Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

### Artikel verwijderd, daar compleet overgenomen van een andere website zonder enige vorm van correcte bronvermelding.

aangepast door Michel
waarschuwing vanwege schending van de auteursrechten

Even wat correctie op de topicstarter:

De image voor de DM800HD PVR heeft niet de kernel 3.2.x en zit nog op de oude 2.x

De zogenaamde overige imagebouwers zijn geen imagebouwers maar pluginbouwers op een orgineel dreamimage.

Openpli is niet lang geleden afgehaakt. Dit is de eerste major update van dmm en aangezien deze closed source is kan openpli de DMM updates niet verwerken in hun image.

Andersom is dit echter weldegelijk gebeurt, DMM heeft de GPL license van openpli niet gerespecteerd en aanpassingen van openpli team wel in hun closed opendreambox2.0 verwerkt. Niet netjes om te doen maar tja, GPL license is een "tandenloze mond". Een kwaaie blog of veel negatieve forum reacties maar dat is het dan. Het is niet zo dat ze daarmee dmm kunnen aanklagen. Het is echter maar de vraag of hardwerkende programmeurs nog langer geneigd zijn hun vrije tijd in dit project te steken als een commercieel bedrijf hun code overnemen en er kleingeld van maken en daarvoor niets terugkrijgen. Immers de code van DMM kunnen zij nu niet meer overnemen aangezien deze niet langer meer gepubliseerd wordt.

Opendreambox is feitelijk een verwarrende naam, ze hadden het beter closeddreambox kunnen benoemen.

Of openpli nog in staat is om dreambox images te produceren op basis van de laatste dmm drivers is maar de vraag. De tijd zal het leren.

De nieuwe (en oude) DMM images vindt je oa hier: http://www.dreamboxupdate.com/

aangepast door theparasol
  • Beheerder
Geplaatst:

Pli (Of misschien specifieker jij) moet niet zeuren want Pli liep jaren geleden ook met code van een ander weg zonder dat 'hun' image open source was.

Volgens mij vergeten veel mensen dat Pli jaren lang ook geheel closed source was terwijl ze code van o.a. Dream Multimedia en Ronaldd en diverse andere ontwikkelaars gebruikten en de veranderingen daarop niet vrijgaven.

Dan kan je wel over iedereen heen vallen, maar Pli was jarenlang helemaal niet zo 'open' en voor 99,99% gebaseerd op werken van anderen.

Nu is het hooguit 5% OpenPli en 95% werk van anderen, noemen ze zich 'OpenPli' en is het plotseling correct om tegen de benen van anderen te schoppen.

Ik ben hartstikke blij dat er na jaren uiteindelijk bij Pli iemand het licht gezien heeft, maar deze onderlinge strijd iedere keer is werkelijk om te kotsen en wat mij betreft volstrekt overbodig.

Ik ben gewoon blij dat Dream Multimedia de ontwikkeling van de Dreamboxen en Enigma2 voortzet. Daar heb ik meer vertrouwen in dan welke image-knutselaar(s) dan ook.

Zonder een commercieel bedrijf dat zo'n ingewikkeld project draagt, komt zoiets namelijk niet/nooit van de grond. Dat blijkt wel uit het gebrek aan alternatieven voor enigma2.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Waarom wordt hier iets van de website XXXXXXXXXXXXXXXXXXX in totaliteit geplaatst zonder bronvermelding en link? Kan dat aangepast worden? Graag de regels van fatsoen hanteren svp.

aangepast door Michel
Mischien kan je dan zelf ook het fatsoen opbrengen hier niet voor moderator te gaan lopen spelen en voor bezwaren voortaan de juiste weg te bewandelen?

Groet, André

Geplaatst:

Het is enorm vervelend dat de nieuwe dreamboxdrivers voor kernel 3.2 er zijn maar niet eenvoudig gebruikt kunnen worden door openpli.

Deze gaan nu op dit punt onnodig achterlopen tov orginele images van DMM en ik ervaar dat als jarenlange orginele dreambox only bezitter als onrecht.

Kan zijn dat dit van een andere site afkomt, ik had het in ieder geval als mail gekregen gewoon als text dus kon ik niet weten van welke site.Maar goed als dat zo is oke.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Het is enorm vervelend dat de nieuwe dreamboxdrivers voor kernel 3.2 er zijn maar niet eenvoudig gebruikt kunnen worden door openpli.

Deze gaan nu op dit punt onnodig achterlopen tov orginele images van DMM en ik ervaar dat als jarenlange orginele dreambox only bezitter als onrecht.

jij kan toch gewoon de normale image gebruiken?

ik begrijp niet hoe ze jou tekort doen door juist support te geven !!! beetje rare claim, of is het gewoon om wat te klagen te hebben

doei!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.