De_Perre Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Vandaag weer een nieuwe release, alvast de release notes: Engels: - Upgrades & Improvements : --> Before Start update pls. stop PlugIns ! --> Pls. update Bootloder version (L1.54) ! --> JPEG Viewer function improved --> Hangup in Servicelist fix. --> Page up & down bug by playlist fix. --> Astra 19,2E Transponderlist upgrade --> Diverse minor bugs fixed Vrij vertaald naar het Nederlands: - Upgrades en verbeteringen --> Voor het updaten te straten, ALLE plugins stoppen --> Gelieve de bootloader bij te werken naar versie L1.54 --> JPEG viewer functie verbeterd --> Vastlopen in Services opgelost --> Page Up/Page Down bug in playlist opgelost --> Astra 19,2E transponderlist bijgewerkt --> diverse kleine bigs opgelost Voor de nieuwere modellen spreken ze van release volgende week... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Gast catw Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Hoe snel kan het gaan met onze oude rebox, blij toe dat we er een octagon van konden maken zodat dat onze miskoop nog iets kan doen. Maar goed ik zet deze firmware er ook weer in en ik zal, als ik tijd heb, dat ding ook weer eens voorzien van een kabeltje naar de schotel.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 mei 2012 Moderator Geplaatst: 10 mei 2012 Er zijn de laatste tijd momenten geweest dat de Rebox software beter werkte als de Octagon software. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
CronoS Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Er zijn de laatste tijd momenten geweest dat de Rebox software beter werkte als de Octagon software. Ik denk dat niet helemaal waar is. De firmware tussen Rebox en Octagon is exact gelijk, dit is altijd al zo geweest. Het enige verschil is de skin en dat in de Octagon firmware de optie voor "plugin" aan staat. Je hebt dus dezelfde problemen als voordelen met beide firmwares, zolang een probleem maar geen relatie heeft met een plugin want dan heeft het een relatie met de plugin.. Problemen die via dit forum gemeld werden, hadden altijd relatie met het gebruik van de plugin's i.p.v. de firmware. Problemen in firmwares zijn gelijk Momenteel is er alleen een duidelijk verschil tussen beide software en dat is de gebruikte softcamversie van Rebox die de interne sloten aan stuurt en de MCAS plugin van Octagon die eigenlijk hetzelfde doet. De MCAS plugin had vorig jaar problemen met de eerste zender en had ook wat stabiliteitsproblemen. Tegenwoordig werkt de MCAS plugin (bij mij dan) goed waardoor ik persoonlijk zeg dat je meer voordelen hebt dan de softcam van Rebox zelf. Een van de voordelen: De bovenste kaartslot werkt nu goed waardoor kaartupdates binnen komen, je hebt meerdere encryptievormen waardoor je ook andere encrypiekaarten kan gebruiken, Je kan TVV & CD kaarten tegelijk gebruiken zonder problemen en je weinig tot geen last meer hebt van gecodeerde zender meldingen en je abonnementen kan delen over meerdere decoders. Ik had pas geleden nog een keer de Rebox firmware erop gezet, deze had ik er na een dag er weer vanaf gehaald omdat ik teveel last had van gecodeerde zender meldingen (op sommige zenders kreeg ik pas na 7 seconden beeld, soms gepaard met een Gecodeerde zender melding). De softcam van Rebox zelf die geintegreerd is in de firmware blijft voor mij persoonlijk slechter werken dan de MCAS plugin, dit is voor mij niet anders geweest. De MCAS plugin wordt door een maandelijkse update beter onderhouden dan de versie die in de Rebox zit, zelfs toen vorig jaar de MCAS plugin niet helemaal stabiel werkte (ik gebruik twee kaarten)...toen nog werkte deze beter dan de gebruikte Softcam versie in de Rebox firmware. Als Rebox de optie voor plugin's aan zou zetten, dan was er geen verschil meer geweest in firmwares tussen Octagon / Rebox (en je de gebruikte softcam kan uitzetten) en dan had ik de normale Rebox firmware gaan gebruiken, misschien dat dit nog ooit gaat komen --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
CronoS Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Gisteren op mijn decoder gezet samen met de laatste mcas, ik heb nog geen verbeteringen of veranderingen gezien.. Het update proces verliep probleemloos. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
CronoS Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 (aangepast) Na een paar dagen heb ik toch wat problemen. De plugin module loopt soms vast, waardoor ik geen beeld heb. Ook kan ik soms niet de plugins stoppen, starten of de eigenschappen van opvragen, dan moet ik de decoder rebooten om weer beeld te krijgen. ik weet niet of dat dit in de firmware zit of te maken heeft met de laatste mcas, maar ik verwacht dat dit toch in de firmware zit. Met .17 firmware dit probleem totaal niet gehad.. 13 mei 2012 aangepast door CronoS --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen