Kain Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Ik heb vandaag de grote fout gemaakt om een andere dm800 op mijn installatie uit te proberen. Op zich normaal niet zo'n probleem, maar deze box stond ingesteld op diseq A/B en ik heb een motor, satcontrol SM3D22, in gebruik. Het begon er al meteen mee dat ik geen beeld had op de 23,5E, en nu ik mijn eigen box terug geplaatst heb, heb ik het volgende probleem: De motor draait wel, maar ik heb geen beeld....ik heb al uitgesloten dat de LNB kapot zou zijn, want heb wel beeld als ik de LNB rechtstreeks aansluit. Ook brand het LEDje op de motor oranje/rood, dus dat wijst op een storing. Heeft er iemand enig idee of mijn diseq printplaatje naar de vaantjes is, OF bestaat er mogelijkheid dat deze op tuner B staat, doordat die vorige box de instelling 23.5E op B had zitten ? Als het laatste het geval is.......hoe verhelp ik dat probleem, want ik heb de rotor instellingen al eens opnieuw opgeslagen zonder resultaat, en er zit geen reset knop op de motor.
D-box Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Eerst alle begrensingen verwijderen daarna -indien nodig- weer je begrensingen invoeren; ik raad je aan om geen DiSEqC maar USALS te gebruiken. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Kain Geplaatst: 6 mei 2012 Auteur Geplaatst: 6 mei 2012 Dus eerst terug naar fabrieksinstellingen ? Of hoe en wat in gedachten ? Ik moet eerst even een stabielere mast monteren alvorens de USALS functie te kunnen gebruiken, maar door onzekerheid of we hier kunnen blijven wonen ga ik dit nog niet doen, dus vandaar deze manier !
Gast azboxhd Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 heb je hem al eens gereset naast het groen orange ledje zit een gaatje om te resetten wil wel eens helpen. ========================================================================= johan
Kain Geplaatst: 6 mei 2012 Auteur Geplaatst: 6 mei 2012 Heb daar dus naar gezocht, maar kon niets vinden dat op een reset knopje of gaatje leek...komende week dus nog maar eens kijken !
Kain Geplaatst: 6 mei 2012 Auteur Geplaatst: 6 mei 2012 Kan hier: http://www.sat-control.net/satellite_motors/spare_parts/positioner_diseqc_2.2_gtx_for_sm3d22_motor_-_twin_input._/_pozd22ti.html toch ook geen gaatje vinden dat dient als reset knopje. Zie onderste foto
trust Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Kain heb je werkelijk een SM3D22 met 3 aansluitingen dus ? en heb je er 2 lnb's op aangesloten ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Kain Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 Ja heb die...en nee niet 2 lnb's...maar gebruik hem al jaren op 1 LNB en nooit problemen, tot uitwisselen box. Het oranje ledje brandt ook op beide aansluitingen....ook al geprobeerd dus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen