Sprietje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 En als je misschien toch besluit om niet slechts twee maar de bekende 4 satellieten (Hotbird, Astra 1, 3 en 2) wilt ontvangen, dan hier een tekening hoe de signaalontvangst dan gaat.
bvwsatellite Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Geachte Sprietje Bedankt voor de bruikbare schets. Mvg bvwsatellite
ben klever Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Ik heb hier nog een Marned Monoblock Single LNB 0,2 dB en deze werkt weer met Astra-1 op A of 1 en Hotbird op B of 2. TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Beste Ben Klever Moderator satencom schreef in bericht 4 dat de Hotbird op A en 19,2 op B moet staan maar ook ik weet al lang dat het van merk tot merk verschilt hoewel dit wel het meeste voor komt. En het vervelende is dat deze gegevens lang niet altijd op het monoblock zelf staan en soms ook niet in de technische gegevens in de PDF-file van de lnb-gegevens van de fabrikant. De fabrikant van Marned geeft helemaal geen informatie over hun Quad Monoblock, zie de fabrikantensite van MBO-technology: http://www.mbotechnology.nl/accessoires/lnbf/marned/quadmonoblock En Ben, staat het wel op het monoblock zelf dat de Astra-1 op A of 1 en Hotbird op B of 2? Ik denk het haast niet want Marned is zeer karig met gegevens. Maar er zijn meer merken die deze diseqc-volgorde aanhouden en dat is niet verkeert want er zijn bepaalde satelliettuners die niet overweg kunnen met Hotbird op diseqc 1 of a en Astra 19,2 op 2 of b.
satencom Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Dit zijn de instellingen van de Maximum MBT-22 , zo als sprietje ook al zegt ,deze instelling worden in meeste gevallen gebruikt , maar het is ook welles anders om. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ben klever Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 (aangepast) @Sprietje, Nee het staat niet op het Marned monoblock, op de sticker aan de achterkant staat wel een tekening met Astra links en Hotbird rechts. Je hebt gelijk dat fabrikanten schaars omgaan met gegevens. Ik gebruik deze Marned voor Noord Spanje op een 88 schotel voor Astra-1 en 3, werkt perfekt. 10 mei 2012 aangepast door ben klever TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
bvwsatellite Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Geachte Ben Klever Geachte Sprietje Heren, ivm schaarse informatie verstrekking door bepaalde fabrikanten, daar zit wss een uitgebreide commerciële strategie achter. Wie niet weet, die koopt. Mvg bvwsatellite Ps : keep op the good work guy's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen