Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Wie heeft een idee over het volgende probleem?

M`n ET9000 werkt niet meer, op een dag bleek het display donker, en de box lbleek vast te lopen tijdens de herstart.

Mijn vermoeden was een corrupte bootloader of image, dus heb ik beide opnieuw geflashed.

De bootloader is de versie van 30-3-2012 op ET-view.com

De image is de laaste OpenPLI image.

Maar welke image in ook gebruik (orgineel of openpli) de box loopt meteen vast bij het opstarten, bij de orginele image in het openingsscherm.

En bij Openpli blijft de melding ''filesystem already rw, not remounting'' op het scherm staan zonder door te starten.

Vanuit het netwerk wordt er wel een IP-nummer opgevraagd, maar toegang (HTML, FTP of via winscp) blijkt niet mogenlijk.

Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor de tips.

Grtz,

Erik

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Geplaatst:

Hi,

Ik heb om mijn ET9000 nogal last van de warmte (in het eerste jaar nog niet, maar op een gegeven moment is hij blijkbaar een keer te warm geweest, en nu blijft hij problemen houden).

Ook bij mij liep hij geregeld vast, geen beeld tijdens booten, of een spontane reboot waarna hij vastliep. Als het gebeurde tijdens het kijken, was het net of de schotel niet goed gericht stond en het beeld werd blokkerig en je kreeg vervormingen en piepgeluidjes in de audio. Door gewoon even af te laten koelen en daarna weer op te starten zonder de bovenkap kwam alles weer tot leven..... Ik heb nu provisorisch een ventilator van een kleurenkaartje op het koelblok van de processor geplaatst, en nu start hij weer door en blijft hij spelen..... Ik weet niet of dit ook jouw probleem zal zijn, echter even de kap open gooien en kijken of je hiermee verder komt is een simpel en goedkoop testje toch...?

Suk6

Sigaar

VU+ Ultimo/DM800/Wave Frontier T55/Astra1, Astra2, Astra3, Hotbird,Sirius, Thor..... .

Geplaatst:

Zit er een hardisk In?

Zoja afkoppelen en kijken of ie dan doorstart, heb ik ook gehad nadat ik van openaaf terug ging naar de laaste openpli.

De nieuwe drivers formateren de harddisk weer naar de nieuwste exstf4 inplaats van versie 3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...