Ga naar inhoud


2e DVB-S Tuner voor UNO?


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Da's de verwachting dat men bij Vu snapt dat je soms maar 1 kabel tot je beschikking hebt, en je dan wilt kunnen doorlussen. Vroeger met de duo kon dit al, dus lijkt het mij technisch eenvoudig om te realiseren.

 

Op mijn Ultimo kan het (ondanks dat je daar gewoon met een kabel kan doorlussen), op mij duo kon het. Dan is het vreemd als het straks met een twin tuner (die geen lnb out heeft) niet ook zou kunnen. Is er eigenlijk geen info beschikbaar bij vu over deze materie?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Hmmz, misschien op de thuisbasis van vti eens vragen of die beta dual tuner van cocksy het kan? Dan weet je meer.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De single tuner die als losse insteek module nu gerbuikt wordt heeft ingang en uitgang (de laatste tbv de doorlus optie)

De twin tuner die als losse insteek module binnenkort op de markt komt heeft twee in gangen (geen doorlus uitgang)

Maar dat deerd niet daar je altijd al softwarematig kon doorlussen en dat blijft ook zo!

 

doorlussen is echter wat je niet wilt bij dvb-s2 dan heeft dat hele twin tuner aspect geen relevante waarde...

JE WILT 1:1 coax naar een onafhankelijke LNB

 

de drivers die sowieso al een hele tijd uit waren, hebben twin/dual ondersteuning voor de images dus geen verschil daar die drivers proprietair geldig zijn voor alle images.

ciao

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat deerd niet daar je altijd al softwarematig kon doorlussen en dat blijft ook zo!

 

Bedankt voor de bevestiging dat het doorlussen functioneert, daar ben ben ik blij mee.

 

doorlussen is echter wat je niet wilt bij dvb-s2 dan heeft dat hele twin tuner aspect geen relevante waarde...

JE WILT 1:1 coax naar een onafhankelijke LNB

 

Toch wil ik soms graag doorlussen.

Thuis heb ik wel 2 kabels en daar is het geen probleem maar op de camping hier in Spanje heb ik die niet en nee, ik ga deze 2e ook niet aanleggen.

 

 

Zoals al eerder geschreven lus ik door omdat ik op ASTRA1 naar 1 zender kan kijken en een 2e tegtelijkertijd kan opnemen.

Het betreft hierbij alleen de CD SD kanalen die op dezelfde transponder en polariteit zitten zoals NED1, 2, 3, RTL4, 5, 7, 8, NET5 en Veronica.

 

Terwijl mijn vrouw op ASTRA 3 b.v. naar RTL4 HD kijkt wil ik tegelijkertijd via de tablet / laptop dan naar ASTRA 1 naar NED1 (SD) kijken, daarom het doorlussen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Volgens een bekende Duitse SAT Internet site is deze Dual DVB-S2 Tuner voor de VU+ UNO / ULTIMO nu te bestellen tegen een verkoopprijs van € 89,=

Ervan uitgaande dat die hier in Nederland niet veel in prijs zal verschillen en daarbij nog de verzendkosten opgeteld denk ik dat het nog weinig lucratief is om een UNO hiermee op te waarderen.

Bij elkaar opgeteld wordt de UNO met Dual DVB-S2 Tuner duurder dan de SOLO 2 en de laatste heeft dan mijn voorkeur tenzij je de vrijkomende Single DVB-S tuner goed kunt verkopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wel duur maar uiteindelijk toch maar besteld.

De verkoop van de UNO wilde maar niet vlotten, wel wilde men de die tegen een bedrag van € 150,= (mijn vraagprijs € 199,=) overnemen maar daar verlies ik dan toch teveel op.

Als ik dan de SOLO2 zou bestellen kom ik nog veel duurder uit.

 

Nu maar afwachten tot de Dual Tuner uit Duitsland binnen is want volgens mij is die hier in Nederland nog niet gesignaleerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jouw vraag niet helemaal.

We hebben het hier alleen over de Dual DVB-S2 Tuner voor de VU+ UNO.

Welke zaak zou ik moeten tegenkomen, die waar je een UNO kunt kopen of een Dual Tuner?

 

Overigens heb ik mijn aankoop van de in Duitsland bestelde Dual DVB-S2 Tuner zo net geannuleerd omdat ik geheel onverwacht toch nog mijn UNO heb kunnen verkopen tegen de gewenste vraagprijs.

Dus ook inmiddels een VU+ SOLO2 besteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook wel interesse in deze ontvanger, maar dan ook alleen als er een dubbele tuner van te maken is

 

Voor mij was de vraag niet helemaal duidelijk want anders had ik niet dusdanig gereageerd.

Jij schrijft immers dat jij ook interesse hebt in deze ontvanger dus dat kan ik tweeledig opvatten.

 

Overigens heb ik in Nederland nog geen bedrijf gevonden die deze tuner verkoopt, wel in Duitsland maar dat had ik al verteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... wnt de solo 2 is mij toch met zijn 329 euro ff te prijzig nog.

 

Zoals ik ook al in een ander thread schreef zal je met een UNO plus losse Dual tuner altijd duurder uit zijn dan met SOLO2 tenzij er een dealer is die de UNO nieuw verkoopt met daarin een Dual tuner maar dat kan ik me voorlopig niet voorstellen want dan blijft hij met de Single tuner zitten.

Een UNO kost nu circa € 269,= en een losse Dual tuner circa € 89,=, reken maar uit, is de SOLO2 altijd voordeliger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou nu moeten stellen dat je beter een solo2 koopt (gezien mijn ervaringen met dit juweeltje)

maar je hebt wellicht een VU+ staan, dan is uitbreiding met de dual tuner toch interessant, qua kosten.

 

maar we vergeten natuurlijk niet de kosten aan de schotel a.u.b.

dan is dat opwaarderen naar een twin sat installatie wel weer een hele rib uit uw lijf.

 

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...