Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kan ik een zenderlijst serieel flashen in een dm 800,of is er nog een andere manier hoe dit zou kunnen?

een maat van me die zijn dreambox wil ik een andere zenderlijst in zetten, maar ik wil hem niet in mijn netwerk hangen, daar de box dan mijn netwerk instellingen overneemt!

Geplaatst:

Waarom is het een probleem dat die box tijdelijk jouw netwerk instellingen overneemt? Ga er van uit dat er gewoon een ip-adres wordt uitgedeeld door een DHCP server..en eenmaal thuis op het oude netwerk ook probleemloos weer wordt herkend op het netwerk.

Je kunt ook jouw lijst van jouw box halen..opslaan op een USB-stick of wat dan ook, en dan bij hem thuis op zijn netwerk de lijst overzetten ::) dan blijft alles op eigen netwerk..

Geplaatst: (aangepast)

Wat dacht je ervan om jouw box gewoon aan zijn netwerk te hangen (erbij), en die van hem gewoon aangesloten te laten waar hij is....haal je daar jouw lijst eraf via het tijdelijk verkregen ip, en zijn huidige setup blijft gewoon bestaan.

OpenPli heeft trouwens ook een back-up functie die de zenderlijst meepakt als ik mij niet vergis. Kun je gewoon de USB-stick in jouw 800HD doen, back-up maken, daarna de back-up terugzetten op zijn 800HD.

PS. voor zover ik weet is het bestandssysteem niet (gemakkelijk) serieel te benaderen.

aangepast door jerpsx
Geplaatst:

hij heeft een vast ip adres heb dit bij hem zo ingesteld dat hij zijn kaartje met de 2e dreambox op zijn slaapkamer shared vandaar dus!

Je kan dit IP-Adres toch aanpassen op jou netwerk en naderhand weer terug zetten,wat is hier zo moeilijk aan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...