Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb eindelijk toestemming gekregen om een schotel op het dak van mijn appartementencomplext te plaatsen.

Heb dan echter zo'n 40-50 meter kabel nodig (per aansluiting).

Ik wil een opstelling met astra 1,2,3 en hotbird met 2 - 4 aansluitingen (woonkamer, slaapkamer en buurman)

Zat te denken aan glasvezel lnb's en glasvezelkabels.

Dit schijnt redelijk nieuw te zijn, een installateur bij wie ik er naar vroeg had er nog nooit van gehoord.

Maar nadat ik hem op een website had gewezen en hij wat navraag had gedaan kwam hij met de opmerking dat omdat het nieuw was het waarschijnlijk nog storingsgevoelig zou zijn.

Daarom mijn vraag: Zijn er mensen die ervaring hebben met deze hardware en wat zijn de bevindingen/adviezen?

Geplaatst:

bekijk de bij lagen eens .

het is dus wel leverbaar maar kost ook het nodige weet niet of dit een meer waarde heeft.fibre.rar

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

Beste Stefan5627

40 tot 50 meter kabel per aansluiting is geen enkel probleem als je maar goede coaxkabel gebruikt bijvoorbeeld Belden H125 of Koka 799. Dan kun je wel tot bijna 100 meter gaan.

Glasvezelkabel is helemaal niet nieuw. Als je installateur daar nog nooit van gehoord heeft bij satellietontvangst, zet ik mijn vraagtekens bij deze man. En storingsgevoelig? Die man weet echt niet waar hij over praat.

Maar voor wat jij nodig hebt is glasvezel een veel te dure oplossing.

Voor 2-4 aansluitingen kun je gewoon twin- of quad-lnb’s nemen. Ben je van plan dit later uit te breiden naar 6 of 8 aansluitingen, dan zul je een veel uitgebreidere multiswitch met permanente voeding nodig hebben en zijn quatro-lnb’s aan te bevelen.

Geplaatst:

Ik heb bij de bouw van het complex een loze leiding naar het dak laten aanleggen.

Dit is een pvc buis van normale dikte, zouden hier 2 van die Belden of Koka kabels door kunnen?

Met dit soort kabels hoef ik me dus geen zorgen te maken over signaalverlies?

Welke afmeting van schotel raden jullie aan?

Dacht zelf minimaal 90 cm.

Geplaatst:

Nee daar passen geen 2 antennekabels door heen, en de schotel grote ,je zou voor een triax 88 cm schotel

kunnen kiezen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Glasvezelkabels zijn een stuk dunner, daar moeten er wel 2 van door een pvc buis kunnen. Kan iemand een grove inschatting maken wat het prijsverschil is tussen een glasvezelopstelling en een klassieke opstelling zoals ik 'm in mijn eerste post beschreven heb (astra 1,2,3 hotbird, 4 aansluitingen)?

Geplaatst:

Optische beschermde kabel om de Invacom optische lnb te kunnen aansluiten.

Lengte kabel 30 mtr €45

Invacom FibreMDU Optical Output LNB € 200,00

Invacom GI FibreMDU Converters

Leverbaar in 3 varianten.

Twin output €200,00

Quad output € 235,00

Quattro output € 245,00

Invacom optische splitter € 30

Door deze kabels kunt u de hoeveelheid aansluitingen uitbreiden tot de gewenste hoeveelheid.

en niet te vergeten een coax NAAR de LNB toe om de LNB van voeding te voorzien

totaal € 475

dit alles is voor 1 satelliet en 2 ontvangers

voor meer kijk hier ook even

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste satencom

Geweldig dat je die prijzen hebt uitgezocht. Maar daar wordt je niet vrolijk van. Leuk als je met een schotel meerdere flatblokken van signaal moet voorzien maar toch niet voor een particulier.

En wat betreft de coaxkabel is het heel simpel, door een 16mm elektriciteitsbuis (buitenwerks) passen nu eenmaal geen twee coaxkabels

Geplaatst:

Iedereen hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit topic, het is me allemaal duidelijk geworden.

Glasvezel is me te hoog gegrepen (de 10e van deze maand was me weer niet gunstig gezind)

Zal het moeten doen met gewoon coax en 1 aansluiting.

greetz,

Stefan

Geplaatst:

Is dat niet dat er een signaal via hoge frequentie en één via lage frequentie over één kabel wordt gestuurd en dat je dan een modulator/demodulator nodig hebt?

Hoe zit het dan met signaalverlies ?

Wat zijn de kosten daarvan?

Van schotel naar meterkast (waar leiding binnen komt) schat ik op zo'n 30 meter.

Daar zou die dan gesplit moet worden, kabel naar woonkamer zal minimaal 10, maximaal 20 meter zijn (afhankelijk van welke leiding ik kan nemen)

Die naar de slaapkamer is hooguit 4 meter.

Geplaatst:

Unicable werkt met speciale ontvangers en LNB's. Is, voor zover ik weet, een stuk betaalbaarder dan glasvezel. En heeft vanaf de schotel maar 1 kabel nodig, ook als je meer dan 1 ontvanger gebruikt. Verdere details heb ik niet, maar het leek me voor jouw situatie een mogelijkheid.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

@opzolder: Is zeker een optie, bedankt.

Had er al ooit eerder over gelezen maar wist niet meer hoe het heette.

Even googelen met de term unicable geeft iig voldoende informatie.

Geplaatst:

Beste Stefan5627

Ik begrijp dat je een beetje teleurgesteld bent in optische lnb’s maar waarschijnlijk heb je er ook niet bij nagedacht dat een lnb ook gevoed moet worden. Bij een normale lnb gebeurt dat via de coaxkabel maar bij een optische kabel gaat dat dus niet lukken. Daar moet altijd een voedingskabel naar de lnb toe, zie de bijlage.

En @opzolder.

Omdat bij Unikabel de frequenties gestapeld worden, mag de maximale coaxkabellengte 35 meter bedragen. Topicstarter heeft het over 40-50 meter.

Ten tweede moet je dan satelliettuners nemen die Unikabel ondersteunen en dat zijn er niet zo veel.

Ten derde is het niet mogelijk 4 lnb’s te koppelen. Unikabel werkt slechts met één lnb. Met andere woorden, Stefan5627 heeft hier niets aan.

Het enige wat hij nog zou kunnen doen is om gebruik te maken van de Johansson Multi Band Converter zie bijlage. Dan kun je twee aansluitingen verkrijgen. Dit zijn er helaas geen vier. Dat is niet te verwezenlijken voor vier satellieten door één coaxkabel.

Wat heb je dan nodig:

Een schotel, het beste is een Triax 88.

4 lnb-twin, bijv. de Inverto Black Ultra twin.

2 stuks 4/1 switch, bijv. een Spaun SAR 411F

De Johansson Multi Band Converter, hier sluit je de twee uitgangen van de diseqc-switch op aan. De signalen gaan dan door 1 kabel naar binnen.

Binnen worden door het kastje met voedingsstekker, de signalen weer gesplitst en kun je er dus 2 satelliettuners op aansluiten.

Mooier kan ik het helaas niet maken.

post-60869-0-56299500-1336818607_thumb.jpg

post-60869-0-75021600-1336818631_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb, dacht ik, die coaxkabel met meerdere (vier?) kernen-in-een nog niet voorbij zien komen..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...