Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben helemaal niet vertrouwd met instellingen en dergelijke op een ontvanger.

Momenteel gebruik ik een schotel met 4 LNB's (Astra1,2,3 en Hotbird) samen met een HD-ontvanger Venton 200. Dit in combinatie met een abo van TV Vlaanderen.

Aangezien de Venton de laatste tijd nogal wat kuren vertoont, zou ik een Dreambox 800 HD SE willen kopen.

Hoe moet ik tewerk gaan om zenders van de 4 satellieten te kunnen ontvangen en ook alle kanalen van TV Vlaanderen ?

Ik lees over "images" en "cc cam" maar weet hoegenaamd niet hoe ik daaraan moet beginnen.

Misschien kan iemand mij op weg helpen?

Groeten.

Eddy Crequie

Geplaatst:

Beste krieke58

Welkom op dit forum.

Je schrijft dat je Venton de laatste tijd nogal wat kuren vertoont.

Zou je eens aan kunnen geven wat voor kuren dit zijn? Misschien ligt het helemaal niet aan je ontvanger maar aan de schotel.

Geplaatst:

Hallo,

ik vermoed niet dat het aan de schotel ligt. Heb voldoende ontvangstbereik.

Venton loopt heel vaak vast. Soms werken bepaalde knoppen niet meer, dan plots wel, enzovoort (batterijen reeds vernieuwd).

Was al een hele tijd van plan om betere ontvanger te kopen. Zou echter graag weten als ik dat als leek wel zelf kan.

Groeten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

beste krieke het ligt eraan wat je precies met de ontvanger wil doen

ikzelf ben een hele erge fan van de vu+ ontvangers

werkt makkelijk plugins makkelijk te downloaden enz enz en een moiie ontvanger om te zien ook

je hebt hem in 3 verschillende versies de single tuner-de twintuner en de triple tuner

dus keuze genoeg,maar laat je niet leiden door mijn mening want de keuze is reuzen en heel persoonlijk

suc6 met je keuze

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Geplaatst:

Ja, de Vu+ ontvangers hebben ook mijn voorkeur, mede door de prijsstelling.

Daar Vu+, Dreambox en enkele anderen, allemaal draaien op Linux, doen ze qua prestaties wel het zelfde.

Kijk maar eens hier wat een Linux ontvanger allemaal kan:

http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

Dit gaat over de Duo, de anderen doen voor 98% hetzelfde, een van de weinige verschillen, het aantal tuners.

Je zegt; "ik ben helemaal niet vertrouwd met instellingen en dergelijke op een ontvanger.", maar daar is het forum voor.

Ook ik wist er in het begin nul de ballen van, maar had mijn Duo al binnen een uur draaiende.

Dit door het gemakkelijk te volgen menu en de hulp van het forum.

Na een paar dagen, doe je alles al automatisch, alsof je de ontvanger al jaren hebt.

Voordeel is ook, ze draaien heel soepel, met TVV/CD geen probleem en ´n CI-module heb je niet nodig.

Mijn aanrader voor software; VTi, is erg gebruiksvriendelijk.

Tip, ga naar een goede satellietwinkel, laat er daar VTi op zetten met CCcam en de zenderlijsten van de satellieten die je wilt ontvangen.

Dan is het bij thuiskomst practisch "plug & play"

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen