Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor degenen die dit lezen en dus niet gedacht hebben "daar gaaaaaaaaaaan we weer!": mijn dank.

Ik heb me rotgezocht naar een oplossing maar niet gevonden wat ik zocht, in de meeste reacties wordt verwezen naar een van de links die je in mijn relaas kunt vnden, maar daar staat niet wat er fout kan gaan.

Daar gaan we:

Omdat mijn DM500HD nu Enigma2 draait en ik graag de Uitzendinggemist plugin aan de praat wil hebben (lees: vrouwlief) heb ik besloten Pli te installeren.

Dit doe je zo: http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm500-hd-flashing-firmware-browser

Let bij de tekst op deze website op de zin:"To flash a new image, you can use the second stage loader. It must be present and not broken."

Deutsche Gründlichkeit dus.

Toen ik de box uit had gezet, knop ingedruk, box weer aan, image (gedownload via OpenPLI website) geselecteerd en Flash! gedrukt, kreeg ik de melding "invalid image (or old version)".

Na wat speurwerk leerde ik dat ik mijn bootloader moet updaten, en dat ik dit het beste met (de nieuwste versie van) Dreamup kan doen (ik heb v 1.3.3.9)

Zie hier hoe dat moet, in het Duits:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm500-hd-flashen-mit-dreamup

De bootloader file zelf kan hier worden gevonden, met een mooie Duitse uitleg:

http://www.dreamboxupdate.com/

Goed, Dreamup gestart.

Er staat dat je je PC IP address en dat van je box, moet invoeren en dan op Connect moet drukken.

Ik heb het vinkje bij "use network" gezet en alle COM-poorten geprobeerd (1 en 3 geven geen foutmeling, de anderen wel: "Unable to open COM port, Aborting")

Als je geen COM poort selecteert dan kan je ook niet connecten, ook al vink je "use network" aan.

Goed, COM3 dan maar geselecteerd (omdat ze dat in het voorbeeld ook doen), Connect:

"Connection prepared, now switch on the Dreambox!"

Ok, de Dreambox moest uitstaan. De box helemaal uitgezet (met schakelaar achterkant) en op laten starten.

Geen verandering.

Disconnect.

Box op standby.

Connect.

"Connection prepared, now switch on the Dreambox!"

Dreambox aan.

Geen verandering.

Aan het einde van de rit heb ik dus heel veel mooie websites met heel veel (al dan niet Duitse) informatie, maar geen "not broken" bootloader, die ik niet lijk te kunnen flashen omdat Dreamup niet doorheeft dat de box aanstaat (of aangaat).

Ik hoop dat iemand het tot het einde van mijn verhaal heeft gehaald en mij kan vertellen wat ik fout doe, eventueel met een linkje om aan mijn verzameling toe te voegen :-)

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Heren (neem ik aan), mijn hartelijke dank.

Ik heb gedacht aan de bootloader te flashen via de webinterface, maar omdat ik 'overal' las dat je de bootloader met Dreamup moet laden en daarna Pli met de webinterface werd ik angstig voor een 'brick'.

Nogmaals dank voor jullie korte en heldere uitleg, hier wordt een mens vrolijk van! :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...