Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

http://www.vrt.be/contact/klantendienst

Als ik dit lees op de site van de VRT dan denk ik dat de VRT totaal geen zeggenschap heeft over de doorgifte van haar zenders op de satelliet:

Goedenavond, kunnen wij u helpen?

icon_vergrootglas.gif

Hoofdmenu > Vragen over het derde kanaal >

Hoe ontvang ik het derde kanaal via de satelliet?

Antwoord

TV Vlaanderen verspreidt het derde kanaal via de satelliet. Voor alle informatie kunt u terecht bij www.tvvlaanderen.be.

TV Vlaanderen heeft beslist om het derde kanaal op Astra 23.5 oost te zetten, ook bekend als Astra 3.

Wanneer u HD kunt ontvangen, kunt u de schotel richten op 23.5 oost en naar één-HD en Canvas HD kijken en het derde kanaal. Men kan ook LNB vervangen door een DUO LNB (LNB is het centraal deel van de satellietschotel) zodat men beide satellieten kan ontvangen.

Satelliet: Astra 19.2 oost

Frequentie: 12.129

Polarisatie: verticaal

Symb.rate: 27.500

FEC: 2/3

Service iD 21126

Video PiD: 566

Audio Pid: 136

Compressie: mpeg 4

Volgens TV Vlaanderen (http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/apparatuur/accessoires.aspx) kost dat 40 €.

Zie ook http://www.digitaaltvkijken.be/dtv/nl/default.asp?WebpageId=40

icon_blauwepijllinks.gif

TERUG

icon_vraagbeantwoord.gif

VRAAG BEANTWOORD

Als ik dan lees: TV Vlaanderen beslist om het derde kanaal op Astra 23,5 te zetten

en verder: volgens TV Vlaanderen kost dat 40 € .

Ik vraag mij af of de VRT zichzelf wel als een volwaardig organisatie ziet of zich als een onder curatele gestelde handelt.

Volgens mij moet het zijn dat de VRT beslist wat er gebeurt en niet andersom.

Een vreemde situatie daar. Geen idee of dit in Nederland ook zover gaat.

Ik krijg wel het idee dat de ARD en ZDF en de BBC niet zich niet zo maar laat voorschrijven door wie dan ook hoe en opwelke wijze zij zouden mogen uitzenden. Deze zenders zouden dan ongetwijfeld gecodeerd worden uitgezonden.

Geplaatst:

Een vreemde situatie daar. Geen idee of dit in Nederland ook zover gaat.

Ik krijg wel het idee dat de ARD en ZDF en de BBC niet zich niet zo maar laat voorschrijven door wie dan ook hoe en opwelke wijze zij zouden mogen uitzenden. Deze zenders zouden dan ongetwijfeld gecodeerd worden uitgezonden.

Amager95, ik denk dat je wel een belangrijk feit uit het oog verliest ARD, ZDF en de BBC huren zelf deze transponders terwijl de VRT( samen met Norkring), buiten hun digitale zenders ( DVB-T en waarover wie het ook maar begrijpen kan, zo weinig mogelijk over vermelden) zelf niet uitzendt. De kijker wordt bereikt door Telenet, Belgacom en TVV, dit zijn onafhankelijke bedrijven, wat zou de VRT daar zich moeten mee bemoeien.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )

Geplaatst:

Als de VRT zelf een transponder huurt dan kunnen ze daar mee doen wat ze willen, maar dan doen ze dat ook met belastingsgeld . Ik denk dat het een pak goedkoper is voor de belastingbetaler om het uit handen te geven aan TVV ... maar zij zijn dan wel baas over hun transponders

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Geplaatst:

Volgens mij zou de NOS en de VRT eens samen moeten komen en samen iets op zetten. Ik blijf het eigenaardig vinden dat derden bepalen wat er met jouw zenders gebeurt. Wie is de baas in huis zou ik dan zeggen. Als ik kies dat de mijn woonkamer wit geschilderd moet worden, dan zou ik het ook niet fijn vinden als de schilder zegt, ik kies voor groen, dus de woonkamer wordt door mij groen geschilderd.

Maar ik denk wel dat de overheden in Nederland en Belgie het mediabeleid totaal aan zijn lot overlaat, zo dat dergelijke kunnen gebeuren.

Geplaatst:

De informatie van de VRT klopt niet. Ketnet zit gewoon op Astra1.

Hij zit ook dubbel op Astra3, maar die frequentie wordt niet eens gebruikt in de TVV zenderlijst.

Je hebt dus helemaal geen DuoLNB nodig om Ketnet te kunnen ontvangen. Je hebt wel een HD ontvanger nodig. Het is al enkele jaren dat alles wat nieuw is enkel nog in MPEG4 toegevoegd wordt. Dat is met Ketnet niet anders.

Geplaatst:

Het kan wel zijn dat het al jaren en jaren bekend is. Maar waarom wordt de apparatuur dan nog gewoon verkocht? TVV is er meegestopt ondertussen. Maar dat al jaren geleden gemoeten, dan was de overstap logisch geweest, nu niet dus meer. Je zou maar begin van het jaar een een mpeg2 speler hebben gekocht. In Duitsland is een jaren lange campagne geweest om het einde van de analoge tijdperk aan te kondigen. Zo hoort het ook.

Heel veel mensen die niet op websites als deze zitten, hebben geen flauw benul van mpeg 2 of mepg 4. Als je de namen van "Hotbird" laat vallen denken ze spontaan aan iets heels anders, terwijl voor ons gewone en respectabele begrippen zijn.

Maar de wijze waarop de VRT het neerzet op haar website geeft voor mij voldoende aan dat ze alles hebben uitbesteed aan derden. Dit is een beetje het moderne manier van een onderneming leiden. Niet zelf doen, als een andere het ook kan. Maar de kennis is daarmee ook totaal verloren gegaan binnen de onderneming en men is aan het lot overgelaten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...