hakim29 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 ik heb alleen maar vier draden naar buiten laten leggen voor mijn (onderchap) switcher omdat ik dacht dat das goed voor 4 lnb (schotels ) nu pas weet ik dat en switcher werkt met lnd quatro die feitlijk vier draden nodig heeft voor een sateliet . is er een oplosinig voor die probleem a.u.b
Sprietje Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Beste hakim29 Zou je een duidelijk uit kunnen leggen wat je nu wilt, dus hoeveel satellieten wil je ontvangen en hoeveel satelliettuners moeten er aangesloten worden? 1
HakunaMatata Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 (aangepast) Beste hakim29 Zou je een duidelijk uit kunnen leggen wat je nu wilt, dus hoeveel satellieten wil je ontvangen en hoeveel satelliettuners moeten er aangesloten worden? Volgens mij heeft meneer 4 coax kabels naar buiten laten leggen. Hij dacht dat dit aantal genoeg zou zijn voor 4 LNB's op zijn schotel. Sindskort is ie erachter gekomen dat zijn multiswitch alleen met Quattro LNB's werkt, waardoor ie 16 coax kabels nodig heeft om het geheel aan te kunnen sluiten op zijn multiswitch. Zijn vraag is dan ook of er een oplossing is voor dit probleem, zodat hij niet nogmaals 12 coax kabels naar buiten toe moet laten leggen. Dit is hetgeen wat ik er van kon maken. ^ Zo te zien is het de bedoeling een GSO systeem aan te leggen? 8 mei 2012 aangepast door HakunaMatata 1
satencom Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Als het om een multiswitch gaat, dan zou ik hem zo dicht mogelijk bij de schotel hangen ,in een water dichte kunstof kast ,ik weet niet of mogelijk is. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
hakim29 Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 dank u voor je reactie allemaal . dank u meneer HakunaMatata . het is zo als u hebt gezegt . is er geen switcher die gewoon een normaal lnb gabruikt ? ( niet quttro) of is eren andre optie ? de oplosinig moet voor 6 angesloten satelliettuners .
hakim29 Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 satencom ik ga een binnen kort een schema om het onderwerp te maken. dank u als is er een oplossing help mij stap per stap om goed tekunnen volgen
hakim29 Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 dank u Sprietje ik ga een uitleg geven dus ik heb vier draden die zijn tot buiten gelegen. die vier zijn van schotels want ik dacht het is genoeg een noprmaal lnb voor switcher ik moet 6 satelliettuners aansluiten. cetrum draden zijn in mijn garaage dus vier draden van schotels + 6 draden van kamers en keuken en kamers en living als u nog uitleg ik ga je graag verder informeren dank u :-)
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Ja, het lijkt me het beste dat je even een tekening maakt wat je van plan bent en wat er aan kabels ligt. Heb je ook al lnb’s gekocht en zoja welke zijn dat dan. Je praat over 4 schotels of bedoel je een schotel met 4 lnb’s. Voor 6 aansluitingen heb je quatro of quad-lnb’s nodig en een 17/8-switch nodig, bijvoorbeeld de EMP-centauri MS17/ 8PIU-6 V10 , zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=14&id=249
satencom Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 hakim29 Hier is even een tekening hoe het werk ,en hoe je het aan sluiten kan. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Beste hakim29 Ik heb inmiddels begrepen dat de schotel(s) achter in de tuin staan en dat je vanaf de schotel(s) 4 coaxkabels naar de garage hebt gelegd. In de garage wil je de multiswitch plaatsen en dan met 6 coaxkabels naar de 6 verschillende satelliettuners in huis gaan. Tja en dat gaat niet lukken. Je zult dus of 16 coaxkabels van de 4 lnb’s met 4 uitgangen naar de garage moeten leggen of de multiswitch buiten bij de schotel in een waterdichte kast moeten plaatsen. Er zijn vele soorten kunststof kasten te koop waar je zo’n multiswitch in kunt plaatsen. Wel zul je een 230V voeding naar de kast moeten aanleggen want dergelijke switchen hebben nu eenmaal voeding nodig. Zoals je in mijn vorige bericht al hebt kunnen zien, kun je zowel quatro of quad-lnb’s nemen maar omdat quatro-lnb’s een stuk goedkoper zijn dan quad-lnb’s, zou ik dus altijd quatro’s nemen. Ja, en dan de switch. Als voorbeeld heb ik de EMP-centauri MS17/ 8PIU-6 V10 gegeven. Hier kun je 8 satelliettuners op aansluiten. Vanaf 145 euro is deze te koop. Voor 6 aansluitingen bestaat niet, het gaat van 4 naar 8. Natuurlijk zijn er ook andere merken switches maar deze zijn duurder.
hakim29 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 beste spietje wat ga de verchil zijn als ik de multiswitcher buiten zet? ik heb alleen vier draden die naar de garaage gaan dus meer dan turnes aansluiten kan niet bedoel jij ?
hakim29 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 beste satencom is er geen multiswitcher die eendraad voor lnb gebriuket en gewoon verleder die makelijk is
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Beste hakin29 Als je de multiswitch buiten zet, hoef je in ieder geval geen 16 kabels naar de garage te trekken. Wel zul je er 6 moeten hebben, in ieder geval zoveel als je ontvangers wilt aansluiten. Het lijkt me toch het handigste om die switch in de garage te zetten en dus nieuwe kabels van de schotel naar de garage aan te leggen. Om spreekwoordelijk de draad niet kwijt te raken, is het misschien handig om gebruik te maken van gekleurde coaxkabels. Er bestaan dikke kabels waar 4 gekleurde coaxkabels in zitten. Die moet je dus 4 stuks van je schotel naar de garage aanleggen. Zie voor deze kabels de bijlage. Een andere oplossing is er echt niet.
hakim29 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 beste sprietje ik bedank u heel veel voor je hulp. je hebt mijn probleem opgelost het is waar twee meer draden legen is heel makelijk dan 12 ik nu nog een vraag en ik hoop dat ik stoor niet . door je ervaring ik wil de bets water dicht doos voor mijn multiswitch, de best lnb voor beter signaal en rendement en om de sat4all te laten weten wil je mij helpen hoe kan ik fotos hier downloaden. en uit eindelijk ik zo graag weten aan welke betroubar site winkel raad u mij ? dank u bijvoorbaat
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Beste hakim29 Nee hoor, je stoort me niet, anders was ik al wel gestopt met vragen te beantwoorden. Een kast die spatwaterdicht is heeft de norm IP44. Je moet alleen kijken dat je voldoende ruimte hebt in die kast, dus eerst de multiswitch kopen en dan kijken in welke kast hij past met 16 ingaande kabels en 6 uitgaande kabels. Verder vraag je, wat is de beste lnb. Dat is de verkeerde vraag. Je zult eerst moeten kijken welke lnb’s passen op mijn schotel. Daarvoor moet ik weten welke schotel je hebt of aan wilt gaan schaffen en welke satellieten je wilt ontvangen. Een foto plaatsen op dit forum gaat als volgt: Klik aan “Gebruik volledige editor”. Dan kun je je tekst kwijt en kun je onderaan een Bijlage toevoegen. Selecteer dit bestand op de computer waar je dit hebt staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen