IkeBleeker Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Mijn vader is eind 2009 plotseling overleden en keek televisie via Canal Digitaal. Wij hadden heel wat zaken te regelen en het abonnement is hierdoor nog een jaar doorgelopen. Vanaf eind 2010 probeer ik dit abonnement te beeindigen. Ik heb Canal Digitaal 5x gemaild (nooit 1 reactie gehad), 3 brieven gestuurd (inclusief aktes van overlijden nooit 1 reactie gehad) en 5x gebeld ( a 0,15 cent per minuut, elke keer doorverbonden worden zonder resultaat). Nu ligt de vordering bij het incassobureau. Aangezien ik een vrij sterk dossier heb maak ik me hier weinig zorgen over maar toch...Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt bij een bedrijf. Welke weg kan ik het best bewandelen bij Canal Digitaal om dit zo snel mogelijk afgehandeld te krijgen?
satencom Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Ik heb je een privé mail gestuurd, lees dat maar even door misschien heb je er wat aan, je bent 1 van de honderden met dit probleem . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Beste IkeBleker Welkom o dit forum. Jij bent inderdaad niet de enige die op een schofterige manier behandeld wordt door CanalDigitaal, zeker als het gaat over het beëindigen van een abonnement bij overlijden. Tja, je hebt gehandeld als een nietsvermoedende abonnee. Mensen die CanalDigitaal beter kennen hadden geweten dat je meteen het beste een aangetekende brief had moeten sturen met een copie van de overlijdensacte. Dan was alles al lang afgehandeld geweest. Ik zou dat alsnog doen. Maar als je dan denkt dat ze hun excuses wel zullen aanbieden voor deze onbeschofte handelswijze, dan heb je het mis. Ze zijn bikkelhard in het vasthouden van lopende abonnementen.
satcat Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Het abonnement is gewoon maandelijks opzegbaar. Even bellen, sturen ze een opzegformulier of je download hem gewoon hier op het forum. Lijkt mij toch niet zo moeilijk.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 mei 2012 Moderator Geplaatst: 9 mei 2012 Nu ligt de vordering bij het incassobureau. Die zullen het juiste adres van de gedaagde moeten vaststellen om aan hun geld te komen. Wanneer het abonnement op naam gesteld was van je overleden vader heb ik het idee, dat de GBA (burgelijke stand) dat niet meer kan geven. Wanneer het incasso buro zich meldt, ze kort wijzen op de feiten en dat je als executeur testementair in het geval dat ze een gerechtelijke procedure aanspannen, je graag voor de rechter zal bewijzen dat Canaldigitaal daarvan door de nabestaanden van op de hoogte gesteld is geweest. Het incasso buro heeft zonder gerechtelijke uitspraak namelijk geen dwangmiddelen ter beschikking. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
fcr052 Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Uw uitvaart verzekerdUitgebreid verzekerd zonder provisie, al vanaf € 2,39 / maand.www.regeluitvaart.nu ik vind de door Google geplaatste advertentie niet echt op zijn plaats bij dit onderwerp ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E
waveman Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Wat lijkt dit veel op het geen ik heb mee gemaakt in 2007 toen ook mijn (schoon)vader overleed. Ook hij keek via de schotel naar CD en heb veel moeite gedaan om van het abbo af te komen. Mijn text luide toen "CD gaat over lijken" (met alle respect overigens Ike Bleeker) dit is een veel gelezen onderwerp geweest destijds hier bij Sat4all.
CDZakelijk Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Even met je gegevens naar een winkel gaan. Het liefst een excellent dealer. Waarschijnlijk zijn zij bereid om je te helpen en kunnen rechtstreeks even bellen met canal digitaal. Ook dit is inderdaad weer de zoveelste schandelijke manier om aan geld te komen. Vaak volstaat een rouwkaartje als bewijs. Succes
IkeBleeker Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens een aangetekende brief sturen met kopie akte van overlijden. Ik zal jullie op de hoogte brengen van de afloop!
Eilandcor Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Ik zou beginnen met elke keer dat zij geld afschrijven dit terug te laten storten. (Storneren) Het is toch al niet het klantvriendelijkste bedrijf. 1 Philips DSR 7141 HD, Visosat 3 x lnb Astra 1,2 + HB
IkeBleeker Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 Bedankt voor je reactie Eilandcor. Dit heb ik reeds gedaan. De koffie voor het incassobureau staat inmiddels klaar aangezien ik vrij goed aan dossiervorming heb gedaan.
mereltje Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Maar aangezien ze hier meelezen zul je wel helemaal niets van ze horen! Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
sattv4iedereen Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 toen mijn grootvader overleed,kreeg de nabestaanden relatief snel een brief van de telefoonoperator.dit was binnen een week.toen had de vrouw van de echtgenote (mijn grootmoeder) de keuze tussen het overnemen van de lijn,oftewel het abonnement te stoppen. ik begrijp niet dat bepaalde bedrijven zo moeilijk doen.vandaag een klant kwijt,en morgen een nieuwe.ik vraag me dus eigenlijk ook af,hoe CD geld kan innen van een overleden persoon.laat staan,hem uitnodigen of dagvaarden voor de rechtbank Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
IkeBleeker Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 (aangepast) Vandaag net de aangetekende brief verstuurd en prompt krijg ik deze reactie via mail: Geachte heer Bleeker, Hartelijk dank voor uw email. U geeft aan dat u het abonnement meerdere keren geprobeerd hebt op te zeggen na een overlijden. We hebben uw schriftelijk opzegging verwerkt en het openstaande bedrag gecrediteerd. U zal hier nog een schriftelijke bevestiging van krijgen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal Zullen ze dan toch meelezen op dit forum ? 10 mei 2012 aangepast door IkeBleeker
Humax_Satelliet Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 En dan nog geen eens een verontschuldiging in de mail voor alle pogingen om een abonnement op te zeggen van iemand die is overleden, dan ben je wel heel erg verkeerd bezig. Wens iedereen die dit mee maakt veel sterkte met de opzegging bij CD NL je hebt wel wat anders aan je hoofd dan al de moeite die je moet doen om van een abonnement af te komen. Gr, Humax_Satelliet 1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax 88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen