Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Marcel,

Zit je misschien ook bij CAIWAY?

Maak je rechtstreeks gebruik van je decoder-card in een sleuf of (ook) dmv een CI+ CAM adapter waarin je de decoder-card plaatst?

Fred.

Geplaatst:

CI+ werkt niet in een enigma box < hallo tenminste die werkt niet in een VU+

wat voor kaart is dat van caiway >< irdeto / conax / nagra (gevonden > http://www.sat4all.com/forums/topic/271491-caiway-en-smit-irdeto-cam/page__p__1723605?do=findComment&comment=1723605 )

Maar ook dat lees je in een ander forum waar theparasol dat met vogelaar bespreekt die oscam willen toepassen voor die kaart

dergelijke berichten ga ik echter niet uit andere fora hierheen halen <> vertalen

dan moet je gewoon maar eens googlen op caiway en softcam.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Uit de genoemde thread lees ik dat het alléén bij CAIWAY werkt door gebruik te maken van een CI+ CAM module.

Dat kan ik eigenlijk haast wel bevestigen dat dat nog steeds zo lijkt te zijn, want bij mij werkt het ook alleen icm de CI+ CAM.

CAIWAY gebruikt de Irdeto van wat ik ervan kan zien bij de kanaal-info.

Fred.

Geplaatst:

Ziggo lijkt te werken - tenminste, spreek niet uit ervaring, maar dat is wat ik volgens mij in eerdere threads gelezen heb.

Ziggo ivm softcam en Ultimo......X

Van een CAIWAY met een Ultimo icm softcam(s) heb ik nog geen werkende reactie gezien of mogen ontvangen....

Geplaatst:

Ik heb zelf ook sinds kort een ultimo perfect apparaat maar inderdaad ook problemen als ik met al de drie tuners aan het opnemen ben.

Probleem doet zich voor als er drie timers gelijktijdig starten op verschillende zenders uiteraard.

Er wordt dan nog maar op een zender beeld gegeven de andere blijven zwart de opnames lopen wel door maar bij twee van de drie is deze mislukt.

Nadat dit probleem heeft opgetreden dan blijven de zenders ook op zwart ook als de opnames zijn gestopt alleen een herstart helpt dan nog.

Als ik met de hand drie opnames start op dezelfde zenders dan werkt het wel.

Ook twee opnames tegelijkertijd en wat anders kijken heeft nog geen problemen gegeven.

Alleen dus drie opnames die precies gelijk gestart worden via de timer opname geeft problemen hier.

O ja de zenders die op zwart gaan tijdens de problemen hebben wel signaal op de tuners dit is terug te zien in de in de info balk onder in het scherm.

Ik heb nu de timers versprongen ingesteld zodat deze niet meer gelijktijdig starten alleen op maandag heb ik drie timers tegelijk lopen dus over een week weet ik meer.

Marcel

@Marcel,

Ik heb exact dezelfde problemen met mijn Ultimno in het Ziggo gebied.

Vandaag heb ik alle bekabeling vervangen om zo het signaal iets op te krikken en dat is nu op de beste zenders 65%. Hoe zit dat bij jou?

Op de minste zenders heb ik soms maar 35% en dat lijkt mij heel weinig.

Mijn structuur is nu als volgt:

- Ziggo kabel in de Radio/TV splitter

- TV Kabel naar Hirschmann GVH20

- Van GVH 20 naar een hirschmann splitter

- 2 meter kabel naar de decoder

- Ultimo met OpenPLI image. Welke gebruik jij?

Ik heb ook geprobeerd zonder de versterker rechtstreeks op Ziggo (zonder andere belastingen) maar dat maakt geen enkel verschil.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Humax 5050C

VU+ Ultimo 3 X DVB/C 2TB

Geplaatst:

Maandag is het ondertussen al weer geweest deze keer zijn de drie opnames wel gelukt.

Hetgene wat ik veranderd heb is dat ik bij alle drie de timers een indivuele offset heb opgegeven.

Hierdoor starten de opnames niet allemaal tegelijk met als resultaat dat alle opnames wel goed gaan.

Tijdens de opnames een programma van schijf gekeken en dit gaat ook zonder haperen.

Nog even voor Barlin, ik heb de tuners gewoon doorgelust en op alle tuners genoeg signaal

met daar achteraan nog een ontvanger deze heeft ook nog genoeg signaal.

Als firmware heb ik open aaf geinstalleerd en dit draaid geweldig.

Geplaatst:

Markies,

fijne feedback ;)

en evident dat het doorlussen op dvb-c altijd en goed werkt

je "gouden Tip" is echter toch het per timer opname iets verschoven (individuele offset) te starten

Maar dat geldt ook bij dvb-s2. (alhoewel dat niet vaak vermeld wordt.)

ciao

True North

Rebekka Bakken

• 2 weken later...
Geplaatst:

En is nekend waardoor de timer collision wordt veroorzaakt. Bug in OpenPLI of heeft het met de ultimo te maken?

Humax 5050C

VU+ Ultimo 3 X DVB/C 2TB

• Moderator
Geplaatst:

mijn Ultimo draait met 3 s2 tuners, en ik heb nog nooit een timer vertraagd moeten starten. Soms starten er 2 tegelijk, en da's tot nog toe nooit een probleem geweest. De mijne draait VTI 4.1

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...