Ga naar inhoud


veranderen van decoder


sammie

Aanbevolen berichten

we hebben een decorder Phillips DSR 2310 en zouden nu een Philps DSR 8121

willen aansluiten.

Als we deze laatste aansluiten hebben we klank maar geen beeld

iemand een idee hoe dit komt of hoe we dit kunnen veranderen.

het is in de eerste plaats niet bedoeld om in HD te kijken want dan moeten we onze schotel ook vervangen denk ik.

Ben een vollige leek op dit gebied

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als we deze laatste aansluiten hebben we klank maar geen beeld

 

Misschien even melden welke aansluiting je gebruikt hebt? SCART, HDMI, ...

Welke televisie wordt er gebruikt?

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de SCART kabel gebruikt daar ik maar een aansluiting heb op mijn schotel en het merk van de tv is een SAMSUNG

 

Heeft die Samsung TV een HDMI aansluiting?

Indien ja, dan raad ik je toch aan om de decoder via HDMI aan te sluiten ook al kijk je niet naar HD zenders?

 

SCART zou je eigenlijk nog maar mogen gebruiken als je geen alternatieven hebt, zoals een CRT TV of een decoder zonder HDMI.

Wat "maar een aansluiting heb op mijn schotel" te maken heeft met de keuze van al dan niet SCART, snap ik niet. Het één heeft toch hoegenaamd niets met het ander te maken?

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen beeld maar wel klank ?

Zitten de stekkers van je scartkabel wel goed ingeplugd ?

Is je scartkabel niet defect (probeer misschien eens een andere).

 

Succes

 

reden bewerking : typfoutje

aangepast door Coliseo
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel daar mee met maar 1 aansluiting, heb geen dubbel kop op de saletiet.

 

Dat had ik al door, maar wat dit in godsnaam te maken heeft met de keuze voor SCART, weet ik niet...

 

Peter

aangepast door Pletskop

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

scartkabel is zeker niet defect want als ik hem terug gebruik bij mijn Philps DSR 2310 speelt hem prima

doe ik hem in mij DSR Philips 8121 krijg ik klank maar geen beeld

 

probeer ik het zoals Perter het doorgaf met mijn hHDMI kabel niks geen klank geen beeld

wel geeft het display aan ( van de DSR81821)welk programma er op het ogenblik aan het spelen is en het tv scherm geeft aan geen signaal

 

snapback.pngsammie, schreef op 05 mei 2012 - 23:42 :

 

bedoel daar mee met maar 1 aansluiting, heb geen dubbel kop op de saletiet.

 

Dat had ik al door, maar wat dit in godsnaam te maken heeft met de keuze voor SCART, weet ik niet...

 

 

Dit gaf ik maar door om zoveel mogelijk informatie door te geven dat, is al.

 

bedankt

 

sammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om uw digitale Recorder volledig te kunnen gebruiken, dient u beide satellietingangen (SAT1 en SAT2) aan te sluiten met aparte coaxkabels uit uw LNB.Wij raden aan om een DUO-LNB te gebruiken omdat u dan de een optimale installatie heeft. Er zijn andere mogelijkheden. Neem contact op met uw installateur indien u geen DUO LNB heeft of meer dan één kabel kunt aanleggen. Deze kan u helpen de voor u meest geschikte oplossing te vinden. U kunt ook de website van uw satellietprovider raadplegen voor meer gedetailleerde informatie.

Is de scart kabel JUIST aangesloten????

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is in de eerste plaats niet bedoeld om in HD te kijken want dan moeten we onze schotel ook vervangen denk ik.

 

OK, als je bedoelt dat je momenteel geen (of slechte) ontvangst hebt van de Astra 23.5 Oost. Anders is dit echt niet nodig.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...