Ga naar inhoud


RaceChip


looney2

Aanbevolen berichten


destijds heb ik me eens geinformeerd inzake dat chiptuning...

het is echter wel zo dat de afwijkingen van het nominaal ingestelde door de fabrikant van de auto niet onder de garantie valt

dat blijkt uit de auto fora op internet / merk en type

en vraag het gerust eens je fabrikant / dealer....

 

ze schudden allemaal hun hoofd.

bovendien kwam ik voor m'n autootje extreem veel waarschuwingen tegen daar er ook veel schadegevallen worden geconstateerd door de eigenaren van een getuned karretje

 

bij sommige automerken war het ook merkbaar werkt is het overigens wel leuk dat tikje meer vermogen zolang de auto het doet, maar je kunt beter je rijgedrag aanpassen met al die brandstofkosten en flitspalen ;)

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je merken dan?

 

Precies dat wat ze beloven.

En ik wil het graag uit eigen (gebruikers) ervaring horen.

Iemand die het van horen en zeggen heeft,heb ik niet zo veel aan.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Diverse merken staan chiptuning wel toe, zelfs met behoud van garantie, alleen moet je dat dan in de merkgarage laten doen en betaal je er dan ook zo €750,00 of veel meer voor.

 

Zelf heb ik alleen ervaring met dieseltuning. Ik heb mijn vorige Audi (2,5liter V6 TDI) ook laten chippen en die ging van 163 naar 193PK op de bank.

 

Ik was er erg blij mee. De auto reed met gelijk rijgedrag zuiniger en met aan zware voet ongeveer net zo zuinig als voor het 'chippen'.

Met andere woorden: In veel gevallen wordt het verbruik gunstiger en krijg je meer koppel en vermogen.

 

Wel met je handen van die diesel powerboxen afblijven. Dat is rommel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels 2 auto's in het verleden laten chiptunen.

 

1) Een VW passat uit 2001, 1,9 tdi, origineel door de dealer laten doen, heeft toen geloof ik Fl 2000,- gekost (het bedrijf betaalde het, ik mocht een upgrade vanwege functie verandering) en de auto heeft 3 dagen bij de dealer gestaan. (garantie bleef gewoon)

De auto reed beslist niet zuiniger, topsnelheid bleef ook hetzelfde (ik reed toen veel in Duitsland) maar het koppel was wel vele malen beter.

De auto was merkbaar krachtiger.

Voor Chiptunen had hij 100 PK, na Chiptunen 145 PK

 

2) Een Audi Allroad 2,5 TDI V6 uit 2003, had standaard al 180 PK, na Chiptuning 220 PK, ook deze reed na de chiptuning echt niet zuiniger, topsnelheid heb ik niet echt getest omdat ik inmiddels een andere baan had en niet meer in Duitsland kwam, koppel weet ik ook niet echt omdat de auto voor het chiptunen al reed als een beest!!

aangepast door Terror

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk zinloos dus.

 

Nu dat is wat erg kort door de bocht. De vraag is wat je wilt bereiken. Chiptuning zorgt meestal voor een hoger koppel, en dus voor meer trekkracht en een soepeler motor. Bij diesel is het resultaat meestal beter dan bij benzine, maar ook sommige benzinemotoren kunnen er van profiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij diesel is het resultaat meestal beter dan bij benzine, maar ook sommige benzinemotoren kunnen er van profiteren.

 

Niet helemaal waar.

Het resultaat is hoger bij turbo motoren of motoren die op een andere manier op druk worden gebracht/meer lucht in word geperst (20% to 40%), dan bij atmosferische motoren.(6% tot 8%)

Dus de reden dat je bij diesels beter resultaat ziet komt mede dat de meeste diesels tegenwoordig wel een turbo er op hebben zitten.

Dus ook op benzine motoren met Turbo kan 20% tot 40% winst gehaald worden.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke auto gaat het dan?

 

Het gaat om een Seat Ibiza 1.2 tdi Ecomotive

Ook voor deze (jaja) is een Chiptuning Set te koop

Het vermogen zou in PK's

van 75 PS naar 94 PS gaan

en het koppel van 180 Nm naar 250Nm

Het gaat dus om racechip (google)

Lijkt mij wel heel makkelijk allemaal.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zie als ik daarop google zie ik een boxje wat je er zelf tussen moet bouwen voor E129,- Een powerbox geeft 'valse' signalen aan je ecu, waardoor je wat meer vermogen hebt, maar ook de nodige nadelen. Google maar eens op 'chiptuning of powerbox'. Ik zou m'n motor er niet aan wagen en gewoon voor echte chiptuning gaan.

 

Op de site die jij volgens mij bedoelt word gesproken over 'RaceChip Chiptuning'. Aangezien het een powerbox is heeft het weinig met chiptuning te maken...

aangepast door Herco M.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ looney

 

Ik heb ff een na vraag gedaan bij een goede kennis van me die behoorlijk thuis is in die wereld.

Die heeft een Punto die een porsche 911 de achterlichten laat zien

Die heeft ook wel iets meer gedaan dan puur een ander chippie. Maar wel altijd RDW gekeurd

 

Maar voor zover als ik weet moet je het nieuwe vermogen ook op kenteken vermelden.

Nu doet de RDW dat tot een x percentage zonder al te veel poespas.

Boven dat percentage schijnt het al behoorlijk wat lastiger te worden.

 

Daarnaast als je motor 30% meer krijgt is je onderstel(remblokken/schijven) je koppeling en versnellingsbak daar wel op berekend.

Of wel wat je nu aan benzine zou besparen en dergelijke.

Krijg je dat dan niet in extra onderhoud terug

 

Wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat een lokale fiat dealer ooit in de krant heeft gestaaan.

Puur omdat ie bijna € 1000.- duurder was om een Fiat Cinquecento Sporting te tunen.

Het enige antwoord wat hij gaf was.

Maar die andere tuners die goedkoper zijn, zetten er ook geen andere bak en koppeling onder van de Diesel uitvoering die zulke torque waardes aan kunnen.

En hij was dan ook de enige die de volledige fabrieksgarantie over durfde te nemen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een renault trafic en een renault master laten tunen, met garantie, rijdt voordeliger bij dezelfde rijstijl, maar je gaat makkelijker met het verkeer mee aanrader

pm me maar voor een goed adres, ze tunen voor volvo en volkswagen voordat u de auto koopt dus bij de importeur!!

 

groeten

chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...