grunnsat Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Klopt, XP is echt over en uit. Ik meen dat het eind van de ondersteuning ook aangekondigd is. Daarbij komt dat 64 bit XP een echte exoot is. De TCP/IP stack van XP (en Windows 2003) is een gedrocht, pas vanaf Vista en Windows 2008 heeft Microsoft een goede TCP/IP stack. Ik zou gewoon een 64 bit Windows 7 versie er op zetten, een OEM versie kost je de kop niet.
Con Geplaatst: 13 juni 2012 Auteur Geplaatst: 13 juni 2012 Ik vind windows 7 een drama als het gaat om beveiliging en de bibliotheken. Dat zijn eigenlijk de enige 2 redenen om hier vanaf te zien. Wat driverondersteuning, heb ik geen een probleem meegemaakt. Dat het een exoot is geldt denk ik alleen voor nederlandse begrippen. Wat betreft de veiligheid, ik denk dat je pc net zo veilig is als dat je zelf toelaat. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Ik weet niet wat je een drama vindt maar Windows 7 is stukken veiliger dan xp x64. Alles wat in xp zit zit ook in Win 7 + de nodige extra's dus ik ben erg benieuwd wat je dan een drama vindt. De bibliotheken zijn juist heel handig MITS je weet hoe het werkt. Lees hier eens, misschien maakt het je wat meer duidelijk. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/products/features/libraries Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 pling pling uac... Die kun je instellen qua gevoeligheid. Of wil je tegen elk programma of verandering zeggen ga je gang maar, ook op de achtergrond wat je niet ziet.... Dat kan natuurlijk, als je weet waar je mee bezig bent, dan zet je het gewoon uit, je hebt de keuze. XP heeft de keuze niet, het is er gewoon niet. Andere Os-sen Linux, Osx vragen ook om wachtwoorden als er iets aangepast gaat worden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Con Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 pling pling uac... BINGO!! HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 (aangepast) Die kun je instellen qua gevoeligheid. Of wil je tegen elk programma of verandering zeggen ga je gang maar, ook op de achtergrond wat je niet ziet.... Dat kan natuurlijk, als je weet waar je mee bezig bent, dan zet je het gewoon uit, je hebt de keuze. XP heeft de keuze niet, het is er gewoon niet. Andere Os-sen Linux, Osx vragen ook om wachtwoorden als er iets aangepast gaat worden. Alle programma's die opstarten heb ik er zelf opgezet en zijn dus veilig. In combinatie met de nodige scanners en een firewall ben ik redelijk veilig. Gebruik geen IE of andere windows software, telkens zo lek als een mandje. Maak regelmatig back-ups (een keer in de week automatisch) nog nooit nodig gehad. Daarnaast werk ik met XP al net zolang als dat het bestaat en nog nooit ziektekiemen gehad die geruisloos binnenslopen. Ik ben de enige die op mijn pc werk, dus geen vervuiling van derden en geen last van extra klikken om toegang te geven/accorderen. HG CC 14 juni 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
winwiz Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Deze discussie gaat zwaar offtopic, dus ik laat het er verder bij maar ik zeg vooral: wees voorzichtig! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Con Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 Deze discussie gaat zwaar offtopic, dus ik laat het er verder bij maar ik zeg vooral: wees voorzichtig! Helemaal waar, maar zal je raad volgen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen