Ga naar inhoud


In Frankrijk moet vanaf 1 juli een alcoholtest (éthylotest) in het voertuig aanw


edbe

Aanbevolen berichten

Denk niet dat het meevalt. Frankrijk en andere landen kunnen best wat geld uit andere EEG staten gebruiken.

 

En wat is er eenvoudiger dan buitenlandse auto´s aan te houden, waarvan de kans groot dat ze niet de gecertificeerde alcohol tester aan boord hebben.

 

Wat de kassa moet zo veel mogelijk rinkelen. Dat is in Nederland ook het geval. Is er een evenement met te verwachten parkeerproblemen, dan staat er een legertje controleurs gereed om de buit binnen te halen.

 

Boetes zijn tegenwoordig gewoon een inkomstenbron voor Gemeentes en de Staat. En het begrote ¨target¨ moet gehaald worden.

 

En dat is ook in Frankrijk het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Laat mij eens duidelijk stellen dat de Franse gendarmerie niet moedwillig op zoek is naar die alcoholtester of het gebruik van je flitspalen functie op je GPS.

 

Ik woon op 7 km. van de grens met Frankrijk en haal mijn boodschappen in Frankrijk. Enkele dagen geleden moest ik stoppen voor een "routine controle" van de gendarmerie. Net zoals in Nederland en België dienen die mensen nu eenmaal ook hun job uit te oefenen nietwaar. Wij wonen in een grensgebied waar vele criminaliteit gebeurd dus waarom niet .

 

De agenten in Frankrijk zijn heel vriendelijk , zo vragen ze gewoon of je op de hoogte bent van de nieuwe reglementering vanaf 1 juli. Zo vragen ze je of je al in het bezit bent van een alcoholtester , als je negatief antwoord dan wijzen ze je erop dat je vanaf 1 november kan beboet worden en je er best aan doet om tegen die datum in orde te zijn , dat is alles.

 

Wat betreft de flitspalenfunctie , zullen ze je gewoon vragen om deze af te leggen , dus voorlopig worden er geen boetes uitgeschreven , alhoewel ze dat in principe kunnen vanaf 1 juli. Bij deze heb ik aan deze agenten gevraagd of ik die functie op mijn GPS mocht hebben , hun antwoord was JA , maar je mag de functie niet gebruiken in gans Frankrijk. Als ik terug in België kom mag ik deze gerust weer aanleggen.

 

Dus a.u.b. geen paniekzaaierij voor iemand die door Frankrijk trekt. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus a.u.b. geen paniekzaaierij voor iemand die door Frankrijk trekt.

 

Die totale paniek krijg ik al als ik naar de priijzen en kosten kijk als ik door Frankrijk zou willen rijden. Dus ik begin er bij voorbaat al niet aan. Het voordeel daarbij is dat ik dan ook geen zorgen heb over dat alkohol ding, flitspalen en weet ik veel verder. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag vertrek ik weer naar het noorden, ik heb hier in Spanje wel zo'n alcoholtester gekocht op batterijen, maar zonder FN kenmerk. Trouwens ik zag dat je bij de ANWB een brief kan downloaden waarin staat dat je geen officiële goedgekeurde tester kon aanschaffen. We gaan wel op ons gemakje terug ( 6 overnachtingen )

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...