Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de nieuwste Pli geflashed. Mijn AB doet niet helemaal wat je zou verwachten. De AB die je in het menu ziet, is ook een andere (Dream) dan ik zou verwachten.

- zappen gaat niet direct, ik moet altijd langs het scherm waarin je een zender kiest

- teletekst gaat aan met de txt-knop, maar uit met de muts-knop

- etc.

Kan ik iets downloaden zodat mijn eigen AB doet wat ie moet doen? Of moet ik dat anders aanpakken?

Frans

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Geplaatst:

frans ik neem aan dat het over een vu ontvanger gaat om dat je in het vu topic post.

maar welke vu ontvanger heb je want als je bv de ultimo hebt dan is dit een heel andere afstand bediening dan bij de andere vu ontvangers.

in het pli menu zie je een afstand bediening van een dreambox dit heeft pli niet omgezet naar een afbeelding van een vu wat wel luk had geweest.

kijk anders eens in menu dan systeem kies invoerapperaten in kies daar wat anders.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

Hallo,

Het gaat om een VU+ Duo. Excuses voor het niet vermelden hiervan.

Ik heb al in het menu bij invoerapparaten gekeken, maar daar staat er maar één. Wat ik dus met mijn vraag bedoelde is: kan ik op één of andere manier andere invoerapparaten laden?

Groeten

Frans

Geplaatst:

volgens mij niet ik heb wel eens een usb toetsenbord er aan gehangen dit werkte na een herstart wel en stond ook bij invoerapparaten vermeld.

normaal werkt de vu afstandbediening prima is dat nu niet het geval of zijn je verwachtingen anders ?

het kan ook nog zijn dat met het flashen van je software alles niet 100% is over gekomen flash je box anders eens opnieuw of kies eens voor software update openpli 2.1

werkt normaal prima.

Geplaatst:

inderdaad werkt mijn ab met openpli 2.0 prima.

waar ik ff aan moest wennen is dat de ab van de vuplus gekoppeld is aan mijn tv via een standaard module die hdmi-cec of zoiets heet

(zit even niet in de buurt van het ding om de correcte naam te vinden).

in elk geval, ik heb 2 ontvangers, ik kijk naar de tv met de vuplus, wil daarna de kijkzitting vervolgen via een zender van mijn sfr (franse tv) box, zet die dus aan, zet correcterwijze de vuplus uit, staat gelijk ook de tv uit....niet de bedoeling dus.

maar dat is oplosbaar, je moet het alleen even weten.

ik ben het met ziggy eens dat er wsl iets mis is met je installatie, herflash hem eens.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

Het is niet zo dat ie helemaal niet werkt. Ik heb inmiddels elders op dit forum gevonden hoe je kunt instellen in een file dat je met channelup en down kunt zappen en dat is ook gelukt.

Sommige knoppen werken niet zoals ik zou verwachten, teletekst is daarvan de vervelendste op dit moment. De meeste knoppen werken wel goed.

Ik heb de box dus een keer gefalshed. Dan ben ik meteen alle instellingen en dergelijke (kanalen, cccam, uitzending gemist etc.) kwijt. Is er ook een manier dat je niet alles opnieuw moet instellen?

Geplaatst:

plugin autobackup instaleren en daarin install aanzetten, wordt alles automatisch teruggezet na flaschen.

via blauwe knop/softwarebeheer/softwareupdate kun je gewoon de box updaten, intellingen etc blijven behouden

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

om te zappen gaat toch prima met pijltje naar links dat is zender terug of pijltje naar rechts is zender verder.

Geplaatst:

Dat is op zich waar. Maar ik ben niet de enige die het ding bedient en sommige van mijn huisgenoten gaan ervan uit dat ze dat met CH+ en CH- kunnen doen en raken dan in de war en geïrriteerd.

En dat heb ik nu dus opgelost door die file aan te passen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...