Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Blokvorming bij regen op 5W en 13-19-23-28O? Kan van alles zijn.

Wat suggesties:

-regengevoelige LNB? (welke?)

-niet optimale motorafstelling?

-Zeist West lijkt me eerder 52.1N dan 52.0N?

-ongevoelige tuner in deze TV? (losse ontvangers hebben vaak betere tuners, geloof ik)

-kabel/contactprobleem?

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Dank voor deze reactie. Daar kan ik wat mee als de monteur dadelijk langs komt.

Wat suggesties:

-regengevoelige LNB? (welke?)

-niet optimale motorafstelling?

-Zeist West lijkt me eerder 52.1N dan 52.0N?

-ongevoelige tuner in deze TV? (losse ontvangers hebben vaak betere tuners, geloof ik)

-kabel/contactprobleem?

LNB is een black ultra, TV is een Samsung die ik ook heb. DVB/S tuner lijkt te voldoen.

Positie Zeist West volgens dishpointer.com is 52.0836 noord en 5.2097 west

Motorafstelling zal de monteur komen controleren.

Kabel is Belden H125 rechtsreeks van de LNB naar de TV.

Misschien kan iemand me vertellen waar ik op moete letten bij de F connertorverbinding van de kabel en de LNB=

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Heb de ervaring met rotors dat ze van oost naar west niet altijd op exact dezelfde plek terecht komen als van west naar oost.

Laat de kennis eens een sat verder gaan en weer terug.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Je bent me net voor.

Dank voor alle reacties.

De monteur is net weg en alles werkt weer perfect.

Vorige week was er bij nader inzien door omstandigheden onvoldoende tjd genomen om alles goed en rustig in te stellen.

Kennissen zijn zeer tevreden. Ook omdat ze op het juiste tijdstip afscheid hebben genomen van Ziggo (dat France2 niet meer aanbiedt) en nu de voordelen van een schotel helemaal inzien.

Nu afwachten op storm, regen, veel draaien en ander onheil. Kijken of alles dan nog steeds goed draait.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Ze gaan de mast voor de zekerheid een dezer dagen daarom ook met een derde beugel vastzetten.

Geplaatst:

Zit dat snor, maar soms is het ook de bevestiging van de schotel aan de mast waar hij gaat draaien.

Geplaatst:

minplus schrijft:

"Als ze op de vlakte wonen wil de zaak nog wel eens verdraaien bij een zware storm."

Nee, dat gebeurt alleen als je een te dunne mast hebt of als de bouten niet vast genoeg zijn aangedraaid. Bijv. voor een 100cm-schotel een pijp van 60mm. Dan verdraait die echt niet.

Geplaatst:

Met een dunne mast en losse boutjes gaat het idd. simpel maar bij sommige stormen mag je blij zijn als de schotel verdraait wanneer je op de vlakte de volle mep krijgt, willen schotel en/of mast niet de geest geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen