Ga naar inhoud


Opnames Rebox 8000 afspelen


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik neem met een externe usb drive die is aangesloten op mijn sattelietontvanger REBOX 8000 HD opnames.

Nu heb ik de externe usb drive aangesloten op mijn tablet en krijg ik een lijst te zien met de namen van de opgenomen programmas.

Als ik nu een bepaalde opnametitel wil afspelen op de tablet lukt dit niet.

In de specificatie van de tablet staat dat hij HD opnames kan weergeven.

Moet ik soms nog een programma / app installeren op de tablet om deze af te spelen.

 

P.S Op miin laptop kan ik de opnames wel afspelen; kan iemand mij zeggen in welk formaat de REBOX opnames maakt .

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hans,

 

de opnames zijn in TS formaat; geen idee of een tablet hier standaard mee overweg kan.

Ik vermoed dat je beter een speler kan instaleren op je tablet die met dit formaat overweg kan... Waarschijnlijk heb je op je pc ook een player geinstaleerd.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hans,

 

Ik veronderstel dat jij het hierbij over een Android tablet hebt.

De afspeelmogelijkheden van HD opnamen zijn op een Android tablet stukken beperkter dan op een laptop.

Dat je de door Rebox op een externe USB drive gemaakte HD opnamen op jouw laptop kan afspelen is al heel wat want enige tijd geleden moest je daat nogal wat kunst en vliegwerk voor verrichten.

 

Rebox heeft een afwijkende (nog) niet gestandaardiseerde Header en die wordt niet door iedere Player herkend.

Ik gebruik op mijn ACER Android tablet voor het afspelen van mijn TV opnamen en het streamen de App Daroon Player i.c.m. Dreamdroid maar het betreft hier wel de door de VU+ aangemaakte content en die wordt wat sneller door Players geaccepteerd dan die van Rebox.

Je zou het kunnen proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb afgelopen zaterdag voor mijn vrouw een ASUS TF300 gekocht waarop zij graag films /tvseries wil kijken.

Voor de aanschaf heb ik diverse testen nagelezen om te beoordelen welke bestandsondersteuning de tablet aankan ; volgens de specificaties van de ASUUS TF300

is dit : DivX/h.264/MKV/MPEG4).

 

Omdat er in de handleiding van de REBOX 8000 op blz 7 bij kenmerken staat : Ondersteuning H264 /MPEG4HD was ik in de veronderstelling dat de tablet ook deze opnames kon

afspelen.

 

Is dit een foute redenatie van mij.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de TS-bestanden van een Rebox afspelen, indien je de bestanden schoonmaakt. Omdat ik Octagon FW gebruik, kan ik daarvoor de plugin Fixit v9 gebruiken. Maar wat ook mogelijk is, is dat je de TS-bestand opschoont met TS-doctor.

Ik heb een Asus TF101 en gebruik dan de app BS-player. Ik merk alleen dat proc van TF101 niet krachtig genoeg is om in sync af te spelen. De app Mx-player kan je ook gebruiken maar kost meer tijd totdat het gaat afspelen.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WebIF werkt wel op een Rebox, dus ik vermoed dat indien je via FTP de Fixit plugin installeert, je deze via een terminal sessie (putty of iets dergelijks) ook kan starten...

 

Files in "/var" zetten, rechten voor mappen en bestanden goed zetten (755); en proberen.

 

Nadeel: je kan de plugin niet starten via het menu item op de box...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden ,

 

Ik kan na installatie van een app (bs lite play) nu mijn opnames van externe usb -drive afspelen op mijn tablet.

Nu zie ik een optie op mijn tablet om reclame uit de opnames te snijden , maar ik vraag mij af als ik dit doe ik de opnames nog op de REBOX 8000 kan afspelen.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, hier vrees ik voor. De Rebox heeft immers een specifieke TS header.

 

Misschien een test doen met een programma waarvan je weet dat het geen kwaad kan mocht het nadien niet meer werken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden ,

 

Ik kan na installatie van een app (bs lite play) nu mijn opnames van externe usb -drive afspelen op mijn tablet.

Nu zie ik een optie op mijn tablet om reclame uit de opnames te snijden , maar ik vraag mij af als ik dit doe ik de opnames nog op de REBOX 8000 kan afspelen.

 

Mvg Hans

Met welke app kan dat, want bs lite.play zie ik deze optie niet.

Hans, hier vrees ik voor. De Rebox heeft immers een specifieke TS header.

 

Misschien een test doen met een programma waarvan je weet dat het geen kwaad kan mocht het nadien niet meer werken.

Ik doe zelf bewerking op de PC met TsDoctor en draai altijd naderhand weer de plugin Fixit om het weer leesbaar te maken voor de Rebox.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...