Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik had een vraagje

ik heb al een paar jaar een schotel staan, (thuis: philips hd dsr 8121 met visiosat hd met 3 lnb`s) en op de camping gewoon een simple sab analog met een gewoone camping schotel 1 lnb )

Vraag 1: nou heb ik het idee dat ik bij mij thuis maar de helft ontvangt, wel alle hd van canaldigitaal enzo,Totaal maar 430 zenders, terwijl ik op me oude

ontvanger clarke tech 5000 c hd meer dan 1500 zenders had meer weer niet alle hd zenders vreemd genoeg (geen nl hd)..

nou heb ik net zitten kijken maar die philips wil geen hotbird/ of dergelijke laden.. , en astra 23 weet ik het niet doet hij niks lol

diseqc a = astra 19

diseqc b = astra 23

diseqc c = hotbird

Vraag 2

op de camping staat de Sab met een simple schotel single lnb, nou wil ik geen zender pakket weer kopen van canaldigitaal vindt dat een beetje duur worden allemaal

nou zat ik te denken als ik er een motor op de schotel zet dat ik kan schakelen tussen de sat`s heb ik dan meer free channels en ook vrije nl zenders want bvn is leuk maar dat komt ook je neus uit op ten duur..

bedankt alvast voor je antwoord en hulp..

mvg

PreT

Geplaatst:

Je moet bij de clarke tech de frequentie toevoegen van de Nederlandse zenders

dat is zo op gelost.

Bij de Philips heb je een diseqc probleem je ontvangt de 23.5 wel want je ontvangt wel de

HD zenders ,je zal de diseqc volgorde even in de ontvanger aan moeten passen ,wat je ook

kunt doen ,de F connector die nu op de derde aansluiting van de diseqc switch zit

verplaatsen naar de vierde .

Met de sab ontvanger kun je niet zo veel meer ontvangen , daar heb je ook een HD

ontvanger voor nodig neem je het kaartje toch gewoon mee

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

bedankt voor de info hendrik, nooit aangedacht om het kaartje mee te nemen (lol)..

is dat veel werk, die zenders inladen handmatig ? want dan gaat die clarke tech naar de camping :)

en ik zal even kijken of ik dat voor elkaar krijg bij de philips ( vindt het trouwens een omding maar ja gratis he :) ,)

zat zet te bedenken dat ze tegen mij zijden dat dat niet kon met de clarke tech lol ben ik altijd voorgelogen..............

groeten

Pret

aangepast door PreT
Geplaatst:

Als je een beetje handig bent is het zo klaar, even de handleiding er bij nemen

is wel te vinden op internet, neem je hem mee naar de camping ,heb je daar ook

alle zenders,je moet wel even een duo lnb op de schotel zetten .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Beste PreT

Zijn er Nederlandse zenders die je niet ontvangt, kijk dan in de zenderlijst van CanalDigitaal ( http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf ) op welke transponderfrequentie die zitten en voeg die transponder toe als die er nog niet in zit. Helaas staan op die zenderlijst niet alle gegevens die je bij een ClarkeTech 5000 in moet vullen zoals de modulatietechniek DVB S2 8PSK of anders enz. Die gegevens kun je vinden op:

http://nl.kingofsat.net/satellites.php

Nieuwe transponders inladen gaat met een ClarkeTech 5000 als volgt.

Ga naar het menu, dan Installatie, dan pincode 0000, dan Handmatige scan, kies de satelliet, dan de groene knop Voeg Transponder toe, vul dan de frequentie in, de Symbol Rate, Polarisatie, Modulatie, enz.

Als je de nieuwe transponder er in hebt staan (dit kun je zien als je signaaluitslag hebt) druk je op OK en dan gaat hij de zenders zoeken.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Top bedankt sprietje en hendrik ga ik proberen eerst even met me philips stoeien , als dat werkt gaat de clark naar de camping :) ga ik daar verder stoeien

en een duo lnb even kopen dan :P

Thx

PReT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen