Ga naar inhoud


In Frankrijk moet vanaf 1 juli een alcoholtest (éthylotest) in het voertuig aanw


edbe

Aanbevolen berichten

Nee, ik drink ook niet, maar ze kunnen je dan blijkbaar wel aanhouden omdat je geen test in je auto hebt liggen.... vreemd als je er nuchter over nadenkt (doe dan maar een borrel ;) )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

misschien nog even terugkomen op al die regels in de landen om ons heen...

gisteren was nog even kort op TV tijdens de nieuwsberichten te zien, (zie uitzending gemist) wat men zoal moet en verplicht is...

Dat wat tijdens de nieuwsberichten getoond werd was zeer onvolledig.

hetgeen je natuurlijk ook bij de anwb kunt navragen voorafgaand aan je reisplanning.

 

ik noem er twee;

- die Umweltplakette ofwel hier de milieusticker voor bepaalde duitse steden (centrum - binnenstad) 40 euro boete als je zonder rondrijdt

- de Koplamp blindering set < Headlight Beam converter kits > voor Vasteland Auto's die in UK op de linkerweghelft rondrijden ( boete rij verbod en dan? afslepen)

 

wat ik wel Hilarisch vond was dat mijn ex-werkgever wel de reserve autosleutel mee op reis had, maar in de reiskoffer achterin de auto

en wie raadt wat er gebeurde :D

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat is ook een standpunt c.q. stelling...

waarom zijn dan de wegenbelastingen met opcenten per nederlandse provincie ook weer anders moet je je dan ook afvragen.

maar principieel heb je gelijk... dat moet geharmoniseerd worden in de EU lidstaten.

 

kan er ook toe leiden dat we allemaal een fles wodka in de auto moeten hebben :D

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten voor de aanschaf van een grotere auto om al die meuk mee te kunnen slepen kunnen we die ergens declareren? :cry:

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zotte alkohol tester regel in Frankrijk wordt in het EU parlament aan de pranger gesteld want die is te zot voor woorden.

De rode/gele en groene stickers in Duitsland, daar bekommert zich niemand om en ik heb er geen en nog nooit een bekeuring gehad.

Een brandblusser en verbanddoos is best zinvol. Zou in de hele EU zo moeten zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die duitse sticker history vind ik reine diskriminatie!

De lucht eindigt niet aan de "umweltzone", vuil d'r buiten rein d'r binnen!!!

Daar moe je toch geen doctoraat fysika voor zijn!

Mijn auto is in belgenland toegelaten, dus mag ik in het verkeer doorheen europa!

Duitsland legt bijkomende voorwaarden op aan voertuigen uit europa, in het vrije verkeer; als voorwaarde om tot zijn getto's toegelaten te worden...

 

Dat is een mooi voorbeeld van diskriminatie!

Die voertuigen lossen hun stinkende adem ook buiten de umweltzone, en de wind waait het in de umweltzone: onzin!

Trouwens Adac heeft metingen van voor en jaar na invoeren van die onzin; dat het niks uithaalt, integendeel!

Het zit Merkel & Co tussen de oren!!!

 

Die flitspalenverboden:

Is het geen recht op vrije informatie, te weten wààr die ondingen staan?

Die maatregel mist trouwens zijn doel!

De flitspalen staan toch (99%) op gevaarlijke plaatsen?

Dus rijdt de automobilist dààr dan ook juist trager, door die waarschuwing!!!

Nu willen ze die informatie verbieden/onthouden aan de weggebruiker zodat die toch sneller rijdt...

Met alle gevolgen vandien!

 

Kortom de auto is iets ald TV dat we niet meer kunnen missen en de politiekers hebben handen met gaten erin...

Geld daar draait het om, en de automobilist is een weerloos slachtoffer die zijn bakkie niet kàn missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een brandblusser en verbanddoos is best zinvol. Zou in de hele EU zo moeten zijn.

 

zo zie je, wat men denkt dat of wat zinvol is en ook echt werkt is bij een ieder anders!

 

Ik kan geen brandblusser bedienen, denk ik...? heb nog nooit zo'n aan een gasfles doen denkend apparaat in handen genomen en op een brand gericht!

is het dan zinvol?

Ik ken veel mensen die onwel worden zodra ze bloed en of een schaafwond zien (ja zo akelig kan het voor enkelen zijn) dus is die EHBO koffer / kit dan zinvol? (zelfs iemand die bij een ehbo >les< enkel de foto van een wond zag en zelf bewusteloos werd)

 

wat doet het ertoe?

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kunnen ze in jouw TomTom zien dat er flitslocaties van Frankrijk in zitten ? Ik heb net een halfuurtje zitten zoeken maar kon niets vinden, zou de Franse Gendarmerie het dan wel weten hoe dat moet ? Wel als ik hem aan mijn PC hang natuurlijk.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan Ambers heeft de "Umweltzone" niet begrepen. Het gaat erom dat je in gebieden, in dit geval grote steden niet met een auto rijdt die de lucht onnodig vervuilt. Daar wonen namelijk veel mensen en rijden heel veel auto´s. Ik heb het over steden als Frankfurt, Köln, Berlijn etc. Daarbuiten vervuild de auto wel maar het gevolg is duidelijk minder dan in Ballungsgebieden.

Dus het idee is niet slecht en motiveert mensen hun auto om te rusten of een andere (betere) met minder vervuiling te kopen. Je wordt dan ook "beloond" door minder wegenbelasting te betalen. Ook het omrusten wordt door de Duitse regering gesubsidieerd.

En om nou te zeggen dat er getto´s zijn in Duitsland????. Ik woon er 30 jaar en heb er nog nooit één gezien. Sorry maar als je zo over Duitsland denkt moet je je doctoraat fysika maar eens over doen.

 

Tonskydutch, als jij in Duitsland een ongeluk hebt en je vrouw ligt zwaargewond op de straat, dan zul je maar wat blij zijn dat ik er toevallig aankom met mijn in Duitsland toegelaten auto en je vrouw met een verband uit mijn verbantrommel etc. eerste hulp verleend, terwijl jij een klein opkomend brandje onder de motorkap van je auto met mijn brandblusser de kiem in smoort. :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon meer Europa. Met in ieder land geldende identieke EEG regels.

Helaas is het juist andersoms.

 

Er komen per land steeds meer eigen regels waar buitenlanders dan ook aan moeten voldoen. Plus daarbij nog de vignetten. City-tax etc etc.

 

Gisteren, onderweg van Duitsland naar Nederland. Douane controle in Belgie. Tijdelijke Duitse kenteken platen van de auto worden ingenomen, boete en auto aan de kant. Blijkt er recent een nieuwe regel in Belgie ingevoerd te zijn en wel met directe ingang.

 

In Duitsland, waar het kenteken dezelfde dag is uitgegeven, weet men niets hiervan en geeft men aan dat dit kenteken ook geldig is in Belgie, Nederland en nog wat andere EEG landen. Ook de groene kaart geeft dekking voor Belgie.

 

Eenzijdig worden er met directe ingang locale regels ingesteld. Kennelijk zonder overleg met andere landen. Men neemt een kenteken in van een door een ander land uitgegeven officieel document.

 

Zo wordt het natuurlijk niets met vrij verkeer van goederen en diensten in Europa.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan heeft gelijk die umweltzones zijn onzin. Willekeur van lokale omhooggevallen wethouders. En het werkt niet.

 

En nee, vooral niet meer europa maar juist minder. Veel minder!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan heeft gelijk die umweltzones zijn onzin. Willekeur van lokale omhooggevallen wethouders. En het werkt niet.

 

En nee, vooral niet meer europa maar juist minder. Veel minder!

 

Dit is echt wat ik noem positief denken.

Waarom werkt het dan niet. Dit is wel heel kort door de bocht en pauschal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskydutch, als jij in Duitsland een ongeluk hebt en je vrouw ligt zwaargewond op de straat, dan zul je maar wat blij zijn dat ik er toevallig aankom met mijn in Duitsland toegelaten auto en je vrouw met een verband uit mijn verbantrommel etc. eerste hulp verleend,

 

dan moet ik nog een keer achteruit rijden als dat nodig blijkt :D

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...