Ga naar inhoud


vliegtuigen spotten


tritium

Aanbevolen berichten

hoi satters, ik zou graag met mn zoon van 3 naar vliegtuigen willen kijken die landen en/of opstijgen van dichtbij, echter heb ik alleen de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te rijzen.

 

ik heb kaartjes van de ns om op schiphol te komen, maar dan, de polderbaan (meest gebruikt) is een eindje uit de buurt, dus...

 

iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Tritium

Zelf stond ik heel vaak bij de o6-24 baan de Aalsmeerbaan.

Maar dnaar kan je geloof ik niet meer komen.

Je kan ook bij de Buite bveldertbaan kijken daar is ook een Restaurant Mc Donalds?. Maar of je daar met openbaarvervoer kan komen weet ik niet. En ..... hoe is de wind, op dat moment?

Veel plezier!!

zelf heb ik daar vele uren door gebracht!!!

Maar ik was wel met de auto

Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf Schiphol Plaza kan je met bussen van Schiphol Sternet verder reizen rond Schiphol.

 

http://www.schipholsternet.com/

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.schiphol.nl/Reizigers/WinkelenOntspannen/VoorDePaspoortcontrole/Ontspannen1/VliegtuigspottenOpSchiphol1.htm

 

De spottersplaats bij Schiphol-Noord (McDonalds) is makkelijk met openbaar vervoer te bereiken echter die bij de Ijweg (polderbaan) niet daar moet je echt een auto/fiets of iets dergelijks voor hebben.

 

Misschien is dit ook wel leuk voor die jongen:

Route van Schiphol behind the scenes

 

Schiphol behind the scenes start en eindigt op Schiphol Plaza. De tour duurt ruim een uur. De tour gaat langs het start- en landingsterrein naar Schiphol-Oost, langs de oude verkeerstoren, passeert vliegtuighangars, rijdt naar de sneeuwvloot en brandweer post Sloten en keert dan terug naar Schiphol Plaza.

 

Voor de tour dien je je te registreren (dat kan via onderstaande link of aan de ticket balies op Schiphol (Aankomst 2 & Aankomst 4)) en personen vanaf 12 jaar dienen in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs.

 

 

Vertrektijden Schiphol Behind the Scenes

 

Maandag t/m zondag (mei-oktober 2012)

10:00 uur

11:30 uur

13:00 uur

15:00 uur

16:30 uur

18:00 uur

 

Tickets en prijzen

 

Volwassene: € 15,00

Kind 4-12 jaar: € 7,50

Familie € 35,00 (2 volwassenen en 2 kinderen)

Ticket verkoop: Tickets kunnen zowel via deze website als op de luchthaven Schiphol gekocht worden. Op Schiphol kan dit op de volgende locaties: Aankomst 4, (tegenover Starbucks), Aankomst 2 en achter de paspoortcontrole op de Holland Boulevard (tussen pier E en F). Als u uw tickets online koopt ontvangt u 10% korting!

 

bron: schipholbehindthescenes.nl

aangepast door chevrolet
  • Like 1

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt beter naar vliegbasis Volkel rijden. Daar (buiten het hek) aan de kop van baan 24 gaan staan.

 

Dat is pas spectaculair ;)

http://www.sgvolkel.nl/volkelab/fm.htm

 

Ze vliegen daar rond 09.00 en rond 15.00 uur.

 

Ook 's avonds vaak op dinsdagen en donderdagen als ik mij niet vergis.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tritium,

 

Wanneer had je gedacht om een dagje op schiphol door te brengen?

 

Ik ben werkzaam als techneut, en weet mijn weg dus wel een beetje.

Bezoeken van de start en landingsbanen ligt aan de windrichting op dat moment.

Wat je inderdaad moet doen is de rondrit, maar ook op het panorama dek is veel te zien, je staat dan boven de diverse pieren.

Als je het wel leuk lijkt, wil ik je wel afhalen bij de NS en eens wat laten zien van het altijd boeiende Schiphol !!

 

Laat maar weten of je het wat vindt.

 

Groetjes,

 

Janhendrik

  • Like 3

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je het wel leuk lijkt, wil ik je wel afhalen bij de NS en eens wat laten zien van het altijd boeiende Schiphol !!

 

 

Dat vind ik nou leuk dat iemand dat gewoon doet !!

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor de info, wanneer we gaan weten we nog niet, we wachten tot het mooi weer is en het werk het toelaat.

 

we gaan voor de Route van Schiphol behind the scenes, lijkt me erg leuk

 

 

@Janhendrik

badankt voor het aanbod, dat zie je alleen op dit forum :) .

mischien contact ik je nog.

 

 

 

zodra we geweest zijn zal ik dit draadje eens updaten met wat foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...