV heeft.

Wel kan je eens proberen om die CI module te upgraden via Ned. 1 of één ipv BVN.

 

Hey Brambo,

Firmware die op het kaartje staat is 1.03.05. Het is nog geen kaartje met die wereldbol op maar één met het logo van Canal digitaal en tv vlaanderen op...

Zie foto link hieronder

 

http://www.google.be/imgres?hl=nl&client=firefox-a&hs=dsY&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=1044&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=ELWfRpdtZ0F-3M:&imgrefurl=http://www.***geen-reclame***/product.php%3Fid_product%3D31&docid=JUNqwHF4FiAp2M&imgurl=http://www.***geen-reclame***/img/p/31-103-large.jpg&w=300&h=300&ei=w4ajT67cHIag-AbZstGeDw&zoom=1&iact=hc&vpx=1107&vpy=183&dur=5238&hovh=225&hovw=225&tx=111&ty=108&sig=108399603095655140362&page=1&tbnh=146&tbnw=174&start=0&ndsp=47&ved=1t:429,r:6,s:0,i:79

 

Vroeger had ik een Kathrein UFS 910 ontvanger en daar lukte die firmwareupgrade ook al niet (BVN, één,...)

Telkens geeft de ontvanger:

"Zoeken naar nieuwe firmware" en na een hele tijd is het "Upgrade mislukt". De ontvanger geeft wel nooit aan dat hij begonnen is met de update (dus geen statusbar of zoiets)...

Ook bij deze samsung TV geeft deze dezelfde boodschap op beide kanalen.

Begin dus wel een vermoeden te krijgen dat het de CI is die mankeert.

 

Zou graag deze module via PC willen upgraden als het kon omdat dit toch niet lukt via de ontvanger. Kan die firmware nergens gedownload worden? Uiteindelijk is dit maar een PCMCIA kaartje dat je makkelijk in je computer kan steken...

aangepast door Gore
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Module met Firmware 1.03.05. met logo van CD en TvV.

Gelijkaardig probleem met Samsung UE46ES6800 met ingebouwde DVB-S tuner.

Ik krijg ook beeld, maar van zodra ik naar een FTA kanaal zap en dan terug naar TvV gecodeerd kanaal, geen beeld meer.

Na het terug uit en aanzetten terug beeld, zapt heel langzaam met de module in de smart tv.

Heeft iemand al oplossing want vreemd genoeg werkt module wel in Humax 2000 HD en Ferguson Ariva 200 HD.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop een aston (met ledje) met minimaal sw 2.23 draait als een tierelier......de cd module zapt wat langzamer, de aston redelijk snel..

Tv Vlaanderen verkoopt mij een module, dan veronderstel ik, dat deze ook werkt in een door TvV gecertificeerde TV'.

Ik heb intussen dan ook een mailtje naar hun gestuurd voor DE oplossing. :(

Module met Firmware 1.03.05. met logo van CD en TvV.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Module met Firmware 1.03.05. met logo van CD en TvV.

Zou je de firmware eens willen bijwerken naar de nieuwe versie ?

die heeft sp2 als aanduiding.

 

Update kan je proberen via ofwel BVN ofwel Ned1 SD, dat hangt van jouw toestel af.

Na de update module resetten (in/uit) en opnieuw proberen.

Veel kans dat het probleem weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem even contact op met de klantendienst, dan krijg je een nieuwe CI module toegestuurd.

Dank, ik had intussen mijn probleem (zoals hierboven aangegeven) bij TvV via e-post voorgelegd, ik wacht wel even hun antwoord af.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop een aston (met ledje) met minimaal sw 2.23 draait als een tierelier......de cd module zapt wat langzamer, de aston redelijk snel..

 

Ik sluit mij hierbij aan.

Op mijn Samsung TV UE40C6800 werkt enkel de Aston module (v2.18) vlot. Geen probleem bij het zappen tussen gecodeerde en niet-gecodeerde kanalen. Ik krijg altijd beeld.

Ik heb ook twee CI-modules van TVV/CD (nieuw en oud model met de recenste firmware), maar beide modules leveren altijd problemen op met mijn Samsung TV.

Traag zappen, geen beeld bij gecodeerde kanalen, TV uit-aan, terug beeld, zappen, terug geen beeld, enz....

Volgens mij zijn de CI-modules van TVV/CD niet echt geschikt voor een Samsung TV. Ze werken enkel met een beperkt aantal decoders.

Oplossing : neem een Aston module !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Intussen nieuwe module gratis toegestuurd gekregen, als het goed is mag het ook eens gezegd worden.

Deze werkt zeer goed met mijn Samsung tv, alleen het zappen is inderdaad wat langzaam, maar het voldoet voor mij. ;)

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...