xbilliex Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Hallo, Ik heb een Vodafone internet & bellen abonnement. Hiervoor had ik een abonnement bij XS4ALL en gebruikte hier de bijgeleverde fritz.box bij. Omdat ik zeer tevreden ben over de fritz.box wil ik deze ook voor mijn vodafone abonnement gebruiken. Welke instellingen moet ik hiervoor wijzigen op de fritz.box? Grz Arjan
Kowalski Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Ik neem aan dat je een Vodafone ADSL internet abonnement hebt. Deze kun je instellen als je de Wizard "Check internet connection" stap voor stap volgt. Mogelijk zul je nog handmatig wat dingen moeten aanpassen, maar probeer dit eerst eens. Voor het bellen ligt het anders. Ik neem aan dat je internet-telefonie abonnement hebt van Vodafone. Tenzij je van Vodafone de inloggevens hebt gekregen voor deze instellingen (wat ik niet verwacht) zul je dit niet zomaar in de Fritzbox kunnen instellen. Dan zul je toch het originele Vodafone modem moeten gebruiken. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
xbilliex Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Ja, ik heb een Vast Bellen en Internetten abonnement van Vodafone. Kunnen de account gegevens voor bellen opgevraagd worden bij Vodafone? Of zijn ze in de bijgeleverde Zyxel modem te vinden?
Kowalski Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Vaak worden dergelijke gegevens afgeschermd en op afstand ingesteld om het de klant gemakkelijk te maken. Of dat bij Vodafone ook zo is weet ik niet (maar ben bang van wel). Je kunt natuurlijk proberen de gegevens bij Vodafone op te vragen en/of eens kijken of deze in de Zyxel modem te vinden zijn. Verder moet je er aan denken dat als je de helpdesk eens nodig hebt vanwege een storing dat ze dan moeilijk zullen doen omdat je dan niet hun eigen modem eraan hebt hangen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
FritsV Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 (aangepast) @Xbiliex: Ik heb bij een vriend in NL die een vergelijkbaar probleem had met KPN (internet+bellen+TV) het als volgt opgelost: - Fritzbox als IP-client aan het KPN (EXperia?) modem aangesloten - de telefoon uit het KPN-modem in FON1 van de Fritzbox gestoken -de telefoonuitgang van de KPN-box dmv de Y-kabel met de Fritzbox verbonden Nu kon hij gebeld worden en bellen met de Fritzbox via het KPN-modem Aanvullend heeft hij bij een Finareadochter (Voipdiscount, voipbuster, enz) credit gekocht en zijn KPN-nummer in de Fritzbox als internetnummer ingegeven; nu kan hij ook via Voip bellen tegen een vriendelijk tarief. 11 mei 2012 aangepast door FritsV Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
xbilliex Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 @FritsV Als ik de niet achter de instellingen van vodafone kan komen, ga ik jouw suggestie proberen. Bedankt voor de tip.
FritsV Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 graag gedaan; success ! Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen