Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb eergisteren een VU+ Duo aangeschaft. Hij was helemaal voorgeïnstalleerd, maar na het inbouwen van een harde schijf bleef hij tijdens het opstarten in "starting..." hangen. Daarom de neuwste Pli geflashed en (ik ben nieuw met deze materie) met de nodige moeite cccam weer geïnstalleerd en kanalen gevonden etc.

Nu heb ik het volgende probleem: op zolder via hdmi aan mij HD-projector is alles perfect, maar in de woonkamer via scart aan mijn "ouderwetse" Loewe TV zit er een groen waas over het scherm. Het scherm waarin je van zender verandert is ook groenig ipv zwart.

Het maakt niet uit of ik in het instellingen-menu hdmi of scart kies.

Wie heeft enig idee wat ik fout doe?

Groeten

Frans

• Moderator
Geplaatst:

In menu/setup/av settings kan je een aantal zaken regelen. Als je voor scart kiest, heb je ook de keuze voor het beeldformaat, en dat zou pal moeten zijn. Daarnaast kan je voor het color format kiezen. Kijk eens of het scheelt als je het color format verandert?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Als je bij A/V Instellingen, Beeldinstelling eens RGB in CVBS zet, wat gebeurt er dan?

Loewe tv's hebben het soms nogal eens lastig met RGB. Valt ergens in het Loewe menu allemaal in te stellen, maar geen extra problemen creëren als er geen zijn lijkt me...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

Nou, Ik moest eerst de Loewe van RGB af zetten, anders kreeg ik geen beeld meer. Vervolgens gaf s-video het beste beeld (iets beter dan cvbs). En het groene waas is weg!

Hartelijk dank!

Frans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...