Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste hakin29

Als je de multiswitch buiten zet, hoef je in ieder geval geen 16 kabels naar de garage te trekken. Wel zul je er 6 moeten hebben, in ieder geval zoveel als je ontvangers wilt aansluiten.

Het lijkt me toch het handigste om die switch in de garage te zetten en dus nieuwe kabels van de schotel naar de garage aan te leggen.

Om spreekwoordelijk de draad niet kwijt te raken, is het misschien handig om gebruik te maken van gekleurde coaxkabels. Er bestaan dikke kabels waar 4 gekleurde coaxkabels in zitten. Die moet je dus 4 stuks van je schotel naar de garage aanleggen. Zie voor deze kabels de bijlage.

Een andere oplossing is er echt niet.

Ik ben niet echt een fan van dit soort multikabels. Het soort dat ik heb mogen zien, ogen mij gewoon 4 coax kabels, gebonden in een wit rubberen omhulsel dat alles nog net bij elkaar houdt (tenzij je een stug type koopt, maar die kan te stug zijn).

Ik zou gewoon nogmaals 12 coax kabels leggen (eventueel aan elkaar gebonden met tie-wrips). Mocht je ooit om een of andere reden een kabelbreuk oplopen, mag je zo'n dikke multikabel er weer helemaal uithalen met als gevolg dat al je verbindingen eruit liggen.

Daarnaast zijn kwaliteitkabels van dit type nogal prijzig. Een dikke goedkope kabel, of multikabel zoals ik deze noem, met 4 aderen kan waardeloos zijn als de (magnetische) afscherming niet afdoende is. Interferentie wil je niet hebben als je zoveel kabels aan moet leggen...

aangepast door HakunaMatata

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan voorgaand bericht helaas niet meer editten maar zou nog graag even aan willen geven dat ik zelf geen multiswitch buiten zou plaatsen. Ten eerste omdat je dan weer zit met een voedingskabel die naar binnen moet. En ten tweede, bij die dingen zijn niet voor niets ventilatiegaten aanwezig. In een waterdichte (plastic) behuizing zit de multiswitch dan misschien wel droog, maar zijn warmte zal deze verre van kwijt kunnen. En reken maar dat ie warm zal worden bij gebruik van 4 Quattro's.

De levensduur van dat ding begint dus al af te nemen vanaf het moment dat je hem wegstopt en in gebruik neemt in een waterdichte behuizing.

aangepast door HakunaMatata
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen