Ga naar inhoud


TF7710HSCI files op ext.hdd omzetten


pandora

Aanbevolen berichten

Op ext.hdd zie ik 001.-002. rec....bestanden staan die ik zou willen afspelen op laptop.

Hoe ga ik daarvoor te werk? Welk programma(s) kan ik hier voor gebruiken?

Via mijn tf worden deze prima afgespeeld op mijn tv, op mijn pc lukt het niet.

Alle hulp is meer dan welkom.

 

Many thnx

Pandora

We are all born wet and naked

 

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Wat ik zelf gedaan heb, is de trial versie van de Elecard MPEG Player geïnstalleerd. Deze kan de .rec (en .001 enz.) afspelen. Na de installatie heb ik het programma één keer gestart, een .rec gestart en daarna het programma weer verwijderd. Hij laat de goede Codecs achter, zodat de bestanden nu af zijn te spelen in bijvoorbeeld GOM Player of VLC. (Die twee gebruik ik, maar ook andere zullen het ook wel doen). Ik geloof dat Elcard de trialversie niet meer aanbiedt, maar door te zoeken op EMpgPlayer.zip kun je hem nog wel vinden, denk ik. (Ik weet niet of dat starten van het programma en van een film nodig is, maar voor de zekerheid...)

 

Als de speler die je gebruikt, niet "vanzelf" na de .rec begint met de .001 enz. af te spelen, kun je een tooltje "hjsplit.exe" gebruiken. Hiermee kun je de niet alleen bestanden splitsen, zoals de naam suggereert, maar ook samenvoegen. Je kunt dan "oud.rec", "oud.001" (enz) samenvoegen (joinen) tot "nieuw.rec". Dan heb je alles in één bestand die is af te spelen. Werkt prima.

 

Je hebt hiermee een alternatieve oplossing, die je het converteren bespaart. (En mogelijk kwaliteitsverlies?)

VU+ Ultimo (2xDVB-S2, OpenPli, OSCAM, 1,5TB HDD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...