riji Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Met de Ultimo heb ik nu voor het eerst een ontvanger met meer dan 1 tuner. Als ik wissel van zender dan toont hij A (voor tuner A). Is er een mogelijkheid om vlug even tuner B te kiezen? Nog in dit verband heb ik bij instellingen de keuze van tuner op (standaard) auto staan. Vermits tuner A en B elk een 4/1 DiSEqC switch met dezelfde satellieten hebben, betekent dit dat hij altijd A zal kiezen tenzij deze bezet is (opname) en dan pas tuner B zal gebruiken om te zappen?
Puch Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Inderdaad, als hij op 'auto' staat zal hij altijd eerst tuner A kiezen tenzij deze is bezet dan neemt hij tuner B. Een sneltoets om van tuner te wisselen is er bij mijn weten niet. Om te testen of alles werkt neem je iets op van bijvoorbeeld Astra 19° en tijdens de opname zap je naar een zender op Astra 23° Dan zal je in de info balk zien dat hij tuner B kiest. Je kan ook instellen dat hij tuner B als voorkeur moet nemen, maar dat heeft volgens mij weinig zin als op beide tuners dezelfde configuratie is aangesloten. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Moderator wiz Geplaatst: 12 mei 2012 Moderator Geplaatst: 12 mei 2012 waarom wil je eigenlijk switchen van tuner? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
riji Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 Bedankt. Switchen wil ik om direct de waarden van beide tuners te kunnen vergelijken om mijn installatie op punt te stellen. Ik vind het gebruik van signaalzoeker (instellingen-zenders zoeken) niet zo vlot. Ik heb dit nu toch toegepast en krijg een eigenaardig resultaat: 23E EenHD SNR tuner A en B 95%, maar AGC tuner A 33% en tuner B 53%.
Moderator wiz Geplaatst: 12 mei 2012 Moderator Geplaatst: 12 mei 2012 daar is een plugin voor waar je dat mee kan. Ik meen dat ie satfinder heet. Dan krijg je een signal bar, en kan je satelliet en tuner kiezen, en kan je zo switchen tussen tuners, en is speciaal gemaakt voor wat jij wil. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen