Profit2U Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Hallo, Inmiddels denk ik dat ik mijn VU+ Ultimo aardig aan de gang heb met mijn CAIWAY kabel abonnement. Zal zeker nog niet alles weten, maar ik heb zelf het idee dat ik aardig op weg ben (heb je dat niet altijd van jezelf..??!!) Goed, met een Philips Cinema 21:9 formaat LED TV zit ik eigenlijk wat te tobben met het beeldformaat. De TV zelf maximaliseert het beeld als de instelling op Auto-Size staat zodat er geen zwarte balken ontstaan, niet links/rechts en niet boven/onder. En dat doet de TV erg goed moet ik zeggen. Daarover niets te klagen. Lastig daarbij is dat het beeld van de Ultimo dus ook gemaximaliseerd wordt en dat je op sommige momenten daar last van hebt. Bijvoorbeeld: - net de laatste 1 of 2 regels van het informatiescherm bij zenderwisseling die eraf vallen; - net de bovenste regel van de EPG informatie en de onderste ook. Je ziet nog net de kleuren-knoppen, maar niet de bijbehorende uitleg meer En zo zullen er nog wel wat meer dingen zijn die me nu nog niet opgevallen zijn. Wat ik me afvroeg is dat er in de Ultimo AV diverse instellingen zijn en ik eigenlijk niet weet wat nu de (op papier?) meest ideale instellingen zouden moeten zijn in combinatie met de 21:9 TV. Bijvoorbeeld: - Wat is de beste ratio instelling voor de 21:9 TV? Is dat 16:9, 16:9 Letterbox, 16:10 Letterbox, 16:10 Pan&Scan? Er zijn meerdere combinaties mogelijk, maar wie kan mij uitleggen bij welke instelling ik het meeste beeld weergegeven krijg met het minst verlies? Heb zelf wel even rondgekeken natuurlijk (anders durf ik hier de vraag niet te stellen.....) Als ik het een beetje begrijp heb ik het volgende van de modes begrepen: Pan&Scan: zoveel mogelijk weergeven, maar links en rechts kun je beeld missen Just scale: geen idee. Non-linear: geen idee. Pillarbox: voor 4:3 op 16:9 TVs: volledig 4:3 beeld maar links en rechts zwarte balken Letterbox: voor 16:9 op 4:3 TVs: compleet 16:9 beeld, maar boven en onder zwarte balken. Je zou haast denken dat Pan&Scan de meest ideale instelling is waarbij je dan wel beeld kunt missen/kwijtraken. Maar misschien is Pillarbox of Letterbox juist idealer. Ik heb een beetje zitten spelen, maar omdat de TV zelf natuurlijk ook het beeld alweer volledig "uitvult" kan ik het gewoon niet goed zien. Dus: wat is de beste mode om in te stellen met een 21:9 ratio TV en de Ultimo instelbare modes? Dank! Fred.
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 (aangepast) interessante vraag... kan er niks definitiefs op antwoorden want ik heb enkel 16:9 maar ook daar, gebruik ik altijd letterbox en pillarbox, waarop er inderdaad bij desbetreffende uitzendingen zwarte randen in beeld zijn echter wel de beste weergave van dat desbetreffende uitgezonden beeld. tja jammer dan van die ongebruikte zwarte randen maar de beste weergave is mij belangrijker dan enkel het vullend formaat dat altijd opgerekt en dus verkeerd is. ik dacht ik trap alvast maar eens een oude discussie los middels m'n antwoord afgezien van Philips z'n rare gedachtekronkel een dergelijk formaat op de markt te zetten 12 mei 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Moderator wiz Geplaatst: 12 mei 2012 Moderator Geplaatst: 12 mei 2012 precies. Je tv instellen dat ie niet gaat uitvullen of oprekken, en dan maar een voor een de instellingen langs om te kijken wat het beste lijkt. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
robpinball Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 @Fred Ik heb de Philips 50pfl7956 (de kleinere 21:9) en een VU+duo. Waarschijnlijk ben je er al uit maar mijn instellingen zijn: Vu duo modus: 1080i ververs ratio: multi toon 4:3 als: Pillarbox toon 16:9 als: Letterbox etc. TV simpel, gewoon op Auto-Fill alleen 4:3 uitzending wordt natuurlijk niet groter dan 16:9 (maar ja zijn er die nog? op TCM dan) Altijd goed gevuld beeld, voor ondertitels in de zwarte balk past de tv zichzelf aan. @Tonskidutch Als je het 21:9 gezien hebt wil je niks anders meer! Het is niet zo vertekend net als"vroeger" van 4:3 naar 16:9 (met die dikke koppen) Hier heeft philips het toch goed voor elkaar. maar goed "you've have to see it to believe it"
Giant2000 Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik vind het wel een interessant topic, aangezien steeds meer monitors op dit formaat komen: LG, Samsung en Dell heeft ze al en voor een 34" betaal je rond de 800 euro. Dat is een formaat die groter is dan dan mijn laatste Sony breedbeeldbuis wat destijds al een 'bioscoop tv' werd genoemd. Mijn vraag is eigenlijk hoe de VU+ (duo 2 in mijn geval) zich gaat gedragen op zo'n monitor, immers, autoscale en dat soort dingen kom je op een monitor niet tegen. Waarom een monitor en geen tv, vraag je je af? Omdat ik een kleine ruimte heb waarin ik kijk is een 40" of groter niet mogelijk vanwege de hoogte. Bovendien draait mijn computer er ook op. Het geluid gaat standaard via een NAD voor een geweldig natuurgetrouw geluid. Iemand inmiddels wat ervaring opgedaan? Life is bitter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen