Ga naar inhoud


2e DVB-S Tuner voor UNO?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik las ergens dat dat voor de VU UNO een mogelijkheid zou komen om een 2e DVB-S Tuner te monteren dus waardoor het een Twin-Tuner ontvanger wordt.

Heeft iemand al wat informatie hierover?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik las ergens dat dat voor de VU UNO een mogelijkheid zou komen om een 2e DVB-S Tuner te monteren dus waardoor het een Twin-Tuner ontvanger wordt.

Heeft iemand al wat informatie hierover?

 

neen geen tweede tuner maar een dual tuner (een twin in een tuner steekplaats)

die komt in het najaar

idem voor dreambox met wisselbare tuners tzt

in beta versie werkt die op de ultimo en zou dus voor uno ook werken met het passende image en drivers.

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hou de website van vu in de gaten, als die dingen worden afgestuurd wordt dat denk ik wel gemeld op de website van VU+

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Op de site van een Nederlandse SAT aanbieder wordt het volgende artikel voor € 49,= uit voorraad aangeboden (zie bijlage):

 

VU+® Advanced Pluggable Tuner DVB-S2

 

met daarbij de vermelding 'Losse Plug & Play tuner voor de VU+ Uno of de VU+ Ultimo.'

 

Ik dacht dat de 2e tuner optie voor de UNO pas in september op de markt kwam.

post-37183-0-45128500-1338746956.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Volgens mij snap jij het niet. :)

 

De UNO heeft een verwisselbare tuner en wordt dus ook wel eens als DVB-C receiver geleverd.

 

Dit is dus gewoon een losse enkelvoudige DVB-S2 tuner.

 

Tonskidutch was misschien een beetje verwarrend door de accenten op één te vergeten,

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik het niet snappen?

Ik weet immers heel goed dat de UNO op dit moment een enkelvoudige verwisselbare Tuner heeft, ik heb er immers een in mijn bezit.

De tuner in mijn UNO heeft een enkelvoudige ingang.

Op de site staat bij deze aanbieding de bijgevoegde afbeelding en daar zie ik een dubbele aansluiting.

Dus is mijn aanname dat het hierbij een om een 2e Tuner gaat toch niet zo gek.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jawel, want dat is gewoon niet zo. De huidige dvb-s2 tuners hebben een lnb ingang, en een loopback uitgang. De twin-tuner die eind van het jaar beschikbaar komt heeft alleen 2 lnb ingangen. Fysiek ziet het er hetzelfde uit, immers beiden zijn voorzien van twee f connectoren.

 

De nu uit voorraad leverbare tuners zijn dus single tuners met 1 ingang en 1 loopback uitgang.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

De huidige dvb-s2 tuners hebben een lnb ingang, en een loopback uitgang. De twin-tuner die eind van het jaar beschikbaar komt heeft alleen 2 lnb ingangen. Fysiek ziet het er hetzelfde uit, immers beiden zijn voorzien van twee f connectoren.

 

Op een ander forum las ik dat de Twin DVB-S2 tuner voor de UNO en Ultimo nu in productie zijn gegaan maar dat het nog niet bekend is wanneer leverbaar.

 

Hierdoor werd dit thema bij mij weer actueel en viel mij de volgende geciteerde melding van wiz op.

Wiz schrijft hier dat de nieuwe Twin tuners weliswaar 2 ingangen heeft maar geen uitgangen en dat is uiteraard correct.

Hierdoor komt bij mij echter de volgende vraag op.

 

Kan ik dan nog wel datgene bewerkstelligen wat ik voor ogen had.

 

In mijn vorige DUO had ik één antennekabel op de 1e tuner aangesloten en koppelde ik deze intern d.m.v. de OpelPli / Vti software door naar de 2e tuner.

Hierdoor kon ik op Astra 1 naar b.v. RTL4 kijken en tegelijkertijd SBS6 opnemen.

Dit omdat deze zenders op dezelfde transponder / polariteit zitten.

 

Nu echter op de nieuwe Twin Tuner geen uitgangen zitten vraag ik me af of ik de 1e tuner nog steeds via de software intern kan doorlussen.

Zelf denk ik van niet omdat immers geen hardware uitgang meer aanwezig is.

Is mijn aanname correct?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor zover ik weet kan je met die dual tuners ook software matig (net zoals de duo) doorlussen. Je duo had ook geen uitgang, daar zaten ook slechts 2 lnb ingangen op.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat jij de Twin DVB-S2 tuner bedoeld.

 

Ik twijfel niet aan het antwoord maar mag ik weten waarop dit antwoord is gebaseerd?

Zijn er al Twin DVB-S2 tuners i.c.m. OpenPli of VTi in gebruik waarmee het softwarematige doorlussen wordt toegepast?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...