Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week of twee heb ik de Vu+duo. Aan mijn netwerk gehangen.

In mijn netwerk is ook een nas server aanwezig. Tot mijn verbazing bleek het apparaat zonder dat ik iets geinstalleerd had deze nas harddisk (ook linux) moeiteloos te zien en te benaderen. Ik kon via de mediaspeler ook op de nas harddisk opgenomen bestanden afspelen. Heel handig ik kon ook via de verplaats funktie opgenomen files naar deze harddisk uploaden.

Helaas vorige week kreeg ik van mijn provider een nieuwe modem router. De oude had ip adressen uitgedeeld in de 10 reeks. Deze nieuwe deelt echter adressen uit in de 192 reeks.

Het resultaat is dat ik de harrdisk niet meer zie in de lokatie opties. Ik zie hem wel gewoon in de Netwerk browser van de systeeminstellingen staan. Met het juiste(nieuwe) ip adres.

Alles geprobeerd maar hoe krijg ik deze optie weer werkend?

• Moderator
Geplaatst:

Als het goed is zit in menu / instellingen /netwerk er een optie netwerk browser. Daarmee zou je moeten kunnen bladeren door je netwerk, en dan zou je je harddisk weer moeten zien. Als dat niet zo is dan even de netwerk browser plugin installeren, dan kan je weer bladeren naar je harddisk en met de kleuren knoppen aangeven dat je die disk weer gemount wil hebben.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Dat eerste klopt. Als ik via menu/instellingen/system/netwerk/netwerk browser kies dan zie ik keurig 4 apparaten, met hun juiste op adres en naam staan.(modem, mijn mac, de Vu+ en de NAS) Maar dat bladeren begrijp ik niet helemaal. Ik heb zodra ik een apparaat aanklik vier opties (kleurtoetsen) nl. sluiten, verbindingsbeheer, zoek opnieuw en expert. Als ik de 2e, groene kies dan kom ik op een volgende pagina met opties. (voeg een nieuwe netwerkverbinding toe, verbindingsbeheer, gebruikersbeheer en Hostnaam wijzigen)

Alle opties bekeken. Als ik de eerste kies dan activeer ik de verbinding en voer het juiste ip adres in en druk op ok. Dan krijg ik de melding dat deze verbinding al bestaat en of ik 'm wil overschrijven. Als ik dat doe dan kom ik op de pagina met even geduld aub etc. Die blijft gewoon eindeloos staan. Kortom de boel loopt dan vast. Alleen de netspanning uit en aan zetten brengt uitkomst.(reboot) Hierna blijkt er (nog) niets veranderd te zijn. Ik kies dan de 3e gele optie. Na enig zoeken komt het zelfde eerste lijstje van 4 weer tevoorschijn. de 4e optie, blauw, geeft een leeg 0.0.0.0 ip adres. Als ik daar het correcte (NAS) adres invul dan kom ik ook gewoon weer in de overzicht pagina terecht. Kortom alles is nog steeds hetzelfde.

Ik zie de NAS harddisk nog steeds niet verschijnen in de opgenomen bestanden pagina, daar zie ik via de gele toets(lokatie) wel de ingebouwde harddisk en een evetueel in de USB poort gestoken Geheugenstick staan.

Kortom; Ik zal wel iets fout doen. Ik denk, omdat ik de netwerk browser optie heb, dat deze plugin aanwezig is. Of moet ik deze opnieuw installeren?

Geplaatst:

een nieuwe router met 192.168.xxx.1 of 10.0.0.138 kan simpelweg ingesteld worden in het webinterface van die router,

danwel het is zo'n router die je niet zelf mag beheren (provider is administrator)

met de fritzbox die ik heb, maar ook voorheen de thomson alcatel, kan het SUBNET gewoon worden aangepast en heb je exact dezelfde interne LAN verbindingen als voorheen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ja dat kan waarschijnlijk wel maar daar los ik vermoedelijk het probleem niet mee op.(het terugzetten naar de 10 reeks bedoel ik) Er moet ergens een ander probleempje zitten vrees ik.

Geplaatst:

Alle opties bekeken. Als ik de eerste kies dan activeer ik de verbinding en voer het juiste ip adres in en druk op ok. Dan krijg ik de melding dat deze verbinding al bestaat en of ik 'm wil overschrijven. Als ik dat doe dan kom ik op de pagina met even geduld aub etc. Die blijft gewoon eindeloos staan. Kortom de boel loopt dan vast. Alleen de netspanning uit en aan zetten brengt uitkomst.(reboot)

Inderdaad heb ik dat bij twee andere gebruikers met VU+ (die me wel eens vragen om te helpen) OOK gehad alook waar ik mijn Ultimo eens getest heb aan de Kabel. (dus ook 10.0.0 naar 192.168.178)

Het duurt >tering lang< om de nieuwe instelling geaccepteerd te krijgen.

Maar omdat me dat al opgevallen was, heb ik wel blijven wachten.

En ja hoor ineens is die er doorheen (zal ik maar zeggen).

Bij verse image flash en daarna instellen treedt dat niet op, dus als je niet wilt of kunt wachten...

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...