Con Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 (aangepast) Hier is een PC die regelmatig internet verliest. Bij onderzoek bleek dat het MAC-adres 00.00.00.00.00.10 is. Ik denk dat dat de reden is dat de verbinding steeds wegvalt. In de bios is een optie om het mac-adres te wijzigen (LAN on board) maar daar wist ik even geen raad mee. Ik had de beleving dat een mac-adres bij een netwerkkaart (in- of extern) hoorde. Nieuwe PCI Netwerkkaart? Of is dit probleem bekend? HG CC 7 mei 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 Maar even een paar uurtjes wezen surfen maar de enige oplossing lijkt het bios te updaten. Nog wel gereset maar bracht geen soelaas. Netwerkchip uitgezet en draadloos verder gegaan. En updaten zie ik niet zitten met zo'n oud beestje. Morgen maar eens met mijn vrouw overleggen wat zij met haar pc wil. Het is tenslotte al een oudje (5-6 jaar). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Zo'n Mac adres hoeft geen probleem te zijn mits hij maar niet continu veranderd. Een biosupdate is nooit helemaal zonder risico maar is onafhankelijk van je operating system. Bij oudere pc's moet je dan vaak van floppy opstarten of je doet het rechtstreeks uit de bios. Als de pc verder nog redelijk draait kun je eventueel nog een nieuwe Pci kaart erin stoppen.. Kan je niet meer dan 5 á 10 Euro kosten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Garantie tot aan de voordeur! http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm Overigens kost een netwerkkaartje minder dan 20 euries. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Garantie tot aan de voordeur! http://www.nthelp.co...nge_mac_w2k.htm Overigens kost een netwerkkaartje minder dan 20 euries. Hij hoeft niet moeilijk te doen In de bios is een optie om het mac-adres te wijzigen (LAN on board) Misschien al eens gekeken naar het backup batterijtje? Als het in de bios veranderd kan worden kan het zijn dat dit niet meer goed bewaard wordt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Het standaard MAC adres van een NIC is altijd in hardware ingebakken. Het MAC adres kan softwarematig aangepast worden, ofwel handmatig in de eigenschappen van de netwerkkaart, of automatisch door een netwerk protocol dat voor zijn werking afhankelijk is van een bepaald formaat MAC adres. Handmatige aanpassing in de bios is ook een mogelijkheid bij NIC's op het moederbord.. Hoe dan ook als alle softwarematige aanpassingen verwijderd zijn krijg je altijd het hardwarematige MAC adres terug. Overigens maakt het voor IP niet uit wat het MAC adres is, zolang je maar niet twee keer hetzelfde MAC adres op je LAN hebt.
theparasol Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Ohjawel,macadres 00:00:00:00:00:00:00:00 krijgt nooit een ip adres toegeschoven van een dhcp server. Al eens meegemaakt met terugzetten van sparepart mainboard. Ik heb al asus barebones meegemaakt waar op een bestand van 40 ze maarliefst 5 verschillende mac adressen in gebruik hadden. Moesten toen eerst bios terugflashen, dan met een of andere dmi tool het mac adres aanpassen en dan bios updaten naar laatste stand.
grunnsat Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Ohjawel,macadres 00:00:00:00:00:00:00:00 krijgt nooit een ip adres toegeschoven van een dhcp server. Al eens meegemaakt met terugzetten van sparepart mainboard. Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen, maar dat is dan wel een heel speciale situatie. Ik heb al asus barebones meegemaakt waar op een bestand van 40 ze maar liefst 5 verschillende mac adressen in gebruik hadden.Moesten toen eerst bios terug flashen, dan met een of andere dmi tool het mac adres aanpassen en dan bios updaten naar laatste stand. MAC adressen worden in blokken tegelijk uitgedeeld door de IANA aan de NIC fabrikanten. Ik vraag mij af of het toegestaan is om MAC adressen dubbel uit te geven. De situatie die jij schetste kan natuurlijk tot heel rare situaties leiden als een bedrijf meerdere laptops aanschaft die zich dan met hetzelfde MAC adres melden op het netwerk.
theparasol Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Dat was ook het geval. Doffe ellende. Maar goed, was weer zo'n goedkoop mixje van lokale shop. Geen windows erbij geleverd terwijl dat wel zou moeten en illegale/foutieve mac adressen. Allemaal fout maar wel goedkoop in aanschaf. Dag verloren op de installatie door dit geintje. Maar goed, die 40 machines werden zo wel 2x dagloon duurder. Hebben wij ook weer wat verdiend
Con Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Geplaatst: 11 juni 2012 (aangepast) Het is een nieuwe PC geworden. Bordje Asrock A75 extreme 6 met 4 core's AMD, 8GB met xp 64 bit. Razendsnel, ben een beetje jaloers geworden. En . . . . fluisterstil (aangepaste voeding en CPU-koeling). Kan trots op mezelf zijn. HG CC 11 juni 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Mooi man, dit zal je veel plezier opleveren. Geen xp gebruiken hè Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Ik neem aan dat xp een schrijffoutje is? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 Ik neem aan dat xp een schrijffoutje is? Wat denk je dan wat het zou moeten zijn? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Con Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Geplaatst: 12 juni 2012 (aangepast) XP 64 bit, wel engels maar super, helemaal top. Ik denk dat ik ook over ga op XP 64 zolang dit mogelijk is. Nu voor mijn vrouw XP 64 met een SSD van 90 GB, sneller dan het licht. HG CC 12 juni 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 XP 64.... is eigenlijk in de kern Server 2003 64 bit. Zeer slechte driver ondersteuning, dus je haalt absoluut niet alles uit je nieuwe spullen. Verder betwijfel ik of het nog bestand is tegen de boze buitenwereld qua veiligheid. Zou zeker niet mijn keuze zijn, maar dus blijkbaar wel de jouwe. Als je er maar plezier mee hebt, maar wees wel voorzichtig. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen